Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tänään tuli täyteen 2v. tahatonta lapsettomuutta

Vierailija
23.02.2015 |

...paljon onnea vaan...

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, osanottoni. Täällä vasta vähän alle vuosi yritystä takana, mutta pelottaa, että jäädäänkö lapsettomiksi. Oletteko käyneet jossain tutkimuksissa tai hoidoissa?

Vierailija
2/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso virtuaalihalaus sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se tämän päivän länsimainen ruokavalio teettää. 

Vierailija
4/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän maailmaan kannata lapsia tehdä.

Vierailija
5/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
6/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä menetä toivoasi!

Vierailija
7/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Minulle ja miehelleni tulee kohta 6 v. tahatonta lapsettomuutta. Se on kyllä suuri suru.

Vierailija
8/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, perässä tullaan, meillä 2v lapsettomuutta tulee täyteen keväällä. Tutkimukset tehty, ei mitään syytä miksei lasta voisi saada. IVF-hoitoa ehdotettiin klinikalta, mutta taidamme olla harvinaisia lapsettomuudesta kärsijöitä siinä mielessä, että emme näillä näkymin halua raskasta lapsettomuushoitoa. Siitäkin huolimatta, että se ehkä olisi ainoa keino saada lapsi. Me vain ajattelemme, että ehkä sitten hyväksymme tämän kohtalon näin, vaikka välillä minua se masentaakin. Emme halua raskaita hoitoja. Päätös ei ole helppo ja kuten sanoin, välillä surettaa niin hirveästi, ettei oikein muuta päähän mahdu kuin tämä. Sitten kerään itseni kokoon ja keskityn siihen kaikkeen hyvään, mitä tässä elämässä jo on. Pitää ajatella sitä kaikkea hyvää, mitä on, esim. ihana mies, eikä sitä, mitä puuttuu eli lapsi.  

Tuntuu, että kaikki muut ottavat hoitoja - en ole törmännyt kehenkään lapsettomuudesta kärsivään, joka ei menisi hoitoon. Onko teitä??

Ja onpa minulle kommentoitu minulle kerran joku niinkin, että minulla kuulemma ei ole oikeutta kitistä lapsettomuudesta, kun en kerran ole valmis " menemään IVF-hoitoon tekemään ihan kaikkeani asian eteen". Onko tosiaan asia näin?? 

Vierailija
9/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 13:46"]

Ap, perässä tullaan, meillä 2v lapsettomuutta tulee täyteen keväällä. Tutkimukset tehty, ei mitään syytä miksei lasta voisi saada. IVF-hoitoa ehdotettiin klinikalta, mutta taidamme olla harvinaisia lapsettomuudesta kärsijöitä siinä mielessä, että emme näillä näkymin halua raskasta lapsettomuushoitoa. Siitäkin huolimatta, että se ehkä olisi ainoa keino saada lapsi. Me vain ajattelemme, että ehkä sitten hyväksymme tämän kohtalon näin, vaikka välillä minua se masentaakin. Emme halua raskaita hoitoja. Päätös ei ole helppo ja kuten sanoin, välillä surettaa niin hirveästi, ettei oikein muuta päähän mahdu kuin tämä. Sitten kerään itseni kokoon ja keskityn siihen kaikkeen hyvään, mitä tässä elämässä jo on. Pitää ajatella sitä kaikkea hyvää, mitä on, esim. ihana mies, eikä sitä, mitä puuttuu eli lapsi.  

Tuntuu, että kaikki muut ottavat hoitoja - en ole törmännyt kehenkään lapsettomuudesta kärsivään, joka ei menisi hoitoon. Onko teitä??

Ja onpa minulle kommentoitu minulle kerran joku niinkin, että minulla kuulemma ei ole oikeutta kitistä lapsettomuudesta, kun en kerran ole valmis " menemään IVF-hoitoon tekemään ihan kaikkeani asian eteen". Onko tosiaan asia näin?? 

[/quote]

Monet onnistuvat ensimmäisellä IVF:llä, joten ei se välttämättä ole raskas hoito. Paljon raskaanpaan on hyväksyä lopullinen lapsettomaksi jääminen. Minulle on tehty 5 ICSI hoitoa ja siinä kulki oma rajani. Sain myös kaksi lasta.

Vierailija
10/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötteko e-vitamiinia ja sinkkiä?

