Tekevätkö väkivaltaiset tietokonepelit ihmisestä pahan?
Kommentit (14)
Ei pahaa, mutta eihän niistä mitään hyötyä ole. Käyttää senkin ajan mieluummin salilla.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:29"]
Ei pahaa, mutta eihän niistä mitään hyötyä ole. Käyttää senkin ajan mieluummin salilla.
[/quote]
Ai, tai av-palstalla, jonne kirjottelusta onkin varmaan sulle niin hurjasti hyötyä... :D
sama homma kaikkien medioiden kanssa; ne eivät synnytä uusia ajatuksia, mutta voivat laukaista niitä mitä jo on.
seinähullu saattaa saada päähänsä typeryyksiä, mutta terve mieli käsittelee fantasiaa paljon paremmin.
oikea kysymys on siis; miten lienee mielenterveytesi laita?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:29"]Ei pahaa, mutta eihän niistä mitään hyötyä ole. Käyttää senkin ajan mieluummin salilla.
[/quote]
Aivei ole hyötyä http://m.iltasanomat.fi/digi/art-1288659627688.html
Ei tee, olen ties mitä väkivaltapelejä pelaillut nuoresta pitäen mutta ei minusta mitään psykopaattia ole tullut. Pää pitää olla kohillaa että ymmärtää että se mitä tapahtuu pelissä ei ole vaikutusta tosi elämään jne.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:29"]Ei pahaa, mutta eihän niistä mitään hyötyä ole. Käyttää senkin ajan mieluummin salilla.
[/quote]
Hyötyä nimenomaan on http://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/59958-ihmeellinen-kyky-pelaajien-aivot-toimivat-nopeammin
Mäkin olen pelannut esim. mortal kombatia jo ihan pienenä.
Olen kai tavallista rauhallisempi ihminen, mutta rakastan kyllä tappaa peleissä, varsinkin vaanimisesta ja tappamisesta.
Olen kans vegaani, mutta tykkään huvikseni tappaa eläimiäkin peleissä.
Totta helvetissä. Ennen tietokonepelejä jyrkästi paheksuttavia väkivaltaisen käyttäytymisen syitä olivat elokuvat, televisio, viihdekirjallisuus ja rock and roll musiikki.
On kuitenkin muistettava, että vaikka kaikki nuorisorikolliset kuuntelevat rock and roll musiikkia, silti kaikki sitä kuuntelevat eivät ole nuorisorikollisia, kerrottiin vanhassa raittiusvalistuskirjassa.
onhan ne eräänlaista aivojumppaa siinä kuin sudokut ja ristikotkin. Tosin löytyy myös paljon ns. "aivot narikkaan" pelejä myös.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:39"]
Totta helvetissä. Ennen tietokonepelejä jyrkästi paheksuttavia väkivaltaisen käyttäytymisen syitä olivat elokuvat, televisio, viihdekirjallisuus ja rock and roll musiikki.
On kuitenkin muistettava, että vaikka kaikki nuorisorikolliset kuuntelevat rock and roll musiikkia, silti kaikki sitä kuuntelevat eivät ole nuorisorikollisia, kerrottiin vanhassa raittiusvalistuskirjassa.
[/quote] tiesiks, että yhteen aikaan naisten äänioikeuskin oli saatanasta ja uhka yhteiskunnalle?
jossain vaiheessa oli paha se, että musiikissa käytettiin tritonus-sointua, ja oli myös kausia jolloin työväestön lukutaito oli kauhean kamalaa.
tämä on saman logiikan jatkumo. joku moraalinvartija on päättänyt, että se ja se on pahasta, ja tokihan se tietenkin on pahasta koska ajatus tuli hänen päästään ja hänhän ei ole koskaan väärässä.
Minusta ne ainakin tekee rauhallisen. Pääsen nollaamaan pään, kun vähän pelaan bäfää tms.
Ja sinä salihuutelija, treenaan viitenä päivänä viikossa 2x päivässä (klo.4:30 aamutreenit ja ennen nukkumaan menemistä toiset), muita ehdotuksia?
t. 17v
Mun pikkuveli on pelannu paljon väkivaltaisia tietokonepelejä ja hän on kultaisin mies jota maan päällä kantaa
Kyllä! kaikki ennen Radion keksimistä suoritetut väkivaltaisuudet ovat joko TV:n tai Tietokonepelien aikaansaannosta.
Kuulin että esim. Stalin ja Pol pot olivat kovia poikia pelaamaan Pleikkaria.
Hitler taas tykkäsi enemmän XBoxista...
Tsingiskhan katseli liikaa Televisiota...
Ei.