Miten arvioidaan, liittyikö kuolema koronavirusinfektioon....
Kansainvälisissä tilastoissa kuolema siis arvioidaan koronavirusinfektioon ja COVID-19-tautiin liittyväksi kuolemaksi, kun se on tapahtunut 30 päivän sisällä positiivisesta koronavirustestituloksesta.
Lähde: THL
En tiedä pitäiskö itkeä tai nauraa.
Jessus, että kansa on keskimäärin tyhmä.
Kommentit (20)
No näin ne vain suomessakin tilastoidaan ja onhan se aika selvää, että siinä mennään pahasti pieleen. Nythän esim suomessa yli 80-vuotiaiden osuus onsuurin koronakuolleista, tosiasiassa suuri osa heistä olisi kuollut jokatapauksessa jo.
Vierailija kirjoitti:
No näin ne vain suomessakin tilastoidaan ja onhan se aika selvää, että siinä mennään pahasti pieleen. Nythän esim suomessa yli 80-vuotiaiden osuus onsuurin koronakuolleista, tosiasiassa suuri osa heistä olisi kuollut jokatapauksessa jo.
Näinhän se on. Ihan puutaheinää mitä tuossa touhutaa ja miten tilastoidaan. Ei mitään järkeä kyllä koko tilastossa.
En meinanut uskoa tuota, mutta THL:n sivuilla tuo kyllä lukee. Minulla molemmat piikit, mutta ajattelin tämän kyllä ottaa puheeksi kun käyn seuraavan kerran lääkärillä. Minä kin ymmärrän, että tuossa ei ole mitään järkeä.
Ei siihen mitään posiitivista testiä tarvita, että kuolema luokitellaan koronasta johtuvaksi. Sen määrityksen tekee lääkäri, joka kirjoittaa kuolintodistuksen. Tämä voidaan tehdä oireiden perusteella.
Joskus reilu vuosi sitten uutisoitiin, että alle puolella koronaan kuolleista olisi tehty koronatesti, ja loput ovat tuollaisia lääkärin oireiden perusteella määrittämiä.
Jep, ja sitten kun arvioidaan pian rokottamisen jälkeen veritulpan saaneiden kuolemia niin todetaan että "ei tätä yhteyttä rokotteeseen voi nyt mitenkään todistaa".... Koronakuolemiksi lasketaan sitten 4 viikon aikana kuolleet vaikka todellinen syys olisi joku muu pitkälle edennyt sairaus. Juuh
CDC: niistä "koronaan kuolleista", joilla oli yksi tai useampi perussairaus (eli valtaosalla), vain reilu 5 prosentilla (!) ainoa kuolinsyy oli korona! Siis vain reilu 5%:lla!!!
"Table 3 shows the types of health conditions and contributing causes mentioned in conjunction with deaths involving coronavirus disease 2019 (COVID-19). The number of deaths that mention one or more of the conditions indicated is shown for all deaths involving COVID-19 and by age groups. For over 5% of these deaths, COVID-19 was the only cause mentioned on the death certificate."
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm#Comorbidities
--
Viime syksyyn (2020) mennessä 51.000 "koronaan kuollutta" kuoli todellisuudessa sydänkohtaukseen eikä koronaan:
https://techstartups.com/2020/10/27/new-cdc-data-shows-hospitals-counte…
According to the new CDC data collected from hospitals across the country for the period ending October 21, CDC found that over 51,0000 patients actually died from heart attacks instead of COVID-19. CDC data reveals that hospitals have been counting patients who died from serious preexisting conditions as COVID-19 deaths.
Nyt on myös THL:n sivuilta hävinnyt/piilotettu johonkin tieto siitä mikä on kuolleiden keskiikä (oliko jotain 83 luokkaa) ja että 95% oli jo ennen sairaita.
Jos kuolemat tilastoidain näin, kuten yllämainittu, niin on kyllä joku pielessä - pahasti.
Tuossa yli 80v ryhmässä odotusarvo elinkuukausissa ei ole kyllä kovin suuri muutenkaan.
Mun mutsi just saattohoidossa vakaavan maksakiiroosin takaia (alkoholisti) ja kyllä hänellä myös todettu korona muutama viikko sitten. Jos hän nyt kuolee ja pistetään koronan piikkiin, niin tämä olisi kyllä ihan järjetöntä. Maksa mennyt kyllä lopullisesti täysin juopottelun takia ja siihen hän kuolee, eikä mihinkään koronaan.
Soitan kyllä huomenna ja kyselen asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on myös THL:n sivuilta hävinnyt/piilotettu johonkin tieto siitä mikä on kuolleiden keskiikä (oliko jotain 83 luokkaa) ja että 95% oli jo ennen sairaita.
Jos kuolemat tilastoidain näin, kuten yllämainittu, niin on kyllä joku pielessä - pahasti.
Tuossa yli 80v ryhmässä odotusarvo elinkuukausissa ei ole kyllä kovin suuri muutenkaan.
