Te olitte niin oikeassa!
Kun kerroin tuossa yks kerta näystä jonka joku uskova oli nähnyt ja kysyin mielipiteitä naimisiinmenosta miehen kanssa....no kuitenki.
Siinä näyssä minä itkin tuskissani ja näkyi vauvakin ja tuli sanat: Jumala ei siunaa syntiä.
Olin peloissani kun kuulin tuosta ja tottakai rukoilin ja pyysin syntejäni anteeksi.
 Noh nyt sain kuulla että sen näyn oli saanut mieshenkilö jonka kanssa mulla oli juttua ollutviime vuonna. Tää oli rakastunut muhun, vaikka hän tiesi toimivansa Jumalan tahtoa vastaan. Sillä hänelle oli jo tuleva vaimo tiedossa, mutta hän itse ei ollut kiinnostunut siitä.
No siinä oli kaikkii juttuja sitten,mitä en nyt kerro.
Mutta kun jätin hänet (hän on narsisti monen ihmisen mielestä), ja olen nyt ollut tämän lapseni isän kanssa, niin hän keksi tuon näyn millä sai peloteltua minua ja itse väitti ettei ollut tietoinen koko näystä.
Sen sijaan hän väitti Raamatusta saaneen rukouksessa kohtia, mitkä loukkasivat minua.
Jotain sananlaskuja missä nimitetään ihmistä typerykseksi ja yhessä kohtaa sanottiin, että rukoukseni on kauhistus Jumalalle.
Oon niin helpottunut kun asiat tuli selville. Se mies ei ole terve ja hän haukkuu mua muille ihmisille. Vaikka hän on itse toiminut vastoin sitä mitä Jumala tahtoi hänen tekevän.
Olen ystävystynyt sen naisen kanssa jonka kanssa tämän miehen kuului mennä naimisiin.
Mutta tosiaan. Kaikki näyt, profetiat ym. Ei välttämättä ole Jumalasta.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:43"]Kun kerroin tuossa yks kerta näystä jonka joku uskova oli nähnyt ja kysyin mielipiteitä naimisiinmenosta miehen kanssa....no kuitenki.
Siinä näyssä minä itkin tuskissani ja näkyi vauvakin ja tuli sanat: Jumala ei siunaa syntiä.
Olin peloissani kun kuulin tuosta ja tottakai rukoilin ja pyysin syntejäni anteeksi.
 Noh nyt sain kuulla että sen näyn oli saanut mieshenkilö jonka kanssa mulla oli juttua ollutviime vuonna. Tää oli rakastunut muhun, vaikka hän tiesi toimivansa Jumalan tahtoa vastaan. Sillä hänelle oli jo tuleva vaimo tiedossa, mutta hän itse ei ollut kiinnostunut siitä.
No siinä oli kaikkii juttuja sitten,mitä en nyt kerro.
Mutta kun jätin hänet (hän on narsisti monen ihmisen mielestä), ja olen nyt ollut tämän lapseni isän kanssa, niin hän keksi tuon näyn millä sai peloteltua minua ja itse väitti ettei ollut tietoinen koko näystä.
Sen sijaan hän väitti Raamatusta saaneen rukouksessa kohtia, mitkä loukkasivat minua.
Jotain sananlaskuja missä nimitetään ihmistä typerykseksi ja yhessä kohtaa sanottiin, että rukoukseni on kauhistus Jumalalle.
Oon niin helpottunut kun asiat tuli selville. Se mies ei ole terve ja hän haukkuu mua muille ihmisille. Vaikka hän on itse toiminut vastoin sitä mitä Jumala tahtoi hänen tekevän.
Olen ystävystynyt sen naisen kanssa jonka kanssa tämän miehen kuului mennä naimisiin.
Mutta tosiaan. Kaikki näyt, profetiat ym. Ei välttämättä ole Jumalasta.
[/quote]
Ja siis piti sanoa että olitte niin oikeassa siinä että se näky oli vaan jonkun omiia höpinöitä :D
Näin entisen uskovaisen silmään ei kuulosta järin terveeltä tuo sinunkaan touhu, jos ei toisenkaan.
