Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pakotatte teinin siivoamaan huoneensa?

Vierailija
28.11.2021 |

Tämä kysymys niille vanhemmille, joiden lapsi EI ole luonnostaan siisti tai helposti lahjottavissa.

Lapsemme ovat pienestä pitäen otettu mukaan siivoamaan jne. Pienenä oman huoneen siivouspäivä oli viikottain. Sis. pölyjenpyyhintä ja imurointi. Viikkorahan sai kun siivous oli tehty. Sitten alkoi tulla selittelyjä miksi ei ehdi siivota. Aika meni harrastuksiin ja kouluun. Lupasi siivota, mutta ei vaan tehnyt sitä. Välit alkoivat venymään. Lopulta ei vaan hyväksy sitä ajatusta, että pitäisi siivota. Nyt ihan pakolla ja perusteltuna siivoaa kerran kk ja tässäkin pitää vahtia, muistuttaa ja etsiä "hyvä päivä", eli ei paljon muuta menoa.

Teini ei ole oikeastaan sotkuinen. Tuo pyykit ja tiskit huoneestaan. Roskat on roskiksessa. Puhtaat vaatteet kerääntyvät pyykkikopassa lattialle pinoon, josta niitä käyttää kaapin sijasta.

Pitääkö vaan olla tyytyväinen vai vetää vielä tiukemmaksi kun vielä hetken asuu kotona?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, asuu ulkorakennuksen päädyssä käytännössä omassa asunnossaan. Aika sotku siellä on, mutta omapa on asiansa.

Vierailija
22/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakota ikinä.

Onhan siellä aina sotku, mutta mitä sitten? Välillä huomautan, että pölyä ja koirankarvaa vyöryy lattioilla niin, että "kohta alkaa tulla jotain ällöjä ötököitä". Yleensä pian tämänjälkeen tarttuu imuriin.

Se riitää mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakota. Itsekin siivoan ehkä kerran kuussa, robotti-imuri pitää jonkinlaisen perussiisteyden yllä ja pakottaa samalla keräämät ylimääräiset tavarat lattialta.

Vierailija
24/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tekevät mitä jaksavat.

Tärkeintä että hoitavat koulunsa hyvin. Siitä en tingi yhtään.

Siivota ehtii myöhemminkin.

Kyllä teinit jaksavat vaikka mitä, se on vain eri asia mitä oletetaan ja mitä ei. Jos mamma tekee kaikki jutut heidän puolestaan, niin se on mamman oma ongelma.

No minä en halua heistä siivoojia.

Vaan että keskittyvät kouluun.

Sitten voivat vaikka palkata siivoojan itselleen.

Etkä halua heistä varmaan edes keittäjiä, urheilijoita tai rahamiehiä, sillä ei kai näillä nuorilla ole aikaa tehdä ruokaa itselleen, harrastaa liikuntaa ja opetella rahan käyttämistä ihan elävässä elämässä, vaan mamma toivoo heistä vain vatsahaavaisia nuoria ihmisiä, jotka elävät saastaisesta huoneessaan.

Ok, meillä on kolme nuorta, jotka menestyvät hyvin koulussaan ja pitävät huoneensa kunnossa helposti. Siihen menee viikossa muutama hetki ja päivässä pari minuuttia. He osaavat taidon hyvin, oppivat sen ongelmitta jo lapsina ja olen varma, että he pärjäävät elämässään aina todella hyvin. :)

Miksi se huone olisi saastainen, vaikka sen lattiaa ei nuolla joka viikko?

Meillä kävi siivooja, kun lapset asui kotona. Yksi lapsista on juristi, toinen lääkäri ja kolmas opiskelee Aallossa pääaineena rahoitus. Kaikille heille on selvää, että kannattaa miettiä, ostanko siivouksen 40 e/h vai teenkö sen itse 280 e/h. Kumpi on taloudelle parempi vaihtoehto?

Koti ei ole saastainen, jos siellä ei koko ajan sotke.

Vierailija
25/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär= imuri, vaimo= pesuluuta. Mies= talon isäntä joka sohvalla makaa ja syljeksii kattoon.

Vierailija
26/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teinit jaksavat vaikka mitä, se on vain eri asia mitä oletetaan ja mitä ei. Jos mamma tekee kaikki jutut heidän puolestaan, niin se on mamman oma ongelma.

Etkä halua heistä varmaan edes keittäjiä, urheilijoita tai rahamiehiä, sillä ei kai näillä nuorilla ole aikaa tehdä ruokaa itselleen, harrastaa liikuntaa ja opetella rahan käyttämistä ihan elävässä elämässä, vaan mamma toivoo heistä vain vatsahaavaisia nuoria ihmisiä, jotka elävät saastaisesta huoneessaan.

Ok, meillä on kolme nuorta, jotka menestyvät hyvin koulussaan ja pitävät huoneensa kunnossa helposti. Siihen menee viikossa muutama hetki ja päivässä pari minuuttia. He osaavat taidon hyvin, oppivat sen ongelmitta jo lapsina ja olen varma, että he pärjäävät elämässään aina todella hyvin. :)

Liikuttavia horinoita nämä miten "menee vain pari minuuttia"... Palstan vakiovalheita. Kahden kuukauden ruuat kokataan vartissa ja koti siivotaan hetkessä jne. Liikuttavaa.

Vierailija
27/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Meillä on tapana siivota kerran viikossa ja sitä noudatetaan

Vierailija
28/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse elänyt ylisiistissä kodissa ja olen luonteeltani ollut tällainen epäsiisti unohtelija ihan pienestä pitäen. Vanhemmat eivät voineet sietää, kun vielä veljeni oli vastoin minua huom. TYTTÖÄ epätavallisen järjestelmällinen ja siisti.

En ole oppinut tähän päiväänkään mennessä arvostamaan sitä, että joka nippeli ja nappeli pitäisi olla 24/7 mintissä vaan mulle riittää perus puhtaus ja siisteys. Ja kyllä, minusta kasvoi ihan kunnon kansalainen, yliopiston käynyt ja hyväpalkkainen asiantuntija vaikka äitini ei sitä vieläkään usko, sillä vieläki saattaa olla likaiset sukat keskellä olkkaria kun tulee vierailemaan. Mikä moraalittomuus! Tekisi mieli välillä laittaa kuvaa kämpästä todellisessa tilassaan tai silloin kun töissä tulee tehtyä 15 h päiviä ja vaan nukuttua himassa.. hallelujaa :D onko muita siivousintoilijoiden lapsia joille tämä ominaisuus ei periytynyt?

Vierailija
29/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajattele, miten ikävää olisi, jos muut ihmiset olisivat parempia kuin sinä ja sinun lapsesi? Et voisi nostella omaa sädekehääsi ja olla yhtä omahyväinen kuin nyt olet. Sinähän suorastaan tarvitset sellaisia ihmisiä maailmaan, joiden yläpuolella voit tuntea olevasi ja kertoa siitä hymiön kera. 

(eri)

Vierailija
30/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siivous on noin nopeaa, niin miksi luulet, että tuolla edellisellä kommentoijalla olisi saastaista? Kai se on ihan yhtä nopeaa äidinkin siivota kuin teinien.

Vierailija
31/31 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittuna, että huone pitää imuroida ennen kuin tulee kavereita yöksi. Onneksi aika usein kutsuu kavereita yöksi. Muuten sitten siivotaan yhdessä jotenkin lahjomalla, "siivotaan huone niin voin antaa tietokoneelle lisäaikaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi