Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kakka ei koskaan tule kokonaan ulos?

Vierailija
23.02.2015 |

Nolo aihe, en kehtaa kysyä mistään muualta. Eli kun käyn kakalla, ei koko kakka tule ikinä ulos yhdellä vessakerralla. Paperiin jää aina hirveästi kakkaa pyyhkiessä. Olin itse asiassa ajatellut tämän olevan ihan normaalia, mutta nyt kun lasten kakkoja olen potalla käynnin jälkeen pyyhkinyt, olen huomannut, että paperiin ei heillä tartu yleensä yhtään mitään, kun koko pökäle on hulahtanut ulos.

Syön paljon vihanneksia (ainakin sen puoli kiloa päivässä), tietääkseni tarpeeksi kuitujakin. Mistähän kiikastaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio. Lisää kuituja vielä. Lisää vettä. Säännöllinen ruokailu. Ja terveellinen. Tahmakakka = huono ruokavalio.

Vierailija
2/28 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolesi suulla on avanne sisäpuolella, johon jää kakkaa. Tätä avannekakkaa pyyhit sitten paperiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä viljoja ja pistä sokeri jäähylle kokonaan. Lisää vettä, ja tuo säännöllinen ruokailu on kyllä tärkeää. 

Vierailija
4/28 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuituja. Suosittelen chia-siemeniä.

Vierailija
5/28 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sanoo enemmän kuituja, mutta osalla on ihan päinvastoin, eli VÄHEMMÄN kuituja olisi ratkaisu löysään tai vaikeasti pyyhittävään ulosteeseen. Itselläni vatsa ei kestä läheskään suositusmääriä kuitua, runsas kuitu tekee kakan löysäksi. 

Yksi syy myös vaikeaan pyyhittävyyteen voi olla, jos on ulkoisia peräpukamia. Niiden koloihin jää helposti kakkaa ja sitä on sieltä hyvin vaikea pelkästään pyyhkimällä saada pois. Suihku tai kosteuspyyhkeet on tarpeen.

Vierailija
6/28 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ruokavalion muutoskokeilut tuota tulosta muutamassa vikossa, on lääkärikäynnin paikka. Minulla tuo oire ei tiennyt kauhean hyvää, mutta nyt homma hanskassa.

Vierailija
7/28 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla peräsuolen laskeuma, jolloin ulostetta todellakin jää suolenmutkaan. Leikkauksella korjataan.

Vierailija
8/28 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tapahtuu toisinaan, sitten voi tipahtaa tefloninakin. Riippuu vissiin ravinnosta.

Vierailija
9/28 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vielä kokeillut pellavansiemeniä, niin kokeile ihmeessä. Minä syön niitä suunnilleen ruokalusikallisen päivässa, aamujogurtin seassa niitä ei paljon edes huomaa. Viikossa pitäisi jotakin tapahtua.

Vierailija
10/28 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen ongelma, ja todettiin ärtyneen paksusuolen syyksi.

Vierailija
11/28 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeuma? Jotain muuta häikkää peräsuolessa? Käy tarkistuttamassa asia.

Vierailija
12/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän kuituja jos kakka ei tule suolesta normaalisti

Vierailija
13/28 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ruisleipä aiheuttaa saman. Ja alkoi ihan vähän aikaa sitten eli on jo vuosia ollut tapana ruisleipää syödä päivittäin vaikka aamupalalla mutta nyt meni tavat uusiksi, onneksi oli niinkin yksinkertainen syy :)

Vierailija
14/28 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kessa mutta kommaan silti. Itsellä oireita on:

-Jatkuva röyhtäily

-Ripuli

-Suoli ei tyhjene kunnolla

-Närästys

-Huono olo syönnin jälkeen

-Ilmavaivat

-Mahakivut

Vierailija
15/28 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tule kakka ulos kuin suihkauttamalla vettä suoleen. Sitten tulevat papanat ulos.  Osa jää aina sinne.  Jos ei mahavaivoja olisi, oh, olisipa elämä parempaa.  Nyt pyörii mahan ja kakkaamisen ympärillä koko ajan.

Nimim. 64 v.

Vierailija
16/28 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta ajankohtainen minulle ongelmissani.  Olisiko apua?  tv.  17/16

Vierailija
17/28 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo enemmän vettä. Laita jotain tarkoituksen sopivaa voidetta tai geeliä kunnolla takapuoleen ennen toimitusta vessassa. Esim. peräpukamavoidetta.

Vierailija
18/28 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliongelmainen kirjoitti:

Vanha kessa mutta kommaan silti. Itsellä oireita on:

-Jatkuva röyhtäily

-Ripuli

-Suoli ei tyhjene kunnolla

-Närästys

-Huono olo syönnin jälkeen

-Ilmavaivat

-Mahakivut

Kuulostaa keliakialta. Lääkäriin siitä hep

Vierailija
19/28 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka ei halua tähän julmaan maailmaan, jossa hänet dumpataan samantien kylmästi viemäriin. :/

Vierailija
20/28 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia tai laktoosi-intoleranssi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi