Facebook ryhmästä, joka auttaa lasten synttäreiden järjestämisessä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015022319247616_uu.shtml
Siis joo, idea on periaatteessa hyvä ja ajattelin että kiva kun lapsi saa synttärit vaikka vanhemmilla ei niihin olis varaa. Mutta sitten luin jutun ja totesin että enpä tiedä. Lapsella on varaa harrastaa balettia ja perheen vähävaraisuus olikin luokkaa "emme voi järjestää lapselle tanssikoulusynttäreitä". Missä vaiheessa näistä maksullisista synttäreistä (hoplop, tanssikoulut jne.) on tullut itsestäänselvyyksiä ja vähän kuin ihmisioikeuksia? Mä jotenkin ajattelin, ettei niillä vanhemmilla ole varaa ollenkaan järkätä synttäreitä (edes kotona) ja että siinä autetaan. Mutta ei, kyseessä olikin vähän isommat synttärit, kun ilmisesti kotisynttärit ei kenellekään enää kelpaa eikä ne ole mitään. Eikä riitä vieraiden tuomat lahjat, pitää saada lahjoittajilta vielä iso kasa lisää. En tiedä, jotenkin ahnetta minusta. Itselle ei tulis mieleenkään pyydellä apuja hoplop-synttäreihin facebook-ryhmästä. Sitten pyytäsin jos kotisynttäreihinkään ei olis rahaa. Muutenkin tuntuu, että tää maailma on menossa siihen, että mikään tavallinen ei ei enää kelpaa, kaiken pitää olla suureellista, vaikkei sitä rahaa olis. Lapsetkin opetetaan samaan. Toivottavsti joku perustaa näille "vähävaraisten" perheiden lapsille facebook-ryhmän joka kerää niille iphone rahat kun lapset sellaiset tulevaisuudessa haluaa eikä perheellä ole rahaa kuin samsungin halpisälykännyyn. Pitäähän se iphone saada, kun muillakin on.
Kommentit (6)
Luin tuon artikkelin ja vähän kyllä ihmettelen miten joku kehtaa. Kuvittelin sekertovan jostain tosi vähävaraisesta jolla tosiaan ei ole rahaa edes kotisynttäreihin saatika lapsen harrastukseen. Jestas taas.
Itse olen tosi köyhä, ja siltikin ajattelen että joku varmasti tarvitsee apua esim synttärikutsuihin enemmän kuin meidän perhe,näköjään niin on:(
Käykääs katsomassa niiden facesivuja "parhaat synttärit ikinä", hohhhoh
Tollanen taas osoittaa, että mitään ei tartte itse tehdä kun voi nostaa kaikenmaailman tukia ja nyyhkytarinalla saada viiden tähden kemut
Samaa mieltä! Olin ajatellut osallistua siihen Jouluapuryhmään, mutta sekin alkoi kiukuttaa kun luin niitä ketjuja, että kuinka hirveästi kaikkea sieltä ruinaamalla sitten saa 'hätäapuna'. Varmasti joukossa ihan tosi vähävaraisiakin, joille perusapukin on suuri juttu, mutta tuntui olevan myös niitä, joilla ei ole varaa just kalliimpiin lahjoihin ja auttaakseen pitäisi ostaa lapsille lahjaksi kalliita legojapaketteja yms.
No huhhuh...onpas ryhmä! Ei meillä tavallisilla työssäkäyvillä ikinä olis varaa tuollaisiin juhliin, saati että keneltäkään kehdattaisiin pyytää tuolla pyydettyjä lahjoja.
Kyllä nyt tämä kääntyy itseään vastaan. Miksei mikään tavallinen kelpaa?
u