Tunteeko sen kun lapsiluku on mieleinen?
Tunteeko sen? "Tää meidän perhe on nyt tässä ja nyt on hyvä näin"?
Kommentit (17)
Ei sellaista asiaa voi päättää tunteella. Joku voi tuntea että lapsia saa tulla vaikka tusina mutta ei ole varaa elättää eikä resursseja hoitaa heitä.
Itse en antanut tunteiden vaikuttaa, järki sanoi mihin taloudelliset ja muut resurssit riittävät.
Niin toivoisin että voisinkin ajatella järjellä tätä mun lapsihaavetta. Mulla on jo viisi lasta mutta haluan vieläkin lisää.. Isäntä ei lämpene juurikin vedoten näihin järkisyihin. Minä kidun ja yritän haudata ajatukseni mutten vaan kykene siihen. Itken yksin kun oli puhetta että mies menisi vasektomiaan. Tämä on mulle kuin joku pieni kuolema.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:03"]Niin toivoisin että voisinkin ajatella järjellä tätä mun lapsihaavetta. Mulla on jo viisi lasta mutta haluan vieläkin lisää.. Isäntä ei lämpene juurikin vedoten näihin järkisyihin. Minä kidun ja yritän haudata ajatukseni mutten vaan kykene siihen. Itken yksin kun oli puhetta että mies menisi vasektomiaan. Tämä on mulle kuin joku pieni kuolema.
[/quote]
En ymmärrä, miksi et voi tyytyä 5 lapseen? Miten sinulla edes riittää näille aika olla läsnä riittävästi? Ehditkö todella huomioida lastesi tarpeet? Teetkö lapsia vain koska olet koukussa raskaana olemiseen ja pikkulapsiaikaan? Menetätkö kiinnostuksesi isompiin lapsiin?
Mulla on yksi lapsi, olen yh, ja välillä tuntuu että haaveilen miehestä ja toisesta lapsesta. Joskus tuntuu taas, että sinkkuna on mainio elää ja että ei ole ollenkaan ikävä pikkulapsiaikoja. Mulla on fyysinen terveys paljon huonompi kuin yh:ksi ryhtyessä, joten en tiedä onko toinen vauva kenenkään etu, ellei tilanne kohene. Olen myöskin nauttinut lapsesta enemmän vasta nyt kun se alkaa olla kouluikäinen. En ole oikein tykännyt puistoilusta ja semmoisesta vahtimisesta, mitä pienen lapsen kanssa on. Tunteella ajatellen tahtoisin vauvan, mutta järjellä, vasta sitten jos on rahaa enemmän ja hyvä terveys, ja vielä parempi jos löytäisin oikein iskämäisen miehen ;___; Onneksi en ole kovin vanha vielä, niin haave saattaakin toteutua! Vauvan kaipuun huomaa parhaiten, kun huomaa, kuinka hyvä isoveli lapseni olisi :)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:03"]Niin toivoisin että voisinkin ajatella järjellä tätä mun lapsihaavetta. Mulla on jo viisi lasta mutta haluan vieläkin lisää.. Isäntä ei lämpene juurikin vedoten näihin järkisyihin. Minä kidun ja yritän haudata ajatukseni mutten vaan kykene siihen. Itken yksin kun oli puhetta että mies menisi vasektomiaan. Tämä on mulle kuin joku pieni kuolema. [/quote] En ymmärrä, miksi et voi tyytyä 5 lapseen? Miten sinulla edes riittää näille aika olla läsnä riittävästi? Ehditkö todella huomioida lastesi tarpeet? Teetkö lapsia vain koska olet koukussa raskaana olemiseen ja pikkulapsiaikaan? Menetätkö kiinnostuksesi isompiin lapsiin?
[/quote]En todellakaan menetä kiinnostusta isompiin lapsiini! Ja hehän ovat kaikki pieniä minun silmissäni. Vanhin on 14v. Olen aina kotona ja käytettävissä. Ei lapseni ole erityisen vaativia. Enkä muutenkaan oikein käsitä että miten se läsnäoleminen eroaa siitä olenko läsnä yhdelle, kahdelle tai viidelle lapselle.
Saatan ollakin koukussa raskaana olemiseen ja vauvoihin. En kiellä sitä. Mutta ei se helpota sitä kamalaa tunnetta että haluan taas uuden vauvan enkä saa sitä. Tämä ei ole järkiasia minulle.
Meillä nyt kaksi lasta ja aina halusin kolme. Nyt tullut juurikin tunne että tämä on juuri hyvä näin. Pystymme myös tarjoamaan paremmat resurssit kahdelle.
Meillä on kolme lasta, kaksi poikaa ja tyttö. Perhe tuntuu juuri nyt hyvältä ja valmiilta joten varmistettiin, ettei haikara enää vieraile meillä :)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:03"]Niin toivoisin että voisinkin ajatella järjellä tätä mun lapsihaavetta. Mulla on jo viisi lasta mutta haluan vieläkin lisää.. Isäntä ei lämpene juurikin vedoten näihin järkisyihin. Minä kidun ja yritän haudata ajatukseni mutten vaan kykene siihen. Itken yksin kun oli puhetta että mies menisi vasektomiaan. Tämä on mulle kuin joku pieni kuolema. [/quote] En ymmärrä, miksi et voi tyytyä 5 lapseen? Miten sinulla edes riittää näille aika olla läsnä riittävästi? Ehditkö todella huomioida lastesi tarpeet? Teetkö lapsia vain koska olet koukussa raskaana olemiseen ja pikkulapsiaikaan? Menetätkö kiinnostuksesi isompiin lapsiin?
