APUA! Maissitärkkelyssuurusteen pakastus? Perunajauhoilla tuli klönttejä
Olen keittämässä lihakastiketta isommista lihapaloista, viimeksi suurustin kastikkeen perunajauhoilla, kastike oli normaalia ja kirkasta, mutta pakastamisen jälkeen, valkoista, lohkeilevaa ja ällöä. Nyt ostin maissitärkkelystä, toimiiko se paremmin? Ainut, joka auttoi, oli jäädytetyn perunajauhokastikkeen sekoittaminen pieneen määrään kiehuvaan vettä liedellä, silloin kastike muuttui taas kastikemaiseksi, mutta oli silti sameampaa kuin normaalisti.
Vehnäjauho ei käy.
Kommentit (4)
Apua apua apua! Voi ei voi ei voi ei!
No oma kokemukseni jälkkärikiisseleissä on se, että maissitärkkelys kestää perunajauhoja paremmin. kaipa näin myös jäähdyttäessä. Olisiko ne maizenan kastikesuurusteet parempia vaihtoehtoja?
Jos kastiketta jää hirveästi ja on epävarma onnistumisesta, niin saisikohan ongittua kastikkeen tärkeimmät, eli lihanpalat toiseen purkkiin ja testaisi kastikkeen sellaisenaan? Sitten saisi mahdollisen huonon tuloksen jälkeen tehtyä uuden jämäsoossin lihojen kera?
Googlailin, niin löysin tämmöisen
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:36"]
Googlailin, niin löysin tämmöisen
http://www.semperglutenfritt.se/fin_mix
[/quote]
Pystyyköhän tolla suurustamaan? Ja tossakin on se perunajauho mukana.
Taidan jättää suurustamisen huomiselle, ideaalia ois toki tehdä vaikka vesi-maissitärkkelys -miksaus ja pakastaa se. Mulla on luutkin mukana tossa liemessä, niin en viitsisi sitä heittää hukkaan, se on miltei parempi komponentti kuin itse lihapalat.