Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on äiiyspakkaus eikä edim. vanhemmuuspakkaus?

Vierailija
24.02.2015 |

ihmettelee vela.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kun se on sidoksissa äidin neuvolakäyntiin eikä isä sitä voi hakea. Poislukien adoptiotapaukset.

Vierailija
22/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilaatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:05"]Onko sillä jotain väliä? [/quote] Eikö nykyisin pitäisi olla tasa-arvo? Vai toimiiko se vaan toisinpäin?

[/quote]

Eihän isästä ole varmuutta ja toistaiseksi vain naiset synnyttää.

Vierailija
24/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:24"]

Varmaan siksi kun se on sidoksissa äidin neuvolakäyntiin eikä isä sitä voi hakea. Poislukien adoptiotapaukset.

[/quote]

Nimen omaan, sehän liittyy äitiyteen ja äidin neuvolakäynteihin. Sehän on tavallaan palkinto siitä että hoitaa raskautensa laaditun järjestelmän mukaisesti. Pakkaus saadaan jo ennen lapsen syntymää ja isyys asiat monessa tapauksessa selvitellään vasta lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
25/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:15"]

Minusta sen oikea nimi olisi vauvapakkaus.

[/quote]  Mieluummin vauvaNpakkaus, eli pakkaus vauvalle.

Vierailija
26/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää miehen sivuuttamista vanhemmuudessa ja ei ole todellakaan tasa-arvoista!

Nyt kaikki palstan feministit korjaamaan vääryys, koska tehän ajatte sitä sukupuoleen liittymätöntä tasa-arvoa! Näin ainakin mainostatte!

Vierailija
27/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi olen sitä mieltä, että nimen lisäksi tämän pakkauksen tulisi olla maksullinen ja vanhemmat voivat itse päättää ostavatko he sen vai eivät.

Vanhemmuus on omaehtoinen valinta, johon yhteiskunnan varoja ei tule kuluttaa.

Ap

Vierailija
28/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, että mitä toi äijä itkee jo toista viikkoo, mutta täähän se oli!
Toinen ihan rikki!

Vierailija
29/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi on talonmies? Kyllä se näin on, että törkeetä ja vanhanaikaista käyttää moista sanaa. Tasa-arvon ja edistyksen nimissä on tähänkin epäkohtaan puututtava! Hohhoijaa.

Vierailija
30/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:37"]

Ja lisäksi olen sitä mieltä, että nimen lisäksi tämän pakkauksen tulisi olla maksullinen ja vanhemmat voivat itse päättää ostavatko he sen vai eivät. Vanhemmuus on omaehtoinen valinta, johon yhteiskunnan varoja ei tule kuluttaa. Ap

[/quote]

Äitiyspakkauksella on oma pitkä historiansa ja sillä, että se jaetaan kaikille syntyville vauvoille ilmaiseksi on omat hyvät puolensa. Kannattaa tutustua tuohon asiaan, ihan faktoihin siis, niin voit sitten sen jälkeen jakaa mielipidettäsi. 

Vierailija
31/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys. Tietenkin Äiti on lapselle ensisijainen hoitaja ja huoltaja, sen on jo luontokin määrännyt.

Vierailija
32/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:45"]Ja miksi on talonmies? Kyllä se näin on, että törkeetä ja vanhanaikaista käyttää moista sanaa. Tasa-arvon ja edistyksen nimissä on tähänkin epäkohtaan puututtava! Hohhoijaa.
[/quote]
Nykyisin oikea nimitys on kiinteistönhoitaja. Talonmiehiä ei ole kuin puheissa.

Vierailija
33/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nimi johtuu siitä, että äidit odottavat vauvaa ja saavat hakea pakkauksen, kun tietty aika raskautta on kulunut. Vauvapakkaus voisi olla parempi. Tai vauvanhoitopakkaus. Vanhemmuspakkaus kuulostaa oudolle. Mikään mukaan nimi ei sovi.