Vierailija
11/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meillä on ongelmia minun hormonitoiminnassa ja luomuraskaus on erittäin epätodennäköinen. Meillä on yksi lapsi. Me hyväksymme kohtalomme näin emmekä ole lähteneet hoitoihin. Tämä tuli alunperin ilmi munasolujen luovutuksen yhteydessä, olimme ajatelleet että haluaisimme vielä joskus toisen lapsen ja sisaruksen pojallemme. No se joskus muuttuikin yllättäen ei koskaan.

Vierailija
12/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:14"]

[/quote]

Meillä on ongelmia minun hormonitoiminnassa ja luomuraskaus on erittäin epätodennäköinen. Meillä on yksi lapsi. Me hyväksymme kohtalomme näin emmekä ole lähteneet hoitoihin. Tämä tuli alunperin ilmi munasolujen luovutuksen yhteydessä, olimme ajatelleet että haluaisimme vielä joskus toisen lapsen ja sisaruksen pojallemme. No se joskus muuttuikin yllättäen ei koskaan.

[/quote]

Ja tietysti ikävää se, että soluja odottanut perhe ei niitä koskaan sitten saanutkaan :( 

Vierailija
13/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:07"]

[/quote]

E-vitaamini ja sinkki, ei auta raskautumiseen sen enempää kuin mitkään foolihapot tai greippimehut tai muutkaan vippaskonstit, tai se että ajattelisi lapsettomuutta vähemmän, tai "lopettaisi yrittämästä" ym. mitä näitä nyt on, jalat ylös -jutut. Jossain määrin esim. yli-tai alipaino tottakai varmasti vaikuttaa (meillä ei kyse niistäkään, vaan hoikkia, normaaleja ihmisiä ollaan normaalilla ruokavaliolla). Luulen, että kyse on jostain solutason jutusta.

Vierailija
14/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:00"]

[/quote]

Monet onnistuvat ensimmäisellä IVF:llä, joten ei se välttämättä ole raskas hoito. Paljon raskaanpaan on hyväksyä lopullinen lapsettomaksi jääminen. Minulle on tehty 5 ICSI hoitoa ja siinä kulki oma rajani. Sain myös kaksi lasta.

[/quote]

Olen nr 9. Olen surullinen lapsettomuudesta, mutta olen kuitenkin sitä mieltä ettei se suinkaan ole ikävin kohtalo, jonka voi elämässään saada. Siksi olen valinnut asian hyväksynnän, vaikka tiedostan että se vie aikaa. Ajattelen, että saan surra sitä ja saan antaa sille aikaa. Hoitojen suhteen on aina myös mietityttänyt se, että mihin rajan laittaa, jos niihin menee. Jos menee sillä ajatuksella, että kokeillaan nyt yksi IVF-hoito, eikä se tuotakaan tulosta, jäänkö miettimään, että olisiko pitänyt kokeilla, vielä kerran, jos sittenkin onnistuisi. Ja pyörä alkaa pyöriä, ja jos tulosta ei tule, mutta sen sijaan menee vaan rahaa tuhansia ja tuhansia euroja.. eikä sekään, vaan pettymykset ja epäonistumiset, niistä sitten menee vielä mielenterveys. Tietysti voi olla että tämä kaikki on turhaa pohdintaa, voisihan se onnistua jo ekalla kerralla. Tai sitten ei, kuten ei siskollanikaan, joka sai ties kuinka monta IVF-ja ICSI-hoitoa ja oli ihan mielenterveyden menettämisen partaalla. Sai sitten kaksoset, eikä kovin helppoa/onnellista ole elämä senkään jälkeen näyttänyt olevan lasten sairastaessa koko ajan ja erilaisten kehitysviivästymien vuoksi.

Tämä oikeasti ei ole mikään yksioikoinen asia, hoitoon meno. :(

Vierailija
15/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä on myös meidän tarinamme. Mietimme jo, pitäisikö kokeilla IVF-hoitoa kesälomien jälkeen kun mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Olemme molemmat terveitä ja BMI 23,7.

