Miten lopetit tissuttelun?
Mitä teet nykyisin toisin, että et palaa samaan vanhaan kaavaan?
Kommentit (15)
Olen varmaan vähän jäävi vastaamaan, koska alkoholi ei ole koskaan ollut ongelma vaikka joskus tissuttelinkin aika paljon pitkin viikkoa. Päätin vain, etten juo enää alkoholia ilman syytä. Edelleen voin juoda saunaoluen/ siiderin tai ruuan kanssa vaikka viiniä, mutten suinkaan edes joka viikko. Iän myötä myös muukin alkoholin käyttö on vähentynyt paljon. Enää ei juurikaan ole tilaisuuksia tai juhlia, joissa jaksan käydä. Alkoholi väsyttää niin mielummin en ota ollenkaan.
Terveys. Se oli syy minulla. Paino nousi salakavalasti ja sain diabeteksen. Ei paree juoda enää yhtään ja olen laihduttanut yli 20kg.
Vierailija kirjoitti:
Aloin dokaamaan kunnolla.
Tätä itse pelkään omalla kohdallani. Määrät kasvaneet pikku hiljaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin dokaamaan kunnolla.
Tätä itse pelkään omalla kohdallani. Määrät kasvaneet pikku hiljaa. Ap
Tuo oli vitsi. En juo lainkaan oikeasti. Koeta löytää jotain muuta elämääsi.
Mitä muuta konkreettisesti olette löytänet elämäänne? Työ, kotityöt ja muut imee mehut. Odotan aina illan viiniä. Ap
Kyllästyin siihen. Tissuttelin koko kesän kun oli lähes koko kesä vapaata ja syksyn tullen ei vaan maistunut enää.
Sitä kun saa luvan kanssa tissutella tarpeeksi niin se ei tunnu enää miltään ja sitä alkaa kaipaamaan jo jotain muuta.
Juominen lakkasi olemasta hauskaa. Jääräpäisesti yritin pitkään saavuttaa sen mukavan nousuhumalan mutta se lyheni joka kerta ja lopulta oli aina filmi poikki kun aloitettua ei osannut lopettaa. Muutama itsensä nolaaminen siihen päälle ja karmeat morkkikset aina siihen asti kun taas avasi korkin seuraavan kerran. En minä mitään päätöstä tehnyt lopettamisesta mutta en vain ole enää mennyt alkoon tai markettien juomahyllyjen ääreen. Nyt on huomannut että se on vaan ollut pinttynyt tapa johon on jäänyt kiinni ja kun irrotti siitä niin ei ole edes ajatellut että haluaisi juoda.
Helppo juttu:
Lopetin itse ” lopettamisen” ja lopetin kuin seinään: EI yhtään tippaa missään muodossa, kiitos.
Vapaa-aikaa perheen kanssa ja liikuntaa tilalle.
Paras päätös ikinä 3 vee sitten.
Suosittelen lämpösesti❤️
Lopetin tissuttelun ja aloin juomaan kunnolla
Mitä liikuntaa voisi harrastaa lasten kanssa? En edes yritä enää saada heitä hoitoon tai pyytää miestäni hoitamaan osuuttaan. Ap
Vaihdoin juomaa. Nyt menee teetä ja vissyä.