Mutta miksi suotta alkaa vaihtaa nimeä. Eikö sinua ap jurppinut jo se, että tuota pakkausta jaetaan? Nimenvaihto oli myös useita satoja tuhansia euroja. Että valita vaan, saadaan lisää rahaa menemään lapsiperheille. Ja ihan jonninjoutavaan syyhyn, toisin kuin itse pakkaus, mikä on oikeasti tuikitärkeä.

Vierailija
34/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:48"]

Ja lisäksi olen sitä mieltä, että nimen lisäksi tämän pakkauksen tulisi olla maksullinen ja vanhemmat voivat itse päättää ostavatko he sen vai eivät. Vanhemmuus on omaehtoinen valinta, johon yhteiskunnan varoja ei tule kuluttaa. Ap

[/quote]

Äitiyspakkauksella on oma pitkä historiansa ja sillä, että se jaetaan kaikille syntyville vauvoille ilmaiseksi on omat hyvät puolensa. Kannattaa tutustua tuohon asiaan, ihan faktoihin siis, niin voit sitten sen jälkeen jakaa mielipidettäsi. 

[/quote]

Me elämme nykyaikaa emme menneisyyttä. On ihan hyvä ravistella luutuneita käsityksiä ja toimintamalleja sekä tietenkin miettiä, missä voimme säästää yhteiskunnan varoja. 

Ap

Vierailija
35/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Korjaa mutsisi virhe ja jälkiabortoi itsesi.

Olisiko asiat paremmin jos tänne ei olisi syntynyt yhtään lasta?

Vierailija
36/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:55"]

Varmaan nimi johtuu siitä, että äidit odottavat vauvaa ja saavat hakea pakkauksen, kun tietty aika raskautta on kulunut. Vauvapakkaus voisi olla parempi. Tai vauvanhoitopakkaus. Vanhemmuspakkaus kuulostaa oudolle. Mikään mukaan nimi ei sovi.

Mutta miksi suotta alkaa vaihtaa nimeä. Eikö sinua ap jurppinut jo se, että tuota pakkausta jaetaan? Nimenvaihto oli myös useita satoja tuhansia euroja. Että valita vaan, saadaan lisää rahaa menemään lapsiperheille. Ja ihan jonninjoutavaan syyhyn, toisin kuin itse pakkaus, mikä on oikeasti tuikitärkeä.

[/quote]

Et ilmeisesti lukenut tätä koskevaa viestiäni.

ap

Vierailija
37/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Korjaa mutsisi virhe ja jälkiabortoi itsesi.

Olisiko asiat paremmin jos tänne ei olisi syntynyt yhtään lasta?

[/quote]

Eli et tekisi lasta jos et saisi ilmaiseksi äitiyspakkausta? 

Ap

Vierailija
38/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:55"]Varmaan nimi johtuu siitä, että äidit odottavat vauvaa ja saavat hakea pakkauksen, kun tietty aika raskautta on kulunut. Vauvapakkaus voisi olla parempi. Tai vauvanhoitopakkaus. Vanhemmuspakkaus kuulostaa oudolle. Mikään mukaan nimi ei sovi.

[/quote]
Mielenkiintoista olisi tietää miten päädyit laskelmissasi nimenvaihdon kustannuksista summaan useita satojatuhansia?

Vierailija
39/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänne ajalta, kun pakkaus tullut ja isät oli "vähemmän läsnä" vauva-arjessa. Eikä niitä vakiintuneita, tunnettuja ja hyviksi havaittuja nimiä niin vaan viittitä muunnella. Onhan edelleen monessa ammatissakin -mies loppu, itekki naisena ollu rakennusmiehenä :)

Vierailija
40/41 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:15"]Minusta sen oikea nimi olisi vauvapakkaus.
[/quote]

Niin mustakin, mutta en tykkää kun kaikki vakiintuneet nimet pitää nykyään muuttaa poliittisen korrektiuden tms. nimissä.