PITKÄT NAISET! aiheesta keskustelua
Joo tuohon edelliseen ketjuun tulikin yllättävän paljon vastaajia (kyselin painoja 175-180cm naisilta) niin kysytään nyt sitten näitä myös. :)
1. Paljonko sulla on pituutta? Oletko itsevarma pituudestasi? Jos et ole aina ollut, miten olet päässyt nykyiseen tilanteeseen?
2. Käytätkö korkoja?
3. Koetko paineita siksi, että olet keskivertoa pidempi? Itse koen että pituus on miinusta, eli kroppa täytyy näyttää keskivertoa paremmalta, tai edes hyvältä.
5. Millainen vartalonmallisi on? Lantio, reidet, hartiat, peppu...
6. Vapaavalintainen jokeri mihin saat avautua aiheesta :D
Kommentit (19)
1. Paljonko sulla on pituutta? 177cm
Oletko itsevarma pituudestasi? Olen. Tykkään pituudestani.
2. Käytätkö korkoja? Käytän. Useimpien korkokenkieni korko on 15cm.
3. Koetko paineita siksi, että olet keskivertoa pidempi? En.
5. Millainen vartalonmallisi on? Olen vartalomallilta tiimalasi. Mulla on leveä lantio, josta tykkään.
1. Paljonko sulla on pituutta? Oletko itsevarma pituudestasi? Jos et ole aina ollut, miten olet päässyt nykyiseen tilanteeseen?
- 178 cm. Minusta on ihanaa olla pitkä, joten kävelen aina selkä suorana ja nautin siitä, että näen päiden yli eikä minuun oikein saa katsekontaktia. Yläasteella joku yritti silloin tällöin kiusata, mutta ei se tehonnut, koska minusta oli jo silloin kivaa olla pitkä.
2. Käytätkö korkoja?
- Kyllä. Noin 6 senttiä on sekä kävelykengissä että buutseissa korkoa. Golfkengät on harmi vetää jalkaan, vaikka tiedän, että olen kymmenen senttiä keskivertoa pidempi niissäkin. Olo vain tuntuu pätkältä.
3. Koetko paineita siksi, että olet keskivertoa pidempi? Itse koen että pituus on miinusta, eli kroppa täytyy näyttää keskivertoa paremmalta, tai edes hyvältä.
- En. Haluaisin olla kaksi senttiä pitempi eli tasan 180 cm.
- Täällä eikä oikein muillakaan palstoilla ei missään tapauksessa saa sanoa olevansa kurvikas, saati sitten tiimalasi, mutta minä olen: olen rintava ja persevä, mutta vyötäröni on (varsinkin ollut) suhteettoman kapea. Hartiani ovat leveät ja on minulla iso pääkin. Ja paljon tukkaa.
Avaudun aiheesta "vaatetus". Huomasin jo hoikkana opiskelijana, että tälle kropalle ei valmisvaatteita tehdä: vaikka esimerkiksi housunlahkeissa pituus riittäisikin, kaikki muu on väärässä paikassa, oli kyse sitten mistä housumallista tahansa. Takkien ja paitojen muotolaskokset ja leikkaukset ovat myös liian korkealla, ja jos saan sekä leveät hartiani että rintani mahtumaan vaatteeseen, ylläni on kuin madallettu palloteltta. Kaikissa vaatteissa on aivan liian lyhyet hihat ja muodot väärissä paikoissa. Korjausompelu ei näillä mitoilla onnistu, joten opettelin parikymppisenä ompelemaan (koulussa olin käsitöissä tosi huono, koska ei kiinnostanut). 10 vuoden innostuneen harrastelun jälkeen osasin jo kaavoittaa ja ommella aivan minkä vaatteen tahansa, mutta olen kieltämättä perinyt kädentaitogeenin kummaltakin vanhemmaltani. Mutta jollei harjoittelu tee mestaria, voi se silti aika hyvän tehdä, joten suosittelen ompeluharrastusta kaikille niille, joiden kroppa ei rekkivaatteissa näytä kivalta. Räätälillekin voi mennä, mutta vain oikealle ammattilaiselle. Niitä nopeasti ja hutiloiden kaavoiteltuja vaatteita on nähty julkisuudessakin.
