Olen velkajärjestelyssä ja kaikki velat ovat siinä mukana. Silti perintäfirmat lähettelevät karhukirjeitä vanhoista, järjestelyyn kuuluvista saatavistaan. Miksi?
Vain perintäfirmat tekevät tätä. Intrum etunenässä. Uhataan maksuhäiriömerkinnällä ja ulosotolla, ellen heti maksa laskua. Kun katson tarkemmin, on velka mukana velkajärjestelyssä. Soitan perintäfirmaan ja kysyn että mitä hittoa, jolloin he pahoittelevat tilannetta ja käskevät repimään laskun. Kahden viikon päästä sama rumba. Miksi? Miten vaikeaa on kestää tilanteen tasalla??
Kommentit (18)
Eivät ole merkinneet omaan järjestelmäänsä että velat on järjestelyssä. Lasku lähtee käsittääkseni automaattisesti.
Noiden kanssa pitää olla muutenkin tarkkana, yrittävät periä jo maksettuja velkoja moneen kertaan.
Minulta yrittivät periä laskua ja tarkemmin tutkittua ja puhuttua vaihtui yritys ja kaupunki jota perittiin. Ei vastannut enää lopulta viesteihin mitään
Mulla ihan sama. Kolme kertaa on tullut sama lasku ja nyt laitoin omalle velkaneuvojalle tästä viestiä ja hän hoiti asian, eikä enää ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Olette sössineet raha-asianne. Maksakaa loiset velkanne.
No perintäfirmathan ne ovatkin niitä kärsijöitä juu.
Olet kirjoilla Heidän systeemissä ja kerran vuodessa otetaan UC katsotaan sun tulot ja taloudellinen Tilanne.
Siksi saat postia kerran vuodessa.
Terv. Rahoituskäsittelijä.
Onko mahdollista, että perintäfirma ei ole koskaan saanut sitä velkajärjestelypäätöstä? Ei ole mitenkään tavatonta, että velkoja kierrätetään firmalta toiselle ja jossakin välissä voi velkajärjestelypäätös unohtua.
Itse maksoin ulosottoa 5v jasain juuri luottotietoni takaisin..Sitten alkoi tulla tonnin,kahden laskuja vuodelta 2015 postiluukusta. Kiitos,ette sit voineet näitä ottaa samalla kun UO!lle maksoin. Vetänert pois ulosotosta ja koittaa nyt onneaan josko olis vaikka rahaa. No ei oo,sama työttömyys/pätkåhommat kuin silloinkin. Vanhentua ei anneta,koskaan eivät jätä rahojaan ottamatta. Kiva maksella opintotuesta kolmasosa jotain vanhoja paskoja 😒 tonnin belka 50e/kk ei juuri lyhene
Vierailija kirjoitti:
Itse maksoin ulosottoa 5v jasain juuri luottotietoni takaisin..Sitten alkoi tulla tonnin,kahden laskuja vuodelta 2015 postiluukusta. Kiitos,ette sit voineet näitä ottaa samalla kun UO!lle maksoin. Vetänert pois ulosotosta ja koittaa nyt onneaan josko olis vaikka rahaa. No ei oo,sama työttömyys/pätkåhommat kuin silloinkin. Vanhentua ei anneta,koskaan eivät jätä rahojaan ottamatta. Kiva maksella opintotuesta kolmasosa jotain vanhoja paskoja 😒 tonnin belka 50e/kk ei juuri lyhene
Ja alunperin olet kuitenkin itse velkasi ottanut ja asiasi sössinyt. Olit siis niin velkaantunut eri tahoille, ettet sitä itse tiennytkään? Jossain vaiheessa joutuu katsomaan totuutta silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Olette sössineet raha-asianne. Maksakaa loiset velkanne.
Upota itsesi suohon.
Vierailija kirjoitti:
Ei velkasaatavaa niin vaan anneta ulosotolle. Ensin saatavalle pitää hankkia kärjäoikeuden tuomio. Kaikilla velkojilla ei ole automaattista järjestelmää joka työntää saatavat oikeuteen, vaan kaikki tarvittavat tiedot pitää kerätä käsin. Tämä on työllistävää ja aikaavievää puuhaa. Siksi jotkut saatavat vain roikkuvat avoinna odottamassa että sinä joko maksat vapaaehtoisesti tai sitten mennään lopulta oikeuteen. Oikeudenkäynnistä aiheutuu velkojalle kuluja ja he miettivät aina onko oikeuteen meno kannattavaa, eli saavatko he sitä kautta edes oikeuden kuluja.
Kieltämättä se että olet päässyt maksuhäiriöistäsi aktivoi näitä vanhoja velkojia. He aprikoivat että sinulla taitaa nyt olla maksukykyä.
Vierailija kirjoitti:
Olet kirjoilla Heidän systeemissä ja kerran vuodessa otetaan UC katsotaan sun tulot ja taloudellinen Tilanne.
Siksi saat postia kerran vuodessa.Terv. Rahoituskäsittelijä.
Hah :D! Kerran vuodessa? Kerran kuukaudessa paremminkin.
Mutta jos kerran on velkajärjestelyssä niin silloinhan perintäfirma toimii laittomasti jos uhkailee sinua veloilla, jotka jo kuuluvat järjestelyyn.
Siksi että ymmärrät hävetä itseäsi etkä vaan hähättele että pääsinpäs kuin koira veräjästä. Uusiksi vaan velkaa! 🍾
Elämänhallintanne on vituillaan. Ei se ole perintäfirmojen vika. He tekevät työtään, te ette.
Oikeesti joku voi tehdä velkaa sun nimissä ja myös yritykset voi laskuttaa ei ole maksettu laskua vuoden vanhaa vaikka olet maksanut ne yrittää huijata . Etsit kiltisti kuitit ja pankkitilisi näyttää sen kyllä että maksoit sen kun kelaat takaperin ja etsit sen maksettu kohdan ja kuitti pitää säilyttää siinä pankin maksettu kuitissa lukee arkistointi tunnus millä löytyy pankin tiedoista se maksettu lasku ja ette hävitä kuitteja maksetuista ikinä !!! On hyvä pitää myös ostetut kuitteja jos joku varastaa saat vakuutuksesta tai syyttää varastamisesta tosin ulkomaalaiset varkaat varastaa nykyään ne kuititkin mukana !! Ota kopio kuiteista ja auton papereista. Meille tuli kylään yöksi nainen pyysi itse se vei meiltä puhelin laskun mukanaan ja soitteli Venäjälle. Laskuun tuli se ja korkoja. Ihmiset on niin piruja . Uskontoa esitetään ja varastetaan. Yksi uskontojuttu tilattiin maksettiin tuli vuoden päästä lasku että emme ole maksanut etsimme pankista sen arkistointi tunnuksen ja kopiot siitä että maksettu ei edes anteeksi pyytäneet. Myös ovat väärentäneet laskuja omilla tilinumeroillaan varokaa niin että tutkittu laskun onko oikea aito tilinumero edes. Viite oikein. Kyllä ne yrittää huijata. Myös uskonnot jakaa tilinumeroillaan älä anna. Uskontoiset hakketoi tilejä ! Sun tunnuksilla.
Miksikö? No kun haluavat että maksat vahingossa/paniikissa enemmän kuin sinun järjestelyn mukaan kuuluisi, siksi.