[/quote]En todellakaan menetä kiinnostusta isompiin lapsiini! Ja hehän ovat kaikki pieniä minun silmissäni. Vanhin on 14v. Olen aina kotona ja käytettävissä. Ei lapseni ole erityisen vaativia. Enkä muutenkaan oikein käsitä että miten se läsnäoleminen eroaa siitä olenko läsnä yhdelle, kahdelle tai viidelle lapselle.
Saatan ollakin koukussa raskaana olemiseen ja vauvoihin. En kiellä sitä. Mutta ei se helpota sitä kamalaa tunnetta että haluan taas uuden vauvan enkä saa sitä. Tämä ei ole järkiasia minulle.
[/quote]
Kyllä jokainen lapsi tarvitsee koko perheen yhdessäolon lisäksi kahden keskeistä aikaa vanhempiensa kanssa! Etkö järjestä tällaista ollenkaan lapsilaumallesi? Keskityt vaan vauvaan, ja isommat lapset jäävät paitsioon! Ei jatkuva kotona olokaan ole hyväksi lapsille. Eikö teillä harrasteta?
Minä tunnen, että lapsiluku on täynnä. Olen vela.
Minulla oli tunne, että haluan lisää lapsia ja nyt niitä on 3. Nyt minulla on tunne, että 1 olisi riittänyt vallan mainiosti. Olimme paljon onnellisempia 1 lapsen vanhempina kuin 3:n:( Muistakaa ihmiset pitää järkikin mukana näissä asioissa!
Meillä on neljä lasta, ja nyt tuntuu, että tästä ei enää puutu ketään. Kolmannen jälkeen yritin ajatella, että lapsiluku olisi täynnä, mutta silloin ei tuntunut yhtään tältä. Näin on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:09"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:03"]Niin toivoisin että voisinkin ajatella järjellä tätä mun lapsihaavetta. Mulla on jo viisi lasta mutta haluan vieläkin lisää.. Isäntä ei lämpene juurikin vedoten näihin järkisyihin. Minä kidun ja yritän haudata ajatukseni mutten vaan kykene siihen. Itken yksin kun oli puhetta että mies menisi vasektomiaan. Tämä on mulle kuin joku pieni kuolema. [/quote] En ymmärrä, miksi et voi tyytyä 5 lapseen? Miten sinulla edes riittää näille aika olla läsnä riittävästi? Ehditkö todella huomioida lastesi tarpeet? Teetkö lapsia vain koska olet koukussa raskaana olemiseen ja pikkulapsiaikaan? Menetätkö kiinnostuksesi isompiin lapsiin? [/quote]En todellakaan menetä kiinnostusta isompiin lapsiini! Ja hehän ovat kaikki pieniä minun silmissäni. Vanhin on 14v. Olen aina kotona ja käytettävissä. Ei lapseni ole erityisen vaativia. Enkä muutenkaan oikein käsitä että miten se läsnäoleminen eroaa siitä olenko läsnä yhdelle, kahdelle tai viidelle lapselle. Saatan ollakin koukussa raskaana olemiseen ja vauvoihin. En kiellä sitä. Mutta ei se helpota sitä kamalaa tunnetta että haluan taas uuden vauvan enkä saa sitä. Tämä ei ole järkiasia minulle. [/quote] Kyllä jokainen lapsi tarvitsee koko perheen yhdessäolon lisäksi kahden keskeistä aikaa vanhempiensa kanssa! Etkö järjestä tällaista ollenkaan lapsilaumallesi? Keskityt vaan vauvaan, ja isommat lapset jäävät paitsioon! Ei jatkuva kotona olokaan ole hyväksi lapsille. Eikö teillä harrasteta?
[/quote]En ole väittänyt etten antaisi lapsilleni myös kahdenkeskistä aikaa. Lapsilaumani kyllä harrastaa niin yksin kuin yhdessäkin. Ja taisin jo mainitakin etten unohda isompia lapsia ja keskity vain vauvaan. Minulta se huomion jakaminen onnistuu vaikkei se nähtävästi sinulta onnistuisikaan. Ja vaikka olenkin melko hyvin kotona viihtyvää sorttia niin meillä kyllä reissataan ja puuhaillaan ihan seiniemme ulkopuolellakin. Kiitos huolenpidosta;)
Kyllä mulla oli kuopuksen jälkeen tunne, että perhe on nyt koossa ja sitä ennen tunne, että yksi puuttuu.
Jokainen aikuinen ihminen päättää itse lapsilukunsa. Se, että lapsiluku jää "vain" yhteen
voi johtua niin moninaisista eri syistä, että siihen on ihan turha tulla kenenkään huutelemaan, että
niitä pitäisi olla vähintään kaksi ja mielellään seitsemän....
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:03"]
Jokainen aikuinen ihminen päättää itse lapsilukunsa. Se, että lapsiluku jää "vain" yhteen
voi johtua niin moninaisista eri syistä, että siihen on ihan turha tulla kenenkään huutelemaan, että
niitä pitäisi olla vähintään kaksi ja mielellään seitsemän....
[/quote]Niin tai toisinsanoen ei välttämättä pysty päättämään lapsilukuaan.. Eli lapsettomuus ei aina ole oma valinta sekään!
Vasektomia on minulle varmaan se herätys lopettaa tämä kuumeilu!
No en minä ole tuntenut. Ihan järkipäätös oli olla hankkimatta lisää lapsia, kun otti huomioon perheen resurssit, oman jaksamisen ja perheen elintason ja taloustilanteen. En tunne, että perhe olisi yhtä iso kuin mitä minä olisin halunnut, mutta näen ja tunnen että olemme onnellisia, ja onnellisempia näin kuin mitä jos meitä olisi vielä enemmän. Se on tärkeintä. Kun tulee äidiksi, pitää muutenkin lakata ajattelemasta, että asiat ovat hyvin vain jos ne ovat kuten minä haluan, ja sama pätee lapsilukuun.