Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein aamulla ekaluokkalaiseni kouluun, ja eräs lapsi pilkkasi 2-vuotiastani joka kaatui ja itki.

Vierailija
12.09.2006 |

Äsken opettaja soitti, ja sanoi että ekaluokkalaiseni oli lyönyt kiusaajaa. Miten reagoisitte itse, hänhän oli ilmeisesti puolustanut pikkuveljensä kunniaa. Ei normaalisti todellakaan ole väkivaltainen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ketään saa lyödä ja selittäisin miksi. En ainakaan opettaisi lasta käyttämään väkivaltaa kunnian puolustamiseksi. Melko yksinkertaista mun mielestä..

Vierailija
2/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin syy tässä on periaatteessa ymmärrettävä. Itse varmaan olisin jo aamulla sanonut pilkkaajalle että pikkuveli on vielä niin pieni ja että pienet kaatuu joskus ja silloin tulee itku. Samanlainen on pilkkaaja itse ollut 2-vuotiaana. Ja silloin on häntäkin lohdutettu.

Ehkä isoveljen ei olisi enää tarvinnut puolustaa pikkuveljeään. Joka tapauksessa juttelisin asiasta isoveljen kanssa ja sanoisin että ymmärrän että hän suuttui, mutta lyödä ei silti saa. Pilkkaaja oli vain ymmärtämätön, ehkä hänellä ei ole pikkusisaruksia. Ja kehottaisin sanomaan mieluummin että vain raukat pilkkaa pienempiään tai jotain muuta vastaavaa. Luulen että isoveljellä on aika paha mieli tapahtuneesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet koululaiset eivät vielä voi mitään sille, jos naurattaa, kun pikkulapsi kaatuu hassusti. Olisithan voinut sanoa lapselle, ettei ole kohteliasta nauraa toisen vahingolle.

Ajattelitko haukkua opettajan, kun on moittinut pikku kullnamuruasi, joka vain osoitti rohkeutensa ja puolusti pientä veljeään ja oli sankarillinen lyödessään toista lasta ihan vain puolustukseksi?

Voithan mainita opettajalle, mitä epäilet syyksi tähän poikasi tekoon.

Vierailija
4/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanalliseen väkivaltaan ei saa vastata fyysisellä väkivallalla

Vierailija
5/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertoisin myös lasten opettajalle 2-vuotiaan pilkkaamisesta koulun pihalla

Vierailija
6/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska puolusti pienempää. Toisaalta väkivalta ei ole ratkaisu. Todennäköisesti sanoisin ekaluokkalaiselle että hänen ajatus teon takana oli hieno ja kunniallinen mutta toteutus oli väärin (lapsen sanoin tietty). Sitten kysyisin myös opettajalta oliko tämä keskustellut sen kiusaajan kanssa siitä pienemmän pilkkaamisesta. Varmaan itse ojensit tätä lasta ja sanoit ettei tuollainen käytös ole sopivaa?

Vierailija
7/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut että isoveli otti asian noin. Tietenkään en taputa isoveljeä kehuen päähän, vastustan väkivaltaa. Kysyin vaan mitä te itse tekisitte. Ajattelin kertoa opettajalle syyn, käskeä poikaani pyytämään anteeksi, ja sitten jutella pojalle ystävällisesti, en kuitenkaan pysty olemaan kovin vihainen pojalle, hän on yleensä hiljainen, syrjään vetäytyvä ja arka. Ja sitten kävikin näin??!!

Vierailija
8/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyviä vastauksia. Ekaluokkalaisellesi voisit varmaan sanoa, ettei toista saa lyödä, vaikka tämä käyttäytyisikin typerästi.

Vierailija
9/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väärän. Ja jättää ehkä seuraavalla kerralla kommentoimatta.

Sinuna ottaisin nyt todella kunnolla selvää kuinka kauan tilannetta on jatkunut! Jos tuo käytös ei ole lapsellesi tyypillistä, niin onko mahdollista, että häntä kiusataan ja tänään " kuppi täyttyi" ? Lapsesi osoitti, että haluaisi jonkun puolustamaan itseään samalla tavalla kun itse puolusti veljeään.

Vierailija
10/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sinänsä on ihan normaalia, jos joku ekaluokkalainen saattaa nauraa, kun joku pikkuinen kaatuu. Tietty jos oikein pahasti nauraa, ja haukkuu siitä kaatumisesta (" ootpa tyhmä kun kaaduit" ), niin on eri asia.

Vierailija
11/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsua kaikki luokkakaverit. Oli myös tämän kiusaajan synttäreillä kesällä.

ap

Vierailija
12/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä poika huusi muille pihalla oleville lapsille, että kattokaa, X:n pikkuveli on parkuva pikkutyttö. Olisihan minun pitänyt puuttua, mutta en halunnut tehdä numeroa juuri isoveljen tähden, meidän perheemme ikäänkuin asettui tilanteen yläpuolelle. Lisäksi minulla oli liian kiire lohdutella itkevää pienempää.

ap

Vierailija
13/13 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojankin mielialaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi