Miksi joku ei kehtaisi laittaa "paskaduunia" cv:seensä?
Miten se paskaduuni mukamas vaikuttaisi oman alan töiden saantiin?
Kommentit (17)
Se on viesti työnantajalle että kyseinen hakija ei ole osannut hyödyntää osaamistaan omalle alalle työllistymisessä. Ehkä osaamisessa tai motivaatiossa on puutteita. Usein näihin keskusteluihin vedetään väite että onhan paskaduuni parempi kuin ei mitään, mutta todellisuudessa koulutusta vaativista työpaikoista kilpaillaan sellaisten ihmisten kesken joilta löytyy relevanttia kokemusta paskaduunin sijaan. Vaikka joku oman alan harjoittelu tai osa-aikatyö yms.
Tottakai kannattaa laittaa. Aukot CV:ssä on paljon pahempia. Sitä paitsi työnantaja arvostaa työntekijää, joka ei ylenkatso mitään hommaa. Näin on!
Minun mielestä se voisi viestiä työnantajalle, että hakija ei pelkää työn tekemistä! On tehty niitä "paskaduunejakin".. Eri asia tietenkin sitten siinä vaiheessa kun "olennaista" työkokemusta alkaa olla riittävästi, silloin ei jokaista siivouskeikkaa kannata listata
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:51"]Tottakai kannattaa laittaa. Aukot CV:ssä on paljon pahempia. Sitä paitsi työnantaja arvostaa työntekijää, joka ei ylenkatso mitään hommaa. Näin on!
[/quote]
Ei muuten ole niin...
Mikä sitten on "paskaduunia"? Kyllä minä laitoin ensimmäisiä työpaikkoja hakiessani kaikki työt CV:hen.
Siksi, että jotkut työnantajat katsovat "paskaduunin" olevan luuserin merkki. Tyyppi ei ole kelvollinen omaan hommaansa eikä edes yritä opiskella oman alansa juttuja joutenollessaan. Etukäteen et tietenkään tiedä, haetko paraikaa tuollaiselle työnantajalle töihin.
Av-palstan mukaanhan CV:ssä on kovasana, kun työtön insinööriperheenisä on matkustanut kesällä Turusta kahdeksi viikoksi Suonenjoelle mansikoita poimimaan sen sijaan että olisi lekotellut auringossa Aurajoen rannalla.
Jos en hae lisää paskaduuneja, ei niiden luetteleminen autakaan työnsaannissa. Kai tiesit, että työhistoriasta kerrotaan relevantit asiat, ei kaikkea, mitä on elämänsä aikana ehtinyt tehdä.
Kyllä mä ainakin tulen pistämään kaikki lentokoneensiivoukset ja mäkkärit sinne. Näkevät sitten, että olen reipas ja työtä pelkäämätön ihminen, joka osaa ottaa ohjat omiin käsiinsä.
Ne aukot näyttää paljon paremmalta.... Äly hoi :D
Kannattaa laittaa työkokemus haetulta alalta erikseen ja yleiseen työkokemukseen nämä muut työt. Tämä neuvo on saatu ihan rekrytoinnin ammattilaiselta. Kuulemma kertoo siitä, että osaa arvottaa olennaisen työkokemuksen mutta kuitenkin näyttää, että töitä on tehty vaikka ei omalta alalta sitä olisi löytynyt.
Minä sain vain positiivista palautetta siitä, että olen jaksanut olla puhelinmyynnissä! Kertoi kuulemma siitä että jaksan rankkaa työtä ja osaan myydä tuotteen kuin tuotteen (olin puhelinmyynnissä 6 kk). Sain tämän "paskaduuni" cv:n avulla töitä omalta alalta, eli puutarhamyymälästä :) huolet pois ja kaikki vaan cv:hen! Työ on aina työtä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:59"]Minä sain vain positiivista palautetta siitä, että olen jaksanut olla puhelinmyynnissä! Kertoi kuulemma siitä että jaksan rankkaa työtä ja osaan myydä tuotteen kuin tuotteen (olin puhelinmyynnissä 6 kk). Sain tämän "paskaduuni" cv:n avulla töitä omalta alalta, eli puutarhamyymälästä :) huolet pois ja kaikki vaan cv:hen! Työ on aina työtä.
[/quote]
Mä olin kolme vuotta. 6 kk ei ole pitkä aika..
Samasta syystä kun siinä ei tule luetella lastensa nimiä ja koiransa rotua jollei ne liity olennaisesti haettavan duuniin.
Mä ainakin palkkaisin ennemmin työntekijän, joka on hakeutunut tekemään jotain työtä vaikka sitten vähän paskempaa. Usein ne, joille kaikki työ ei kelpaa, ovat samoja, joilla on uskomattomat vaatimukset työhön liittyen ja usein myös saikuttavat jokaisen flunssan vuoksi, koska siihen on oikeus.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:59"]Minä sain vain positiivista palautetta siitä, että olen jaksanut olla puhelinmyynnissä! Kertoi kuulemma siitä että jaksan rankkaa työtä ja osaan myydä tuotteen kuin tuotteen (olin puhelinmyynnissä 6 kk). Sain tämän "paskaduuni" cv:n avulla töitä omalta alalta, eli puutarhamyymälästä :) huolet pois ja kaikki vaan cv:hen! Työ on aina työtä. [/quote] Mä olin kolme vuotta. 6 kk ei ole pitkä aika..
[/quote]
Eikös toi vaan todista sen että paskaduuni kannattaa laittaa jos 6kk riittää että pääsee omiin hommiin. Itsekkin vähä aika sitten olin haastattelussa ja kyllä nykysestä ns. paskaduuni siivouksesta oli hyötyä siellä :)
En mä ainakaan laita feissausta tai puhelinmyyntiä, kun eivät ole hyödyksi oman alan paikkoja hakiessa. Pidän cvn simppelinä ja selkeänä ja ilmoitan vaan alan kannalta olennaiset hommat, enkä mitään vuosien takaisia hommia.