Ap

Vierailija
16/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:07"]

[/quote]

E-vitaamini ja sinkki, ei auta raskautumiseen sen enempää kuin mitkään foolihapot tai greippimehut tai muutkaan vippaskonstit, tai se että ajattelisi lapsettomuutta vähemmän, tai "lopettaisi yrittämästä" ym. mitä näitä nyt on, jalat ylös -jutut. Jossain määrin esim. yli-tai alipaino tottakai varmasti vaikuttaa (meillä ei kyse niistäkään, vaan hoikkia, normaaleja ihmisiä ollaan normaalilla ruokavaliolla). Luulen, että kyse on jostain solutason jutusta.
[/quote]
Tuo lopetetaan yrittämästä-on kyllä toiminu monella

Vierailija
17/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:28"]

[/quote]

[/quote]

No sinähän sen näytät tietävän. Minulla on 2 tuttua jotka ihan hedelmöityshoitojen jälkeen on ruokavalion muutoksella tulleet raskaaksi pitkäaikaisen lapsettomuuden jälkeen. Toiset yrittivät 7 vuotta. E - vitamiinista ja sinkistä en tiedä, mutta ruokavalio, suolisto ja hormonitoiminta sitäkautta on ihan perus asioita.

Keliakia esimerkiksi yksi joka ihan tutkittu aiheuttavan lapsettomuutta. Mietihän miksi... Luuletko että huonokuntoinen suolisto ei tee samaa ilman keliakiaa? Tai ravintoköyhä ruoka?  

Ja kerrohan minulle tänäpäivänä mikä on tuo normaali ruokavalio? 

Tiedätkö että hormonitoiminta on riippuvainen pienravintoaineista vitamiineista ym. eli ruokavaliosta. Tiesitkö että suoliston kunto riippuu pitkälti niistä myös? Tiesitkö ettei huonokuntoinen suolisto pysty vastaanottamaan ravintoaineita? Etkö siis usko että nämä liittyvät raskaaksi tuloon mitenkään? 

Vierailija
18/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:07"]

[/quote]

[/quote]
Tuo lopetetaan yrittämästä-on kyllä toiminu monella
[/quote]

Miksi nuo muka olisi yhtään sen enemmän vippaskonsteja kuin painon "säätäminen" kohdilleen? Tuleehan sitä todella hoikatkin ja ylipainoisetkin raskaaksi, ilman hoitoja.

Vierailija
19/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:28"]

[/quote]

[/quote]

No sinähän sen näytät tietävän. Minulla on 2 tuttua jotka ihan hedelmöityshoitojen jälkeen on ruokavalion muutoksella tulleet raskaaksi pitkäaikaisen lapsettomuuden jälkeen. Toiset yrittivät 7 vuotta. E - vitamiinista ja sinkistä en tiedä, mutta ruokavalio, suolisto ja hormonitoiminta sitäkautta on ihan perus asioita.

Keliakia esimerkiksi yksi joka ihan tutkittu aiheuttavan lapsettomuutta. Mietihän miksi... Luuletko että huonokuntoinen suolisto ei tee samaa ilman keliakiaa? Tai ravintoköyhä ruoka?  

Ja kerrohan minulle tänäpäivänä mikä on tuo normaali ruokavalio? 

Tiedätkö että hormonitoiminta on riippuvainen pienravintoaineista vitamiineista ym. eli ruokavaliosta. Tiesitkö että suoliston kunto riippuu pitkälti niistä myös? Tiesitkö ettei huonokuntoinen suolisto pysty vastaanottamaan ravintoaineita? Etkö siis usko että nämä liittyvät raskaaksi tuloon mitenkään? 
[/quote]

No näinpä. Miksi joku luulee, että painolla olisi suuri merkitys, kun raskaana olevia naisia on vaikka minkä kokoisia? Eiköhän siinä ole juuri noista edellä mainituista asioista enemmän kyse, kuin painoindeksistä. Hedelmättömyydelle ei silti välttämättä voi mitään, vaikka olisi kuinka terve kokonaisvaltaisesti. Syy hedelmättömyyteen kun voi olla jo oman äidin raskaudenaikaisissa valinnoissa. Joskus luin tutkimuksen, jossa todettiin äidin raskaudenaikaisen särkylääkkeiden (etenkin panadolin?) aiheuttavan mahdollisesti lapsettomuutta etenkin tyttösikiöille.

Vierailija
20/48 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no kysynpä et kuin ihmeessä päihteitä käyttävät naiset, joiden ravitsemus ja elämäntilanne ovat ihan mitä sattuu, tulevat raskaaksi??