Kuuntelen vain yksittäisiä biisejä/soittolistoja, en tiettyjä bändejä. Onko mielestänne outoa?
Olen koko elämäni kuunnellut sekalaisia soittolistoja lähinnä genreittäin. En ole koskaan fanittanut mitään bändiä/artistia. Yhdellä keikalla käynyt, mutta sekään ei ollut välttämättömyys, tulipa kokeiltua. Bändeillä on tavallisesti se yksi tai muutamia hyviä biisejä, jotka miellyttää. Loput eivät vain kerta kaikkiaan iske. Lisäksi alkaa kyllästyttää sama lauluääni ja tyyli biisi toisensa jälkeen.
Päädyin kerran keskustelemaan aiheesta, ja vastapuoli piti tätä outona. Onko tämä mielestänne todella niin outo tapa kuunnella musaa ja onko kenties muita jotka jakavat näkemykseni?
Kommentit (13)
Mulla aika sama. Yhdellä levyllä on yleensä max. 3 hyvää biisiä. Sen takia en kokonaisia levyjä ostakaan.
Normaalia. Itse tykkään vain parista artistista kokonaisvaltaisesti ja loput hyviä biisejä yksityisiltä. Useinhan on niin että joskus sattuu syntymään hyvä hitti ja loput biisit luodaan ympärille albumin täytteeksi. Eli ihan loogista, jos kaikista kappaleista ei tykkää koska osa niistä ON kuraa.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia. Itse tykkään vain parista artistista kokonaisvaltaisesti ja loput hyviä biisejä yksityisiltä. Useinhan on niin että joskus sattuu syntymään hyvä hitti ja loput biisit luodaan ympärille albumin täytteeksi. Eli ihan loogista, jos kaikista kappaleista ei tykkää koska osa niistä ON kuraa.
*yksittäisiltä
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään sääntöjä ole. Mutta et ole ehkä löytänyt vielä bändejä, jotka kolahtaa kunnolla. Omilla lempibändeilläni on monta levyä joilla kaikki biisit ovat hyviä. Ovat tosin tehty jo 80-luvulla.
En usko että tästä olisi kysymys. Kuuntelen kyllä aina hyvän biisin löydettyäni muitakin samalta bändiltä ja käyn levyjäkin läpi, mutta niin se vain siihen yhteen/muutamaan jää. Etsiskelen aika ajoin ahkerastikin uusia biisejä Spotifyssa soittolistoilleni, eikä bändit/artistit tahdo tulla jäädäkseen.
Mutta näköjään en ole tässä nyt ainut. :)
-AP
Miksi tuossa olisi jotain outoa? Aika harvalla bändillä/artistilla on kaikki biisit niin hyviä, että niitä haluaisi kuunnella.
Olen 37-vuotias enkä vielä ole löytänyt sellaista artistia, jonka ihan jokaisesta kappaleesta pitäisin niin paljon, että haluaisin kuunnella ne kaikki useaan kertaan. Jokaiselta lempiartistiltani löytyy kappaleita, joita en halua kuunnella tutustumiskuuntelun jälkeen uudelleen. En koe mitään outoa siinä, että soittolistat ovat täynnä erillisiä kappaleita monilta eri artisteilta sen sijaan, että olisi saman artistin kaikki kappaleet.
Sama täällä. Olen kaikkiruokainen musiikin suhteen. Innostun ennemminkin yksittäisistä kappaleista kuin itse artistista. Tai no, eräillä tietyillä artisteilla on useampikin kappale joista innostun. Minulle merkitsee enemmän kappaleen tunnelma, artistin ääni ja jkn sellainen koukuttavuus jota en osaa selittää.
Vierailija kirjoitti:
Aika tyypillistä nykyaikana.
Ennen levy ehkä tehtiinkin enemmän yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Ja yleensä jos kaikista biiseistä levyllä ei tykännyt, niin niitä tuli kuunneltua jossain vaiheessa kumminkin ja suosikit vaihtui.
Joku hyvä kirjoittaa yhden tai muutaman biisin yhdelle artistille tai bändille. Ei ne creditit ole totta. Ei ole sattumaa, että moni biisi kuulostaa samalta.
Suurin osa joka artistilla on zaizea.
Kääntäen, usealta löytyy se muutama timantti, muut välttäviä.
Kuten Ap en tuhlaa aikaani jos biizi on vain välttävä.
Onko Queen poikkeus?
Ei kai siinä mitään sääntöjä ole. Mutta et ole ehkä löytänyt vielä bändejä, jotka kolahtaa kunnolla. Omilla lempibändeilläni on monta levyä joilla kaikki biisit ovat hyviä. Ovat tosin tehty jo 80-luvulla.