G:Elatusmaksun määrä?Eli paljonko saatte elatusmaksuja isältä/äidiltä per lapsi?
Kommentit (11)
yhdestä lapsesta maksetaan, ja meilläkin jo 6 vuotta ollut sama
aluksi tuli 120 euroa 4 lapsesta, mutta kaksi jo täysi-ikäistä. Mies tienaa paljon enemmän, ja ärsyttää kun ei silti osallistu lastensa kuluihin
Ei indeksikorotusta. Mutta isä maksaa lasten puhelinmaksut ja pojan mopokustannukset kokonaan ( kortit, mopon ym.). Toisinaan myös harrastusmaksuja ja koulukirjoja.
En siis aio ehdottaa korotusta.
Mutta vastaus kysymykseen; en saa enkä maksa, sillä olen hankkinut lapseni sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa haluan viettää lopun elämäni.
Vierailija:
Mutta vastaus kysymykseen; en saa enkä maksa, sillä olen hankkinut lapseni sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa haluan viettää lopun elämäni.
Luuletko, etten olisi mennyt naimisiin ex-mieheni kanssa loppuiäkseni, luuletko, että lapsi hankittiin vain erotaksemme. Tiedoksesi, että yhdessä vietettiin 15-vuotta. Jonka jälkeen ex-mieheni petti minua, senkin jälkeen olisin ollut valmis jatkamaan. Mutta hänpä tahtoikin vapautensa takaisin, ja elää ' nuoruuttaan' uudelleen.
Koskaan et voi tietää, mitä tapahtuu, kaikki eivät voi olla varmoja edes itsestään.
Ja juu 200 euroa voi tuntua suurelta summalta. Sitä se ei kuitenkaan ole, kun häviää toisen tulot, nettona n. 2500 euroa kuukaudessa. Ja omat tulot ovat sellaiset, että maksat täydet päivähoitomaksut. Jonka lisäksi maksat asumisesta yksin, et saa edullista vuokra-asuntoa, koska omat tulosi ovat niin suuret. Ostat lapsen vaatteet, harrastusvälineet jne. kaikki yksin.
Minä laskin joskus, että yh-aikana, lapseen kului minulla 500 euroa ja lisäksi vielä ne vaatteet ja harrastusvälineet, tukanleikkuut, lääkärikulut, vakuutukset ym.
Tässä osuusvuokrasta (20% hyväksytään) 200 euroa, ruoka + hygienia 100 euroa, 200 päivähoitomaksut + sitten vielä kaikki muu.
Vuokran osuus oli meillä aika suuri, mutta muutettiin isosta omakotitalosta, 3 h, 150 neliötä, joten minusta paritalokolmio ei ollut liikaa meille. Ja kun sen kykeni maksamaan, niin miksei.
Eron jälkeen minä olin aika rikki ja viihtyisä ympäristö kyllä vaikuttaa toipumiseenkin. Lisäksi minulle oli erittäin tärkeää myös se, että lapseni päivähoitopaikka pysyy samana, joten kodin piti olla sopivalla etäisyydellä tästä.
Muina tukina sain lapsilisän yh-korotuksen n. 35 euroa.
Empä kadehtisi yhtä ainoata yh:ta.
Olen juuri eroamassa, mieheni lupautunut maksamaan 300¿, meillä yksi lapsi...
Toivottavasti saat pysyä siellä norsunluutarhassasi, missä sinulla on kaikki niin hyvin...
Itsekin tein lapseni miehen kanssa, jonka kanssa halusin ja haluan elää loppuelämäni, ainakin näillä näkymin. Harmi vaan, että mies ilmoitti 3 kuukautta sitten haluavansa erota. Yhdessä ollaan oltu 12 vuotta, naimisissa 8,5 vuotta ja lapsiakin on kaksi.
Toivottavasti sinulla käy parempi tuuri.
Joillakin kaikki on niin helppoa, varsinkin toisten elämän arvostelu.
päinvastoin, sehän se vasta helppoa on kun pakenee vastuita ja velvollisuuksia ITSEKKÄÄSTI ja ottaa oman " vapauden" takaisin.
Vaan kahden ihmisen tahdosta, jos yksin tahdot kovasti ei mikään auta.
Eroon päättyvien liittojen määrä on nykyään huima. Ja olen kyllä aika varma siitä, että moni itsestään ja puolisostaan ja heidän tahdostaan varma vielä putoaa pilvilinnoistaan rytinällä alas.
Kaikki voi näyttää ulospäin ja jopa puolisoonkin päin oikein hyvältä ja silti tulee ero. Meillä 2 autoa, omakotitalo, 1 lapsi ja lisää yritettiin hankkia, seksiä siis säännöllisesti, molemmilla hyväpalkkaiset työpaikat, kaiken piti olla hyvin ... Ja mies olikin niin kypsymätön, että ei sanallakaan sanonut jonkin olevan pielessä, ennen kuin oli jo pienessä päässään päättänyt pettää ja erota. Ja siltikin sai nostaa ukon seinälle.
Nyt olen onnellisesti naimisissa uuden rakkaan kanssa, lapsia on meillä kaiken kaikkiaan 3. Kaikkeni teen tämän uuden onnen eteen, yhdessä on oltu nyt 6 vuotta. Mutta silti koskaan ei tiedä.
kyse on siis varmaan siitä miten palojn on itsekkäitä ihmisiä joilla ei ole elämän perusarvot selvillä.