Otatteko rokotuksen vesirokkoa vastaan?
Ylen jutun mukaan vesirokkorokotukset ovat parempi vaihtoehto kuin vesirokkokutsut. http://yle.fi/uutiset/laakari_ei_lampene_vesirokkokutsuille_kuinka_jarkevaa_on_sairastuttaa_lapsi_tautiin_jota_vastaan_on_rokote/7825653
Kommentit (27)
Olen itse sairastanut pienenä joten en ota. Juuri keskusteltiin miehen kanssa että mites vauva ja päätettiin että jos ei kouluikään mennessä ole sairastanut niin otetaan rokote.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:56"]
En ota. Tauti on perempi ilman luonnottomia myrkkyjä ja lisäaineita suonessa.
[/quote]
Valitset mieluummin pysyvät rokonarvet kasvoissa ja ison todennäköisyyden saada vyöruusu jossakin vaiheessa elämää.
Sairastin itse vesirokon ja lapseni myös. En ottaisi rokotusta mutta nythän ei ole enää tietenkään tarpeenkaan. Mulla on aika kamala tauti mutta lapsillani tosi lievät. Eivät olisi rokotusta tarvinneetkaan.
Se siitä suojasta vyöryusua vastaan...
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:17"]
Teillä ja lääketieteellä ei ole hajuakaan, mikä aiheuttaa vesirokkoa. Se virus on vain yksi pala tässä asiassa, eikä virukset tuollaisia rakkuloita voi aiheuttaa tietääkseni. Lääketiede ei muuten ole edes viitsinyt katsoa mitä vesirakkuloiden sisältä oikeastaan löytyy.
[/quote]
Elämäm koululainen.
Teillä ja lääketieteellä ei ole hajuakaan, mikä aiheuttaa vesirokkoa. Se virus on vain yksi pala tässä asiassa, eikä virukset tuollaisia rakkuloita voi aiheuttaa tietääkseni. Lääketiede ei muuten ole edes viitsinyt katsoa mitä vesirakkuloiden sisältä oikeastaan löytyy.
Minua ei huolestauta niinkään vesirokko, vaan se, että virus jää elimistöön ja voi puhjeta myöhemmin ruusuna. Se on kivulias, uusiutuva tauti. Otetaan yksikin sitä sairastava, ja kysytään että toivoisitko että sut ois lapsena rokotettu tätä vastaan, niin vastaus on takuuvarmasti KYLLÄ.