Pitkillä naisilla ei oikein voi olla hyvää kroppaa. Muistuttavat enemmän miehiä. Ovat sellaisia tasaisia ja raajat tikkuja.
2: Jep siksi bikinimallitkin ovat kaikki pitkiä kun ne on vaan niin hiton miehiä!
1. Paljonko sulla on pituutta? 177cm
Oletko itsevarma pituudestasi? Olen siihen tyytyväinen, ainakaan en koe itseäni liian pitkäksi. Mieluiten olisin vielä pari senttiä pidempi. Olen aina ollut tyytyväinen pituuteeni, myös nuorena, vaikka minulla oli silloin muutama itseäni lyhyempi poikakaverikin.
2. Käytätkö korkoja? Käytän juhlissa ja satunnaisesti muutenkin, mutta en kovin usein arkena. Johtuen siitä, etten tykkää kävellä koroilla - kävelen mieluiten pitkiä askelia ja reipasta vauhtia ja korot rajoittavat harppomistani.
3. Koetko paineita siksi, että olet keskivertoa pidempi? En.
5. Millainen vartalonmallisi on? Minulla on leveät hartiat ja pitkät käsivarret. Olen aika hoikka, en kovin muodokas. Lantio on ihan ok, alaraajat ovat pitkät.
6. Vapaavalintainen jokeri mihin saat avautua aiheesta :D Minun on vaikea tajuta pitkien naisten epävarmuutta pituudestaan! Olen mielelläni pitkä, siitä on ollut vain etua. Yletyn hyvin ylähyllyillekin, näen väkijoukossa pitkälle enkä joudu piipittämään muiden mahan korkeudelta sanottavaani. Ainoastaan pitkillä lennoilla toivoisin olevani lyhyt.
[/quote]
Olen 180cm pitkä, ylipainoa on 15kg, mutta olen ihan tyytyväinen mittoihini, 114-85-120. Toivoisin olevani edes 5cm pitempi. Käytän vähintään 10cm korkoja.
1. 176cm. Olen itsevarma, siihen täytyy vain oppia.
2. En käytä, paitsi matalia joskus.
3. Nuorempana ehkä, vanhempana sitä ei enää vertaa yhtä paljon muihin. Ainakaan itse.
4. Hyppäsit nelosen yli!
5. Täysin normaali vartalo. Minulla on tissit ja pylly mutta ei kumpaakaan liikaa/liian vähän. Vähän on ylimäärästä vatsassa ja reisissäkin mutta eipä voi mitään.
6. Asenne kysymys!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:08"]Pitkillä naisilla ei oikein voi olla hyvää kroppaa. Muistuttavat enemmän miehiä. Ovat sellaisia tasaisia ja raajat tikkuja.
[/quote]
Kovastikin olet empiiristä tutkimusta aiheesta tehnyt? Itse olen 178 cm, leveä lantio ja jalatkin oli tikut viimeksi ala- asteella. En väitä olevani kaikkien mielestä viehättävä, eihän tää päärynävartalo mikään kauneusihanne ole, mutta juu ei ole tasapaksua tämä kroppa nähnytkään, aika outo väite mielestäni...
Minä olen aina ollut pitkä (179cm) ja hoikka, joten se on itseasiassa osa identiteettiäni.
Nuorena olin sellainen rillipäinen luuviulu, kaikkia muita pidempi. Finnlines, huonoryhtinen ja se, jota ei haluttu koskaan mihinkään koulun urheilujoukkueeseen.Se oli hirveää.
Parikymppisenä sitten keksin vihdoin alkaa käyttämään minihameita, pillifarkkuja ja muita hoikille pitkäkoiville sopivia vaatteita ja aloinkin yhtäkkiä todella nauttimaan ruuminrakenteestani! En enää piilotellut pitkiä sääriäni ja hoikkaa vyötäröäni, vaan itsetuntoni hiljalleen kohotessa löysin itselleni sopivan tyylin. Muoti vaihtuu, mutta hoikkaa vartaloa on helppo pukea aina.
