Millaista psyk. sh:n työ on? Kaipaisin vastauksia ennen yhteishakua
Tokikaan ei enää valmistuta tuolla nimikkeellä, mutta kai siinä silti voi suuntautua psykologiaan/psykiatriaan tms.?
Miten neuvoisit sellaista, joka haluaisi työskennellä psykologian parissa, mutta kuitenkin melko huonot paperit lukiosta..?
Tuleva yhteishaku jännittää ja ahdistaa, kaikki kyselee mihin haen.
Kommentit (18)
Mihin AMK:on olisi helpointa päästä sisään? Voiko psykiatrinen sairaanhoitaja työskennellä myös ulkomailla? Onko ikärasismia?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 01:55"]Mihin AMK:on olisi helpointa päästä sisään? Voiko psykiatrinen sairaanhoitaja työskennellä myös ulkomailla? Onko ikärasismia?
[/quote]
Mua kiinnostaa kans :)! -ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 01:45"]Mielenterveys- ja päihdetyöhön suuntautuneella sairaanhoitajalla on hyvät työllisyystilanteet ja laaja työkenttä. Itse olen työskennellyt mm. Akuuttipuolella ja eräässä järjestössä keskusteluryhmiä ja istuntoja vetämässä. Mielenkiintoinen ala mikäli ihmisen psyyke ja mielenterveys kiinnostaa.
[/quote]
Kiinnostaa erittäin paljon! Hmm.. sitäkin mietin että onko musta tähän koska omaan kauhean ryhmälle esiintymispelon. Kaksistaan tai kolmestaan jutteleminen sujuu kyllä. -ap
Niin ja alunperin olin sitä mieltä, että ei ikinä sh:ksi!! Psykologia kiinnostaa kuitenkin paljon ja en nää mitään muuta vaihtoehtoa, koska yliopistoon on vaikea päästä lukemaan sitä.. -ap
Voi olla vaikeaa päästä sisään huonoilla papereilla.
Psykiatrinen sh hyysää hulluja ja juoppoja.
Suosittelen! Ja jos todella paljon psykologia kiinnostaa sä voit jatkaa vaikka psykoterapeutiks, samaan mihin psykologit voi jatkaa. Nykyään ei erikoistuta (ainakaan turussa) eli olet valmistumisen jälkeen yhtä pätevä hakemaan psyk-puolelle tai vaikka leikkuriin. Itse tein vastavalmistuneena töitä psykiatrisella puolella, tällä hetkellä olen sisätautipuolella mutta voi olla että jossain vaiheessa hakeudun takaisin psykiatriselle. Itse en ole kokenut ikärasismia vaikka valmistuin niin nuorena kuin mahdollista, toki varmasti voi riippua paikasta
-työhönsä tyytyväinen sh
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:30"]Mikset hae yliopistoon?
[/quote]
Mikä ala?? :/ -ap
Mäkin oon ihan kujalla, t.toinenAbi
Erittäin järkevä valinta, voit muuttaa suuntautumisvaihtoehtoa vielä kesken opintojen, jos siltä tuntuu. Tällä alalla on helpompia ja vaikeampia työpaikkoja. Esim. vanhusten parissa työskennellessä on vähemmän riskejä kohdata työväkivaltaa, kuin rikollistaustaisten nuorten parissa työskennellessä. Sh:lla töitä riittää aina, oli yleinen työtilanne mikä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:37"]
Suosittelen! Ja jos todella paljon psykologia kiinnostaa sä voit jatkaa vaikka psykoterapeutiks, samaan mihin psykologit voi jatkaa. Nykyään ei erikoistuta (ainakaan turussa) eli olet valmistumisen jälkeen yhtä pätevä hakemaan psyk-puolelle tai vaikka leikkuriin. Itse tein vastavalmistuneena töitä psykiatrisella puolella, tällä hetkellä olen sisätautipuolella mutta voi olla että jossain vaiheessa hakeudun takaisin psykiatriselle. Itse en ole kokenut ikärasismia vaikka valmistuin niin nuorena kuin mahdollista, toki varmasti voi riippua paikasta -työhönsä tyytyväinen sh
[/quote]
Siis onko tosiaan niin että psykologiseksi sairaanhoitajaksi voi päästä nykyään töihin lukematta yhtään psykologiaa sh opintojen aikana? No toi selittää, miksi ovat niin paskoja "auttajia" verrattuna oikeisiin psykologeihin/psykitareihin. Hae ap psykologiksi suoraan, pääsykoe ratkaisee, ei arvosanat.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 17:00"]Up
[/quote]
Mielenterveys- ja päihdetyöhön suuntautuneella sairaanhoitajalla on hyvät työllisyystilanteet ja laaja työkenttä. Itse olen työskennellyt mm. Akuuttipuolella ja eräässä järjestössä keskusteluryhmiä ja istuntoja vetämässä. Mielenkiintoinen ala mikäli ihmisen psyyke ja mielenterveys kiinnostaa.