"Kun kerroin tuossa yks kerta näystä jonka joku uskova oli nähnyt ja kysyin mielipiteitä naimisiinmenosta miehen kanssa....no kuitenki. Siinä näyssä minä itkin tuskissani ja näkyi vauvakin ja tuli sanat: Jumala ei siunaa syntiä. Olin peloissani kun kuulin tuosta ja tottakai rukoilin ja pyysin syntejäni anteeksi"
Ahdistaa, kun muistan omat uskovaisaikani. Tuollainen maailmankuva on äärimmäisen raskas henkisesti, jossa on toisten armoilla, jos heillä on muka Jumalalta joku sana itselle. Suurin osa noista näkyjen saajista on käsittääkseni vilpittömiä eikä tahdo tietoisesti huijata (tosin ei kaikki), mutta yhtä kaikki suurin osa ellei kaikki näyistä on pelkkää omaa hurmosta ja kiihotettua mielikuvitusta minun mielestäni.
"Tää oli rakastunut muhun, vaikka hän tiesi toimivansa Jumalan tahtoa vastaan. Sillä hänelle oli jo tuleva vaimo tiedossa, mutta hän itse ei ollut kiinnostunut siitä. "
Tuleva vaimo tiedossa? Mikä homma tämä on, järjestetty avioliittoko? Kyllähän ihminen on vapaa kunnes on naimisiin sitoutunut omasta tahdostaan, enkä usko että mikään jumaluus määrää ihmisen puolison valintaa. Ihan itse se valinta pitää tehdä, ja myös kantaa valintansa seuraukset: ei voi syyttää Jumalaa tai profetioita tai mitään, kun itse on se joka valitsee.
"Mutta tosiaan. Kaikki näyt, profetiat ym. Ei välttämättä ole Jumalasta."
No ei taatusti ole. Suosittelisin erittäin suurta skeptisyyttä noiden suhteen. Olin itse ennen helluntalainen, ja lukemattomia vääriä profetioita ja näkyjä koin siellä ollessani. Esim. minusat itsestäni piti tullaa suuri saarnaaja ja parantaja, minkä vuoksi jätin koulutkin toiselle sijalle, kutsumukseni kun piti olla hengellinen eikä sillä niin väliä mitä ammatikseni teen siihen asti kunnes Jumala kutsuu evankelioimistyöhön suuremmassa mittakaavassa. Ei tullut koskaan kutsua, ja muutama vuosi sitten menetin uskoni kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:50"]Yllä nähdään mitä uskonto aiheuttaa ihmiselle. Pitäisi miettiä kaksi kertaa ennen kuin rupeaa pienelle lapselle syöttämään mokomaa tuhomeemiä.
[/quote]
Tuo tapaus kyllä laittoi varovaiseksi myös uskovien suhteen.
Kaikki eivät aina ole niitä vilpittömiä Jeesuksen seuraajia, vaikka sitä ite haluaa uskoa aina hyvää kaikista uskovista.
Joukkoon mahtuu myös  näitä..jotka rupeevat itse leikkimään Jumalaa...
No et vaikuta ihan terveeltä kyllä sinäkään..
Voi AP , toivottavasti olet jonkun hoidon piirissä. Tuo teksti ei kyllä ole ihan terveestä päästä nykäisty.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:50"]Yllä nähdään mitä uskonto aiheuttaa ihmiselle. Pitäisi miettiä kaksi kertaa ennen kuin rupeaa pienelle lapselle syöttämään mokomaa tuhomeemiä. [/quote] Tuo tapaus kyllä laittoi varovaiseksi myös uskovien suhteen. Kaikki eivät aina ole niitä vilpittömiä Jeesuksen seuraajia, vaikka sitä ite haluaa uskoa aina hyvää kaikista uskovista. Joukkoon mahtuu myös näitä..jotka rupeevat itse leikkimään Jumalaa...
[/quote]
Loppujen lopuksi vika kuitenkin on itse uskomusjärjestelmässä, jossa suostutaan siihen että tuolla tavalla on välimiehiä itsen ja Jumalan välillä, ja näin annetaan toisille ihmisille oman elämän yli sellaiseta valtaa, joka ei heille kuulu. Ne vilpittömätkin ovat erittäin usein väärässä profetioineen ja näkyineen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 08:52"]Näin entisen uskovaisen silmään ei kuulosta järin terveeltä tuo sinunkaan touhu, jos ei toisenkaan.