Nyt olen jo 40 v asun maassa, jossa olen pidempi kuin suurin osa muusta populaatiosta, myös miehistä. Täällä pituus on haluttu ja ihailtu asia, joten hyvin menee. :-) Olen myös pysynyt hoikkana ja siitäkin saan paljon positiivista palautetta. Tässä maassa on vakava ylipaino-ongelma ja hoikkia kadehditaan avoimesti.
Senttiäkään en antaisi pois. Minä olen minä, just näin.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:11"]
2: Jep siksi bikinimallitkin ovat kaikki pitkiä kun ne on vaan niin hiton miehiä!
[/quote]
No ovathan hollywood-miehetkin monesti lyhyitä, mutta silti arkipäivän tilanteissa pidemmät viehättävät enemmän.
1. Paljonko sulla on pituutta? 175 cm
Oletko itsevarma pituudestasi? Olen
2. Käytätkö korkoja? En
3. Koetko paineita siksi, että olet keskivertoa pidempi? En, töissä olen helpottunut pituudestani, koska töissä on paljon miehiä
5. Millainen vartalonmallisi on? Hoikka, aikalailla X-mallinen, leveähkö lantio, pyöreä peppu
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:20"]
Minä olen aina ollut pitkä (179cm) ja hoikka, joten se on itseasiassa osa identiteettiäni.
Nuorena olin sellainen rillipäinen luuviulu, kaikkia muita pidempi. Finnlines, huonoryhtinen ja se, jota ei haluttu koskaan mihinkään koulun urheilujoukkueeseen.Se oli hirveää.
Parikymppisenä sitten keksin vihdoin alkaa käyttämään minihameita, pillifarkkuja ja muita hoikille pitkäkoiville sopivia vaatteita ja aloinkin yhtäkkiä todella nauttimaan ruuminrakenteestani! En enää piilotellut pitkiä sääriäni ja hoikkaa vyötäröäni, vaan itsetuntoni hiljalleen kohotessa löysin itselleni sopivan tyylin. Muoti vaihtuu, mutta hoikkaa vartaloa on helppo pukea aina.
Nyt olen jo 40 v asun maassa, jossa olen pidempi kuin suurin osa muusta populaatiosta, myös miehistä. Täällä pituus on haluttu ja ihailtu asia, joten hyvin menee. :-) Olen myös pysynyt hoikkana ja siitäkin saan paljon positiivista palautetta. Tässä maassa on vakava ylipaino-ongelma ja hoikkia kadehditaan avoimesti.
Senttiäkään en antaisi pois. Minä olen minä, just näin.
[/quote]
jep, olin Finnlines. :-)
tai ehkä kuitenkin Finninen. Helevetin autocorrect taas!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:06"]
Joo tuohon edelliseen ketjuun tulikin yllättävän paljon vastaajia (kyselin painoja 175-180cm naisilta) niin kysytään nyt sitten näitä myös. :) 1. Paljonko sulla on pituutta? Oletko itsevarma pituudestasi? Jos et ole aina ollut, miten olet päässyt nykyiseen tilanteeseen? 2. Käytätkö korkoja? 3. Koetko paineita siksi, että olet keskivertoa pidempi? Itse koen että pituus on miinusta, eli kroppa täytyy näyttää keskivertoa paremmalta, tai edes hyvältä. 5. Millainen vartalonmallisi on? Lantio, reidet, hartiat, peppu... 6. Vapaavalintainen jokeri mihin saat avautua aiheesta :D
[/quote]
1. 176 cm ja asia ei ole koskaan ollut minulle ongelma, eikä minua ole koskaan kiusattu pituuden takia. 2. Kyllä, töissä päivittäin. 3. En, elämä on liian lyhyt ja liian täynnä oikeita ongelmia ja mielenkiintoisia juttuja, ei tule mieleen kriiseillä pituuden takia. 5. Olen kokoa 46, painan lähes 90 kg. Leveät hartiat ja lantio, vatsaa on. 10 kiloa keveämpänö olisin hyvän olon painossani.
1. [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:06"]Joo tuohon edelliseen ketjuun tulikin yllättävän paljon vastaajia (kyselin painoja 175-180cm naisilta) niin kysytään nyt sitten näitä myös. :)
1. Paljonko sulla on pituutta?
-174 cm
Oletko itsevarma pituudestasi? Jos et ole aina ollut, miten olet päässyt nykyiseen tilanteeseen?
