Puutarhaihmiset- joko teillä on ikkunalaudat täynnä? :)
Meillä menivät ensimmäiset siemenet ruukkuihin tänään, lavateraa (jota laitan kuukauden välein lisää että kukintaa jatkuu koko kesän), aubretiaa (lapsen vaatimuksesta) ja jotain vaaleanpunaisia perennoja joita en ole koskaan kokeillut.
Lisäksi heräteostin Hostan juurakoita, nyt on kuusi isoa ruukkua ottamassa vauhtia sisällä ennenkuin kesällä päätyvät penkkiin- saas nähdä selviävätkö.
Kielon juurakoita laitoin myös ruukkuihin kukkimaan sisällä :)
Nyt ei oikein näe ulos ikkunoista.... :D
Kommentit (9)
Paprika on jo taimella. Laitettu 2-3 viikkoa sitten. Tänään kylvin samettiruusun ja pelargonin siemenet. Tyttö kylvi kaktuksen siemeniä :D
Latva-artisokat on jo laitettu, samoin paprikat. Tomaatit laitan parin viikon sisään, muita pitkin kevättä ja viimeisenä kasvihuonekurkku 2 viikkoa ennen asvihuoneeseen istuttamista.
Noi kesäkukat ei ole mua varten, kuunliljasta puhumattakaan.
Ei oo vielä kuin pari chiliä. Maaliskuun puolella Kylän ehkä jotain. Viime vuosina oon enemmän siirtynyt kasvattamaan suoraan kasarissa Juurakot ja siemenet, en jaksa sitä viidakkoa kotona. Tomaattia laitan ehkä pari jotain erikoista, perustaimet ostan valmiina.
Meillä on ruukussa minipaprika, jonka nostin syksyllä sisään. Nyt se kukkii, ja on jostain kasvattanut yhden hedelmänkin, liekä pensselillä pölyttämisen tulosta vai viime kesältä hedelmöittynyt.
Laitoin myös syksyllä pikkusipuleita ruukkuihin, joulun jälkeen olen nostellut niitä sisälle kukkimaan. Helmihyasintit ovat kivoja kun ne näkee läheltä, puutarhassa vähän mitäänsanomattomia. Anemonet ovat ikisuosikkini sekä sisällä että ulkona.
Laitan ihan hetikohta tomaatit, muuta en ole vielä miettinytkään. Yleensä kasvattelen kesäkukkia, varsinkin astereita, orvokkeja ja malvoja.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:10"]
Latva-artisokat on jo laitettu, samoin paprikat. Tomaatit laitan parin viikon sisään, muita pitkin kevättä ja viimeisenä kasvihuonekurkku 2 viikkoa ennen asvihuoneeseen istuttamista.
[/quote]
Latva- artisokka on ihana kasvi ja syötävä... meillä vaan ei ole sille tilaa. Maltatko syödä nuput vai annatko kukkia?
ap
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:10"]
[/quote]
Latva- artisokka on ihana kasvi ja syötävä... meillä vaan ei ole sille tilaa. Maltatko syödä nuput vai annatko kukkia?
ap
[/quote]
Ei ehdi kukkia, asutaan pohjosempana. Laitan ihan vaan puutarhan koristeeksi.
Paprikat, tomaatit, kirsikkatomaatit ja chilit on laitettu. Olisin voinut laittaa myös habanerot, basilikat ja laventelit, mutta huomasin niiden pussit vasta jo siivottuani multapuuhat.
Ensi viikonloppuna sitten.
Muut kylvän suoraan maahan.
En ole vielä ehtinyt miettiä uusia kylvöjä, mutta vaihdoin tulilatvalle mullat, siistin sitä ja otin siitä muutamia pistokkaita.
Huomasin myös, että pihamalla itävät jo naapurin sipulikasvit hyvää vauhtia. Helmikuussa... Espoossa siis.