"Kun kerroin tuossa yks kerta näystä jonka joku uskova oli nähnyt ja kysyin mielipiteitä naimisiinmenosta miehen kanssa....no kuitenki. Siinä näyssä minä itkin tuskissani ja näkyi vauvakin ja tuli sanat: Jumala ei siunaa syntiä. Olin peloissani kun kuulin tuosta ja tottakai rukoilin ja pyysin syntejäni anteeksi"
Ahdistaa, kun muistan omat uskovaisaikani. Tuollainen maailmankuva on äärimmäisen raskas henkisesti, jossa on toisten armoilla, jos heillä on muka Jumalalta joku sana itselle. Suurin osa noista näkyjen saajista on käsittääkseni vilpittömiä eikä tahdo tietoisesti huijata (tosin ei kaikki), mutta yhtä kaikki suurin osa ellei kaikki näyistä on pelkkää omaa hurmosta ja kiihotettua mielikuvitusta minun mielestäni.
"Tää oli rakastunut muhun, vaikka hän tiesi toimivansa Jumalan tahtoa vastaan. Sillä hänelle oli jo tuleva vaimo tiedossa, mutta hän itse ei ollut kiinnostunut siitä. "
Tuleva vaimo tiedossa? Mikä homma tämä on, järjestetty avioliittoko? Kyllähän ihminen on vapaa kunnes on naimisiin sitoutunut omasta tahdostaan, enkä usko että mikään jumaluus määrää ihmisen puolison valintaa. Ihan itse se valinta pitää tehdä, ja myös kantaa valintansa seuraukset: ei voi syyttää Jumalaa tai profetioita tai mitään, kun itse on se joka valitsee.
"Mutta tosiaan. Kaikki näyt, profetiat ym. Ei välttämättä ole Jumalasta."
No ei taatusti ole. Suosittelisin erittäin suurta skeptisyyttä noiden suhteen. Olin itse ennen helluntalainen, ja lukemattomia vääriä profetioita ja näkyjä koin siellä ollessani. Esim. minusat itsestäni piti tullaa suuri saarnaaja ja parantaja, minkä vuoksi jätin koulutkin toiselle sijalle, kutsumukseni kun piti olla hengellinen eikä sillä niin väliä mitä ammatikseni teen siihen asti kunnes Jumala kutsuu evankelioimistyöhön suuremmassa mittakaavassa. Ei tullut koskaan kutsua, ja muutama vuosi sitten menetin uskoni kokonaan.
 Oikeessa olet siinä, että ei ihan järkevää ollut omakaan toiminta.
Mutta olin silloin epätoivonenomasta uskontilanteesta, kun olin ajautunut pois Jumalan luota.
Sit yhtäkkiä tulikin uskova mies joka omien sanojen mukaan rakastui itseni iha täysillä.
Joku rukoilija oli ennen meidän tapaamista nähnyt hänelle näyn, mikä kertoi tummahiuksesta naisesta.
Ja väitti kivenkovaan että se tarkoitti mua.
Vaikka se tarkoitti tätä toista naista joka oli ollut tuohon mieheen jo aiemmin ihastunut.
Ja tää mies tiesi sen.
Heistä oli ollut profetioita jo aiemmin, mutta tää mies päätti ettei halua sitä toista.
Mutta vähän liian pitkä juttu kerrottavaks....
Ja mä olen menossa naimisiin lapseni isän kanssa. En ole yhteydessä enää tuohon toiseen ollenkaa...
Ap
Oma teksti alkaa "oikeassa olet...."
Jäi lainaukset pois ylläolevasta tekstistä.
Ap
Oon aika pettynyt tuohon miten paljon ihmiset näkee omiaan.....oon niin hyväuskonen, ja todella otin opikseni tuosta.
Ja onhan tää tapaus jossa taas ateistit pääsee nauramaan uskoville, kun ite hölmöillään...
Mun uskoa Jeesukseen ja Hänen seuraamiseen tuo ei kuitenkaa vaikuta.
Uskon että tuo vaan kasvatti mun luottamusta Häneen, ettei mun tarvi pelätä että rankaisis ma mun tekemistä virheistä.
Jotenki näin olen kokenut tämän jutun jälkeen...
Ap
Yllä nähdään mitä uskonto aiheuttaa ihmiselle. Pitäisi miettiä kaksi kertaa ennen kuin rupeaa pienelle lapselle syöttämään mokomaa tuhomeemiä.