Keittiötasoksi massiivipuu vai laminaatti?
Etsin tässä käyttökokemuksia. :) Perheessä lapsia, jotka kohtapuolin aloittelevat itse voileipien tekoa tms. joten tason pitäisi kestää kolhuja ja olla helppohoitoinen. Silti kivannäköinen. Onko massiivipuinen työläs hoidettava ja erikseen varottava? Mites, jos siihen kaatuu mehulasi tai mustikkahilloa tms. kuinka se imee värejä ja nesteitä?(jos niitä ei heti pyyhi pois, ja oletan että lapset ei aina pyyhi.)
Kommentit (31)
Puutaso on ihana. Meillä lapsiperheessä kestänyt hyvin käyttöä ja aikaa, tamminen pöytätaso. Kosteus kannattaa kuivata lavuaarin lähistöltä melko nopeasti ja kerran-pari vuodessa ollaan öljytty tasot. Tykkään luonnonmateriaaleista, kestää aikaa ja patinaa sekä luo miellyttävän tunnelman. Lattiana meillä on vinyylipäälysteinen korkkilaatta, keittiön kaapit valkoiset.
Kivi on niin kylmä ja kova. En haluis sitä edes ilmaiseksi ottaa.
Minä päädyin lopulta laminaattiin ja se on kestänyt todella siistinä jo 10 vuotta! En olisi uskonut. Olisin kovasti halunnut ensin puisen, mutta koska en jaksa tehdä mitään ylimääräisiä huoltotoimenpiteitä, olen laminaattiin todella tyytyväinen.
Kivitasoa en harkinnutkaan enää sen jälkeen, kun näin, kuinka kaverini lapsi liu'utti vahingossa kalliin lasin märällä kivipinnalla lattialle. Se siis liukui siinä kuin itsestään, kun lasin pohja oli märkä.
Tumma kivitaso on paras, ei tarvitse juuri mitään huoltoa kuin pyyhkimisen. Reilun 10 vuoden aikana on yksi lasi särkynyt pudottuaan kivitasolle, yleensä lasit putoaa lattialle. En minäkään ottaisi muuta enää kuin kivitason, mutta ei kyllä tarvitse vaihtaakaan, kun on käytännössä ikuinen.
Ehdottomasti puutaso. Laminaati menee paskaksi kun joku kaataa vettä sauman päälle. Meillä oli aluksi laminaattitasot ja kun ne turpoili saumoista, niin vaihdettiin öljytyt tammtasot ja ollaan tyytyväisiä.
Kivitaso, helpoin ikinä. Suosittelen.
Kivitaso tai sitten puu. Unohda laminaatti...
Massiivipuutaso on työlä ja imee väriä sisälle mikäli jotain värjäävää jää pidemmäksi aikaa. Juuri vaihdoin massiivipuutasot laminaatiksi. Laminaatteja on moneen lähtöön. Kannataa ostaa laadukas ja kulutusta kestävä.
Kivitaso. Ei ole mitään naarmuja vaikka leikkaan leivänkin siinä päällä. Kanssa 15v. Tosin mustaa en ottaisi ens kerralla.