Jos painoindeksi on rv 40 25,1
Kommentit (7)
Mihin se raja sitten vedetään? Jos lähtee normaalipainosta ja lihoo vaikka 20 kiloa päätyen ylipainon puolelle, eikö silloin ole ylipainoinen synnyttäjä? Vai onko synnyttäjä ylipainoinen vain silloin, kun lähtee ylipainosta liikkeelle?
Ylipainoinen kun lähtee ylipainosta liikkeelle.
Ei kai se äidistä ylipainoista tee että kyydissä on muutaman kilon painoinen vauva?
Miten joku painoindeksi nyt raskauspainossa toimisi. Olet raskaana etkä muuten vaan lihava! Älkää tehkö niitä vauvoja jos koko raskausaika on pelkää läskin pelkoa ja tuskaa :(
Hirveetä huomiohuorausta määkiä 9kk että voi kun minä olen lihava....
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 10:37"]
Miten joku painoindeksi nyt raskauspainossa toimisi. Olet raskaana etkä muuten vaan lihava! Älkää tehkö niitä vauvoja jos koko raskausaika on pelkää läskin pelkoa ja tuskaa :(
Hirveetä huomiohuorausta määkiä 9kk että voi kun minä olen lihava....
[/quote]
Sulta meni pointti ohi. Täällä on ollut avauksia siitä, että äidin raskausaikainen ylipaino vaikuttaa lapsen terveyteen vielä aikuisena. Mutta onko ylipainoa se, että lähtee BMI:stä 24 ja päätyy BMI 28, vai lähtee BMI:stä 26 ja päätyy BMI:hin 27.
No mietipä vähän... Raskaana on normaalia, että paino nousee 5-10kg. Jos otat painostasi tuon verran pois, olet normaalipainon puolella. Jos taas painoa tulee lisää vaikkapa 20kg ja herkkuja on myös mennyt paljon, saattaa olla hyvinkin vielä ylipainoinen, vaikka vauvasta tulleet kilot otettaiisinkin pois. Toisia raskaus turvottaa enemmän kuin toisia. Kunhan syö terveellisesti eikä ihan hevosenannoksia, liikkuu vointinsa mukaam eikä ahmi herkkuja kaksin käsin, ei kiloista mieletsäni kannata murehtia.
No mitäpä luulet? Ei ole.