-Olen itsevarma pituudestani, koska se on asia johon ei voi itse vaikuttaa.
2. Käytätkö korkoja?
-Kyllä käytän, korkoa yleensä on reilusti. Vähintään 13cm
-Koen ainoastaan paineita siitä että jos tapaan uuden miehen ja hän onkin lyhyempi kuin minä.
5. Millainen vartalonmallisi on? Lantio, reidet, hartiat, peppu.
-Vartalo on isohko, jalat pitkät ja tuhdit, mutta johtunee siitä että salilla on tullut kyykättyä. Vatsassa on hieman pehmeää ja rintoja löytyy ehkä vähän liikaakin.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:08"]Pitkillä naisilla ei oikein voi olla hyvää kroppaa. Muistuttavat enemmän miehiä. Ovat sellaisia tasaisia ja raajat tikkuja.
[/quote]
teletapit älkööt vaivautuko. Pitkillä naisilla on usein kadehdittavan kauniit sääret sekä hyvänkokoiset tissit! Usein lyhyet ovet turhan persjalkaisia ja vartalonmalliltaan pikkupoikamaisia. Itse olen tylsä väliinputoaja 169cm.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:06"]Joo tuohon edelliseen ketjuun tulikin yllättävän paljon vastaajia (kyselin painoja 175-180cm naisilta) niin kysytään nyt sitten näitä myös. :)
- 176 cm. Tykkään pituudestani, ja näin on aina ollut.
2. Käytätkö korkoja?
- Todella käytän. 12 cm korkeimmat.
- En koe, mutta kroppakin on kunnossa.
- Tiimalasi. Urheilen, ja kai ihan hyvässä kunnossa. Ei ole mulle niin tärkeää.
- joitain miehiä taitaa pituuteni häiritä, eteenkin jos olen korkkarit jalassa ja joutuvat katsomaan ylöspäin. Yleensä niitä joilla on huono itsetunto. En välitä asiasta.
[/quote]
1. Paljonko sulla on pituutta?
- 181cm
Oletko itsevarma pituudestasi?
- Mä olen aina ollut muita päätä pidempi, joten tää on mulle normaalia ja osa identiteettiä.
2. Käytätkö korkoja?
- En, mutta se ei johdu pituudesta.
3. Koetko paineita siksi, että olet keskivertoa pidempi?
- Olen luonnostani mallivartaloinen ja ihan nätti, eli en.
5. Millainen vartalonmallisi on?
- 86/62/88
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:43"]1. Paljonko sulla on pituutta?
- 181cm
Oletko itsevarma pituudestasi?
- Mä olen aina ollut muita päätä pidempi, joten tää on mulle normaalia ja osa identiteettiä.
2. Käytätkö korkoja?
- En, mutta se ei johdu pituudesta.
3. Koetko paineita siksi, että olet keskivertoa pidempi?
- Olen luonnostani mallivartaloinen ja ihan nätti, eli en.
5. Millainen vartalonmallisi on?
- 86/62/88
[/quote]
Olen muuten ihan samanlainen mutta 2cm lyhyempi
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:06"]
Joo tuohon edelliseen ketjuun tulikin yllättävän paljon vastaajia (kyselin painoja 175-180cm naisilta) niin kysytään nyt sitten näitä myös. :) 1. Paljonko sulla on pituutta? Oletko itsevarma pituudestasi? Jos et ole aina ollut, miten olet päässyt nykyiseen tilanteeseen? 2. Käytätkö korkoja? 3. Koetko paineita siksi, että olet keskivertoa pidempi? Itse koen että pituus on miinusta, eli kroppa täytyy näyttää keskivertoa paremmalta, tai edes hyvältä. 5. Millainen vartalonmallisi on? Lantio, reidet, hartiat, peppu... 6. Vapaavalintainen jokeri mihin saat avautua aiheesta :D
[/quote]
1. 176. Olen. Nuorena en, kun olin niin laiha, eli hongankolistaja.
2. Max 5 cm, juhlissa 7 cm
3. Olen 46 v, ei tässä enää mitään paineita koe :-)
4. 98-74-99, laihat raajat