Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsellani on mahtava äitipuoli!

Vierailija
22.02.2015 |

Jokainen meistä vanhemmista on omalla tavallaan tärkeä, mutta mä väittäisin että tällä hetkellä 7-vuotiaalle tytölleni ehdottomasti eniten antaa hänen äitipuolensa. Toki minä olen äitinä tärkeä, tuki ja turva. Isä on tärkeä, suojelia ja auktoriteetti. Isäpuoli hoitaa käytännön asioita, harrastuskyydit ja on mielellään apuna läksyissä. Mutta tämä kirjoitus nyt ei käsittele meitä muita.

Tässä viimeaikoina ja varsinkin enemmän äitipuoleen tutustuessani (ollut nyt elämässämme 4v) olen huomannut että hänellä on eniten aikaa ja mielenkiintoa tutustua lapseen persoonana. Tytöllä on nyt uusi kyselyikä. Tietysti vastataan kysymyksiin ja autetaan kaikki parhaamme mukaan, mutta seuratessani äitipuolen ja lapsen kanssakäymistä huomaan kuinka he molemmat ovat oikeasti kiinnostuneita toistensa sanomisista. Tämä äitipuoli jaksaa selittää lapselleni juurta jaksaen mitä typerämmältä tuntuvia juttuja - toisaalta hän on myös tavoittanut lapsen sellaisella tasolla jossa minäkään en ole onnistunut. Tyttö on oikeasti aika jäärä, mutta vastaamalla ja selittämällä asiat juurta jaksaen koen että äitipuoli pystyy vaikuttamaan tyttöön ja hänen käytökseensä. Ja meidän tapauksessa siis positiivisella tavalla. 

Koen että äitipuolen läsnäolo on tärkeässä roolissa lapsen persoonan kehityksen kannalta. Me muut siis hoidetaan nämä käytännön asiat, mutta koen tytön saavan jotain niin harvinaislaatuista tältä äitipuolelta että sitä on hankala kuvailla. Siis he pohdiskelevat, keskustelevat.. Ovat kovin samanlaisia siinä. En mä itse edes jaksa vaivata päätäni tuollaisilla asioilla!

Tiedän etteivät kaikki ole näin onnekkaita, mutta olen vain niin onnellinen ja kiitollinen. Luen täältä paljon kuraa mitä äitipuolet saavat kestää, luen kirjoituksia kamalista äitipuolista. Ja luojan kiitos tästä maailmasta löytyy vielä hyviä ja välittäviä ihmisiä.

Joten kiitos L että olet meidän elämässämme! Kiiitos myös kaikille ihanille äitipuolille että jaksatte välittää.

Toivottelee hieman hiprakassa oleva mamma Etelä-Pohjanmaalta. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kehu haisee!

Vierailija
2/5 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Kiva välillä kuulla täälläkin jotain näin positiivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sanoa tuosta sille äitipuolellekin :)

Vierailija
4/5 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:11"]

Oma kehu haisee!

[/quote]

:D Siis tää on niin av-ta!! Onnittelut!

Vierailija
5/5 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset