Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras aamupala

Vierailija
23.02.2015 |

Niin mikä se teidän mielestä on?

Itse oon ihan rakastunut kaurapuuroon (jossa ei sokeria tai suolaa) vaan ainoastaan omena, banaani, persikka pilttiä. Aivan mahtavaa! :P

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitaina aamuina ja koko perheen ollessa yhdessä parasta on yleensä joku ei niin terveellinen. Vaikka perus englantilainen aamiainen tai croissantit eri täytteillä. Mutta tälleen arkena tykkään syödä neljän viljan puuroa, jossa on chia-siemeniä ja luumupilttiä. Ja vatsa kiittää! :) Mun mielestä puurossa pitää aina olla kunnon suola! :D

Vierailija
2/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:05"]No hitaina aamuina ja koko perheen ollessa yhdessä parasta on yleensä joku ei niin terveellinen. Vaikka perus englantilainen aamiainen tai croissantit eri täytteillä. Mutta tälleen arkena tykkään syödä neljän viljan puuroa, jossa on chia-siemeniä ja luumupilttiä. Ja vatsa kiittää! :) Mun mielestä puurossa pitää aina olla kunnon suola! :D
[/quote]
Kyllä minäki rakastan croissantti aamupaloja ylikaiken kun niihin voi soveltaa niin suolaista kuin makeaakin täytettä mutta just näin yleensä ottaen joka soveltuu kaikille aamuille tavallaan niin tuo puuro + piltti on aivan parasta mitä tiedän. Nytkin tässä istuskelen ja syön :)
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahka, jossa on hilloa. :) Pannaria amerikkalaisittain. Pekonia. Hedelmiä. Kaurapuuroa maitoon raejuustoa kanssa. Itsetehdyt leivät. Tämän päivän aamupala on itselle rahka ja hedelmiä ja lapsille lettuja ja hedelmiä. Lettuja halusivat pannareiden sijaan, ei ne ainekset oo pannareissa sen terveellisemmät joten ihan sama.

Vierailija
4/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:09"]Rahka, jossa on hilloa. :) Pannaria amerikkalaisittain. Pekonia. Hedelmiä. Kaurapuuroa maitoon raejuustoa kanssa. Itsetehdyt leivät. Tämän päivän aamupala on itselle rahka ja hedelmiä ja lapsille lettuja ja hedelmiä. Lettuja halusivat pannareiden sijaan, ei ne ainekset oo pannareissa sen terveellisemmät joten ihan sama.
[/quote]
Kuulostaa ylelliseltä kun me ollaan opiskelija perhe joilla ei tuohon oo varaa kun kerran pari kuussa :D ois ihanaa saada itekki <3
Ap

Vierailija
5/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greippiä, kananmuna, paahdettua ruisleipää kinkulla, tuoremehu ja kahvi. Normaaliaamun aamupala mulle ja ihan parasta.

Vierailija
6/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt mehut (esim. punajuuri-appelsiini-porkkana) mehuprässillä ja keitetyt kananmunat ripauksella merisuolaa. Ah <3

Vierailija
7/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:12"]Greippiä, kananmuna, paahdettua ruisleipää kinkulla, tuoremehu ja kahvi. Normaaliaamun aamupala mulle ja ihan parasta.
[/quote]
Oiii :P
Ap

Vierailija
8/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuro kanelilla ja sokerilla ja lisänä näkkäriä. Harmi vain, kun saan kanelista allergiaoireina näppylöitä kasvoihin ja rintaan. Syönyt parin viikon aikana säännöllisen epäsäännöllisesti ja harmittaa, kun en tykkää riisipuurosta ilman kanelia. Täyttävää, helppoa ja halpaa aamupalaa.

Vierailija
9/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettu ruisleipä, pestoa ja tomaattia päällä. Vahva hyvä pannukahvi.

Vierailija
10/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakokkelia tai kaurapuuroa hillolla ja tietysti kahvia ainakin pari kupillista.

Vierailija
11/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis pekoni on kieltämättä kallista (ja muillakin tavoin närästävä :P) aamupalatarvike, mutta ei ne muut ihan hirveästi maksa kun tekee itse. Varsinkin tekeleitä pyöräyttää nopeasti. Jajaja... Toisaalta en ole tunnettu hyvästä rahanhallinnastani. Se pannarivastaaja

Vierailija
12/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonjogurtti+marjoja+mysliä.

Vierailija
13/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä rakastaa mun munakokkelia ja kastiketta aamuisin.

Vierailija
14/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt tykästynyt tuorepuuroihin! Omaan laitan tällä hetkellä kaurahiutaleet (käytän sitä sadonkorjuupuuroa missä on siemeniä seassa), maustamatonta jugurttia, kauramaitoa (appelsiini-mangon makuista), kanelia ja vaniljaa, iiiso nokare maapähkinävoita ja banaani. Aamulla sekaan vielä esim. mangososetta sokeroimattomana. Ihan sikahyvää kahvin kanssa ja täyttävää, ei tuu nälkä pitkiin aikoihin!

Vierailija
15/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vakkariaamupala on se tylsä perus kaurapuuro-raejuusto-voisilmä ja kahvi. Vaan hitsi kun en kyllästy siihen ikinä :)

Vierailija
16/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on täysmaitoon tehty cappuccino ja pari keksiä. Puurosta en tykkää, ja mitään raskaasti sulavaa en pysty syömään aamulla, ehdoton ei jogurteille, munille, juustoille jne. Ja hedelmät ja hedelmämehut on myös vatsalle liikaa aamutuimaan minulla.

Vierailija
17/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan herkullisin olisi pari slaissia rapeaksi paistettua pekonia, pari löysäksi paistettua munaa ja iso tomaatti halkaistuna ja paistettuna pekoninrasvassa. Tätä syön ehkä kerran kuukaudessa.

Usein aamupalani on kuitenkin munaa jossain muodossa (munavoi, munakas, keitetty muna tai uppomuna). Munavoi menee edellispäivän salaatin kanssa, munakkaaseen laitan pinaattia tai nokkosta, keitetty muna siemennäkkärin päällä ja uppomuna liha-luuliemessä runsaalla persiljalla.

Vierailija
18/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi kahvia maidolla ja hermesetaksella. En syö aamuisin, ei maita.

Vierailija
19/19 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen päivän ruuan jämät.