Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko lyhythiuksiset nuoremman näköisiä?

Vierailija
27.11.2021 |

Sanotaan, että pitkät hiukset tekevät naisesta vanhan näköisen, ja pitkähiuksisia kehotetaan leikkaamaan lyhyemmät hiukset, esim. polkkapituiset tai olkapäille ulottuvat. Tätä perustellaan sillä, että lyhyempi malli tekee pirteämmän, nuorekkaamman ja raikkaamman näköiseksi.

Ja totta tosiaan, yleensä se kun pitkähiuksinen leikkauttaa polkan, lookki tuntuu pirteältä... vähän aikaa eli sen alkuihastuksen ajan. Sanoisin kuitenkin, että pirteyden vaikutelma ei johdu lyhyemmästä mallista, vaan vain siitä muutoksesta.

Jos mietitte vaikkapa neli-viiskymppisiä naisia tuttavapiirissänne, ovatko polkkahiuksiset nuoremman ja paremman näköisiä kuin pitkähiuksiset?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskan marjat! Punaseks värjätty kananperse on hirvein, pitkähiuksiset upeita naisia, iästä riippumatta.

Vierailija
2/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä jonka hiuksia olen aina kadehtinut. Ne on pitkät, paksut, kiiltävät ymym. Hän on kaikin puolin kaunis muutenkin. Eräänä päivänä oli kampaajan pyytänyt leikkaamaan vyötäröön asti pitkät hiuksensa lyhyiksi, siis tosi lyhyiksi tyyliin tällainen

https://fi.pinterest.com/pin/43699058874379239/

Ja voi luoja miten hyvältä se näytti. Se aikaisempi kauneus sai jotenkin freesauksen uudesta lookista ja iästä lähti ainakin 10v (ollaan molemmat 47v)

Sit hän antoi taas hiusten kasvaa ja ovat taas pitkät. Ei näytä huonolta sekään, mut toi lyhyt vaan sai aikaan sen wau-efektin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt on helpompi . Nimittäin , jos ei halua olla painostettu kulloinkin vallalla olevaan muodin mafiaan ja miesten mieltymyksiin . 

Vierailija
4/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tosi nuoren näköisiä: katso vaikka täältä 

https://www.is.fi/viihde/art-2000008434738.html

Vierailija
5/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on vaikeaa hahmottaa naisen ikää jos naisella on pitkät hiukset ja on yli 40v. En siis osaa sanoa onko nainen 40v vai 50v. Moni 6kymppinenkin näyttää nuorelta ja nuorekkaalta pitkillä hiuksilla. Toki tähän vaikuttaa myös vartalo. Sellainen lihonut ja elähtänyt vs. Hoikka ja simpsakka energinen.

Vierailija
6/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereilla on usein helppohoitoinen lyhyt tätitukka, perustelevat sitä usein sillä että vanhetessaan hiukset ohentuneet.

Vierailija
7/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noitten kannattaa oikeesti pitää ne myssyt päässä. Ja jos vielä haluavat nuorentua, pukeutukoot burkhaan.

Vierailija
8/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystävä jonka hiuksia olen aina kadehtinut. Ne on pitkät, paksut, kiiltävät ymym. Hän on kaikin puolin kaunis muutenkin. Eräänä päivänä oli kampaajan pyytänyt leikkaamaan vyötäröön asti pitkät hiuksensa lyhyiksi, siis tosi lyhyiksi tyyliin tällainen

Ja voi luoja miten hyvältä se näytti. Se aikaisempi kauneus sai jotenkin freesauksen uudesta lookista ja iästä lähti ainakin 10v (ollaan molemmat 47v)

Sit hän antoi taas hiusten kasvaa ja ovat taas pitkät. Ei näytä huonolta sekään, mut toi lyhyt vaan sai aikaan sen wau-efektin.

Minä olen nähnyt paljon tuollaisia viime aikoina, kun olen lueskellut nettijuttuja ja katsellut videoita harmaiden hiusten hoitamisesta ja niihin sopivista väreistä. Tuo on kiva leikkaus kaikenvärisissä hiuksissa. Kun noita kuitenkin näkee riittävästi ja silmä tottuu, huomaa ihan selvästi, että siinä on näpsäkkä tukka viisikymppisen päässä. (Ei juuri tuossa kuvassa tietenkään.)

Kun kaveri leikkauttaa hiuksensa, totta kai vaikutelma on "uusi". Samoin käy, kun lyhythiuksinen vetää päähänsä muhkean peruukin. Kun näkyyn tottuu, kaveri näyttää taas ikäiseltään.

Vierailija
9/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt on tosi vaikea, koska se vaatii kampaamossa ramppaamista 1-2 kk välein. Pitkien hiusten kanssa käyn kampaajalla noin 6 kk välein (edellyttäen toki, että en käytä silikonisia tai sulfidipitoisia tuotteita, jotka kuivattavat hampuksi)

Vierailija
10/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juontaa enemmän juurensa siihen kun yleensä pitkähiuksinen on nuori. Pahimmillaan esim. lääkäri tai muu tuntematon ihminen näyttäytyy sulle ensin pelkästä selästä, jossa on pitkä ponnari, ja sitten kääntyy ja naama onkin viisikymppinen. Tulee ristiriita odotuksien ja todellisuuden kanssa.

Pitkät hiukset myös usein pidetään liian pitkinä. Roikotetaan ne 10 cm hapsua menossa mukana, vaikka edelleen olisi pitkähiuksinen mutta upeampihiuksinen ilman niitä hapsulatvoja. Myöskään kovinkaan ohuet hiukset eivät näytä pitkänä hyvältä, mutta myös lyhyen leikkauksen pitää olla hyvä (riittävästi kerrostusta).

Vierailija
11/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se oli just toisinpäin? Lyhyet hiukset on mies/täti tyyli

Vierailija
12/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se juontaa enemmän juurensa siihen kun yleensä pitkähiuksinen on nuori. Pahimmillaan esim. lääkäri tai muu tuntematon ihminen näyttäytyy sulle ensin pelkästä selästä, jossa on pitkä ponnari, ja sitten kääntyy ja naama onkin viisikymppinen. Tulee ristiriita odotuksien ja todellisuuden kanssa.

Pitkät hiukset myös usein pidetään liian pitkinä. Roikotetaan ne 10 cm hapsua menossa mukana, vaikka edelleen olisi pitkähiuksinen mutta upeampihiuksinen ilman niitä hapsulatvoja. Myöskään kovinkaan ohuet hiukset eivät näytä pitkänä hyvältä, mutta myös lyhyen leikkauksen pitää olla hyvä (riittävästi kerrostusta).

Miksi tuo ristiriita olisi ongelma?

Vierailija
13/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noitten kannattaa oikeesti pitää ne myssyt päässä. Ja jos vielä haluavat nuorentua, pukeutukoot burkhaan.

Pääsivät kuitenkin Vogueen, toisin kuin sinä. Ovat todennäköisesti myös paljon sinua mukavampaa seuraa.

Vierailija
14/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän on perus Karen!

Vierailija
15/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten Vappu Pimiä esiintyi TTK:ssa pitkissä hiuksissa ja kyllä tuli 10-15 v ikää lisää.Viikon päästä esiintyi taas lyhyessä hiusmallissa, joka teki pirtsaksn vaikutelman.Siis, ei pitkiä hiuksia ikääntyvälle

Vierailija
16/16 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika Saarikko ei ainakaan olisi pitkätukkana ollenkaan niin tätimäinen kuhin nyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan