Että pitki töpeksiä
26.11 perjantaina. Vaimo lähti firman pikkujouluihin iltapäivällä. Olin kotona lasten kanssa. Klo 21 kävin hakemassa vaimon pikkujouluista. Vaimo meni suoraa nukkumaan klo 21:30 lapsetki oli jo nukkumassa. En saanu yöllä nukutuksi. Ajattelin käydä tupakalla klo 01:00 asutaan omakotitalossa. Naapuri oli myös tupakalla. Vähän juopuneena. Naapuri kysyi maistuisiko konjakki. Ensin kieltäydyin. Sitten ajattelin no ei se lasillisen ottaminen paha asia ole. Siinä sitten otin toisenki. Harvoin ku juon. Nii se konjakkihan kolahti päähän. nii että ryminällä menin takas kotiin. vaimohan pomppas pystyyn. Alko sättimää. Ja nyt se on sitä mieltä että avio ero. Kun en voinu. Vaa kieltäytyä konjakista. Koska vaimo oli juonu minä olin juonu. Ja sit oli ne lapset nukkumassa. Ja jos olis tullu aamu yöllä joku hätä. Nii ei olis ollu selvää ihmistä kotona. Olenko minä niin huono ihminen että 15 vuoden yhteis elämän jälkee ku töpeksii näin . Nii ei ole enää muuta ratkaisua avioliitossa että kun ero.
Kommentit (13)
sun oli pakko juoda juuri silloin silloin kuin vaimosi? kostit epäsuorasti (mielikuvitus) vaimollesi sen, että hänkin edes joskun käy pitämässä hauskaa kodin ulkopuolella.
Join 2 annosta 2,5dl pahvi mukista.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo uhoo erosta, Oli vain tekosyy sinun alkoholin ottosi.Pikku joulu juhlassa rakastui heti ja sinä saat lähteä.Kenties säpinää hänellä koko ajan, mutta varmistu siellä juhlassa ,uusi mies.Vanha ulos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo uhoo erosta, Oli vain tekosyy sinun alkoholin ottosi.Pikku joulu juhlassa rakastui heti ja sinä saat lähteä.Kenties säpinää hänellä koko ajan, mutta varmistu siellä juhlassa ,uusi mies.Vanha ulos!
Tuskinpa vaan. Vaimo loukkaantui aiheellisesti siitä, että mies passiivis-aggressiiviesti kosti vaimon pikkujoulut.
Vaimo tulee järkiinsä, kun rauhoittuu suuttumukseltaan. Eihän tuollainen ole mikään syy erota.
Eiköhän vaimon mieli vielä muutu, kun alkoholi haihtuu aivoista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tota noin.
Alkoholi annos on 4 cl.
Laske siitä alkoholi määräsi veressä ja humalasi taso.
Tuossahan on äkkiä lasken noin 6 annosta alkoholia.
Miltä itsestäsi tuntui humalasi aste?
Vähän juova tyyppi on tuosta määrästä jo melkoisessa tuiterissa.
Mutta eipä mitään, huonomoia provakin tällä palstalla on ollut.
Ei ollut mikään kostoretki. Vaimo saa mennä juomaa jos huvittaa. Mulle se on yhdentekevää. Kuinka humalassa tai kuinka paljon se juo. Mulle vaa riitti kerta hairahdus naapurin autotallii juomaa 2 lasillista mitkä jysähti nii päähän että vaimolle riitti. Ymmärrän kyllä vaimon pointin siitä että 2 aikuista humalassa. Ja lapset kotona. Että jos olis tullu hätä (esim. Lapsille.) ei olis ollu selvää aikuista.
Ei kait tämän takia sentään erota tarvitse. Eri asia olisi, jos ottaisit tuon tavaksi.
Ole mies, äläkä tollanen vässykkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mikään kostoretki. Vaimo saa mennä juomaa jos huvittaa. Mulle se on yhdentekevää. Kuinka humalassa tai kuinka paljon se juo. Mulle vaa riitti kerta hairahdus naapurin autotallii juomaa 2 lasillista mitkä jysähti nii päähän että vaimolle riitti. Ymmärrän kyllä vaimon pointin siitä että 2 aikuista humalassa. Ja lapset kotona. Että jos olis tullu hätä (esim. Lapsille.) ei olis ollu selvää aikuista.
Jumàlauta sotia on käyty niin ettei kukaan ole selvinpäin, ja siinä on ihan todellinen kuolemanvaara! Jos ei nyt ihan tolkuttomassa kännissä olla niin saahan ne lapsetkin hoidettua.
Mutta on totta että toisen vanhemman olisi hyvä olla selvänä. Tuskin mikään järkevä eroperuste kuitenkaan.
Annahan vaimon pohtia, onko selvinpäin vielä samaa mieltä. Paljonko vedit annosmäärissä?