Mun mutsi just saattohoidossa vakaavan maksakiiroosin takaia (alkoholisti) ja kyllä hänellä myös todettu korona muutama viikko sitten. Jos hän nyt kuolee ja pistetään koronan piikkiin, niin tämä olisi kyllä ihan järjetöntä. Maksa mennyt kyllä lopullisesti täysin juopottelun takia ja siihen hän kuolee, eikä mihinkään koronaan.
olet säkin. keskityt syyhyn, mihin äitisi ehkä tulee kuolemaan..
eikö kannattaisi sen sijaan keskittyä äidin mahdollisesti viimeisiin hetkiin elossa????
Lopeta tuo korona länkytys, oot sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö kannattaisi sen sijaan keskittyä äidin mahdollisesti viimeisiin hetkiin elossa????
Pääasia, että kuolee mutta kai tuokin pitäää päästä somessa jakamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua tuo mun mutsin tuleva kuolema oikein kosketa. Hän ei ole ollut muuta kuin rasite minun elämässä. Onneksi tuo päättyy ja voin rauhassa jatkaa omaa elämää. Vi...tuttaa nyt jo että minun pitää vielä järjestää nuo hautajaiset kin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua tuo mun mutsin tuleva kuolema oikein kosketa. Hän ei ole ollut muuta kuin rasite minun elämässä. Onneksi tuo päättyy ja voin rauhassa jatkaa omaa elämää. Vi...tuttaa nyt jo että minun pitää vielä järjestää nuo hautajaiset kin.
Vielä kehtaa koronaan mennä kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
En meinanut uskoa tuota, mutta THL:n sivuilla tuo kyllä lukee. Minulla molemmat piikit, mutta ajattelin tämän kyllä ottaa puheeksi kun käyn seuraavan kerran lääkärillä. Minä kin ymmärrän, että tuossa ei ole mitään järkeä.
Mitä ihmettä luulet lääkärisi pystyvän asialle tekemään? Eiköhän tällä hetkellä terveydenhuolto ole sen verran kuormittunut että tällaiset joutavat puheet olisi syytä jättää pois ja keskittyä siihen asiaan miksi sinne lääkäriin olet ylipäätään mennyt, ja hoitaa se mahdollisimman nopeasti jotta seuraava potilas pääsee sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä luulet lääkärisi pystyvän asialle tekemään? Eiköhän tällä hetkellä terveydenhuolto ole sen verran kuormittunut että tällaiset joutavat puheet olisi syytä jättää pois ja keskittyä siihen asiaan miksi sinne lääkäriin olet ylipäätään mennyt, ja hoitaa se mahdollisimman nopeasti jotta seuraava potilas pääsee sisään.
Mitä sinä tuossa nyt itket. Täällä mun paikkakunnalla (pikkukylä) on ihan riittävästi aikoja terveysasemalla ja kun viime viikolla kävin mehiläisellä Turussa, niin oli sinne kin aikoja aammulla ja pääsin samana päivänä lääkärille. En minä voi sille mitään jos uskot kaiken mitä uutisissa kuulet ja lähdet tuohon hysteriaan mukaan. Ihmettelen kyllä kuinka voi olla noin tyhmä...
Influenssakin voi olla kuolinsyy heikoilla vanhuksilla. Mun tuttava sai aivoinfarktin ja oli sairaalassa sen takia heikossa hapessa. Siellä hän sai influenssan, johon menehtyi ja kuolinsyyksi tuli influenssan aiheuttama keuhkokuume. Miksei koronakin voi olla se viimeinen niitti ja kuolinsyy, vaikka taustalla olisi muitakin sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin syksyllä saman että tuo maininta siitä, että 95% koronan kanssa kuolleita on monisairaita ja yli 8-kymppisiä, on kadonnut THL:n sivuilta. Joskus kesällä se oli siellä viel nyt ei sovi enää agendaan kun pitää pelotella lapset ja nuoret piikille.
Tuo olisi kyllä asia minkä sopisi MOT-ohjelmaan. Mutta valitettavasti en uKo että tulee tapahtuua. Vaikuttaa siltä että koko mediakoneisto uutisoi sitä samaa ja yhtään kriittistä ohjelmaa ei kyllä tähän mennessä näkynyt missään.
Kertoo myös jotain että nuo koronahysteerikot ei tässä keskustelussa mukana. Muuten hyökkäävät aina ja alkaa jankuttaa jostain salaliittoteorioista. Tässä vain esitetty ihan asia ja faktaa. Koronahysteerikot ei osa käsitellä tällaista kun heidän koko maailma sit romahtaa. 😂
Olisi kyllä kiva tutkia vähän noita kuolematapauksia, mitkä on pistetty koronan piikkiin. Tuolla logiikalla voi olla, että esim. autokolariin kuolleen ihmisen kuolema tilastoidaan ehkä koronaan liittyväksi kuolemaksi. Jos näin on, niin olisi kyllä aika pistää stoppin tälle koko touhulle.