Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahkeran ihmisen päivä?

Vierailija
22.02.2015 |

Antakaa esimerkki ahkeran ihmisen päivästä. Yritän olla tehokas ja aikaansaava, joten ajattelin kokeilla laatia jonkinlaisen päivärutiinin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat lapset kauppaan? Eihän isä ehdi nyt lapsiaan paljon näkemäänkään tuolla aikataululla.

Vierailija
22/31 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:35"]

Tässä kotiäidin peruspäivä : (noin aikataululla) 04.30 ylös, kahvi+aamupala 05.00 aamupalan valmistus lapsille 05.30 herää esikoinen joka syö aamupalan, imetän vauvan samalla 06.30 pyykkikone päälle, kuivat pyykit kaappiin Lasten kanssa seurustelua 08.00 lounaan valmistus valmiiksi, vauvan imetys 09.00 lapsien kanssa ulos 11.00 esikoinen syö lounaan, vauvan imetys, esikoisen jälkien siivous 12.30 kerkeän syömään itse 13.00 lapset päiväunille, vauvan imetys 14-15 siivoan jäljet, rupean tekemään päivällistä 16.00 mies tulee kotiin, syö esikoisen kanssa, minä imetän vauvan, syön itse 18.00 lähden kauppaan lapsien kanssa 19.00 iltapalaa 20.00 lapset nukkumaan, vauvan imetys 21.00 pesukone pyörimään ja lenkille koiran kanssa 22.00 aikaa miehen kanssa ennen nukkumaan menoa 23.30 pyykit kuivumaan

[/quote]

Tuossa ei ole kyllä mitään järkeä. Minkä hemmetin takia esikoinen (jonka ikää et mainitse) herää noin aikaisin? Minä sanoisin sille, että nyt on yö, et kyllä herää. Nousta saisi 7 aikoihin aikaisintaan. Ja miksi itse heräät 4.30? Ei mitään perusteita, kun et edes ole iltauninen, jolloin menisit itsekin nukkumaan n. klo 21. Sori mutta mä en usko tähän päivän kulkuun. Saat niin vähän unta, ettet voi millään pärjätä sillä. Ja miksi raahaat muksut kauppaan? Sehän olisi sun päivän ainoa lapsivapaahetki ennen heidän nukkumaanmenoaan. Jos tää juttu on totta, tulet uuvahtamaan totaalisesti ennen "lyhyen vauvavuoden" päättymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt hieman luonnostella. Ajattelin niin tarkkoja rutiineja itsellenikin, että tietyt asiat toistuvat päivittäin samaan aikaan. Tarvittaessa joitakin asioita voi tietysti siirtää, ja esimerkiksi hammaslääkäriajan voi jo varatessa ottaa sellaiseen kohtaan aikataulua, että se sopii muihin menoihin. Huomenna kokeilen puolen tunnin tarkkuudella tehtyä päiväohjelmaa ja katson sitten illalla, miltä tuntui.

Aikaansaamattomuuden ongelma on osaksi siinä, että olen parhaimmillani aamupäivisin ja muutenkin enemmän aamu- kuin iltaihminen. Illalla kahdeksan jälkeen en meinaa saada mitään järkevää tehtyä. ap

Vierailija
24/31 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:45"]Olen yrittänyt hieman luonnostella. Ajattelin niin tarkkoja rutiineja itsellenikin, että tietyt asiat toistuvat päivittäin samaan aikaan. Tarvittaessa joitakin asioita voi tietysti siirtää, ja esimerkiksi hammaslääkäriajan voi jo varatessa ottaa sellaiseen kohtaan aikataulua, että se sopii muihin menoihin. Huomenna kokeilen puolen tunnin tarkkuudella tehtyä päiväohjelmaa ja katson sitten illalla, miltä tuntui.

Aikaansaamattomuuden ongelma on osaksi siinä, että olen parhaimmillani aamupäivisin ja muutenkin enemmän aamu- kuin iltaihminen. Illalla kahdeksan jälkeen en meinaa saada mitään järkevää tehtyä. ap
[/quote]

No et ole aikaansaamaton, jos iltakahdeksan jälkeen relaat.

Vierailija
25/31 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:45"]Olen yrittänyt hieman luonnostella. Ajattelin niin tarkkoja rutiineja itsellenikin, että tietyt asiat toistuvat päivittäin samaan aikaan. Tarvittaessa joitakin asioita voi tietysti siirtää, ja esimerkiksi hammaslääkäriajan voi jo varatessa ottaa sellaiseen kohtaan aikataulua, että se sopii muihin menoihin. Huomenna kokeilen puolen tunnin tarkkuudella tehtyä päiväohjelmaa ja katson sitten illalla, miltä tuntui. Aikaansaamattomuuden ongelma on osaksi siinä, että olen parhaimmillani aamupäivisin ja muutenkin enemmän aamu- kuin iltaihminen. Illalla kahdeksan jälkeen en meinaa saada mitään järkevää tehtyä. ap [/quote] No et ole aikaansaamaton, jos iltakahdeksan jälkeen relaat.

[/quote]

Kiitos synninpäästöstä! Ajattelin, että ajoittaisin 20-21 välille netissä surffailun, kynsien lakkaamisen ym. oman henkilökohtaisen aikani ja 21-22 voisin omistaa puolisolle (on valitellut intiimielämän vähenemistä). Kymmeneltä nukkumaan ja aamulla kuudelta ylös, siinä ehtii hyvät unet nukkua, vaikka joutuisikin yöllä heräämään tai ei saisikaan viidessä minuutissa unta. ap

Vierailija
26/31 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:35"]Tässä kotiäidin peruspäivä : (noin aikataululla)

04.30 ylös, kahvi+aamupala
05.00 aamupalan valmistus lapsille
05.30 herää esikoinen joka syö aamupalan, imetän vauvan samalla
06.30 pyykkikone päälle, kuivat pyykit kaappiin
Lasten kanssa seurustelua
08.00 lounaan valmistus valmiiksi, vauvan imetys
09.00 lapsien kanssa ulos
11.00 esikoinen syö lounaan, vauvan imetys, esikoisen jälkien siivous
12.30 kerkeän syömään itse
13.00 lapset päiväunille, vauvan imetys
14-15 siivoan jäljet, rupean tekemään päivällistä
16.00 mies tulee kotiin, syö esikoisen kanssa, minä imetän vauvan, syön itse
18.00 lähden kauppaan lapsien kanssa
19.00 iltapalaa
20.00 lapset nukkumaan, vauvan imetys
21.00 pesukone pyörimään ja lenkille koiran kanssa
22.00 aikaa miehen kanssa ennen nukkumaan menoa
23.30 pyykit kuivumaan
[/quote]
Höpö höpö nyt. Tässä ei ole mitään järkeä. Turhaan heräät noin aikaisin, rytmin muutos paikallaan. "kerkeän syömään itse", no miksi ET kerkeäisi? Voit myös syödä lasten kanssa samaan aikaan. Pyykkikone 2 eri aikaan päälle?, miksi? Järkevämpää on pestä putkeen. Lapset mukaan kauppaan? Miksi ihmeessä, kun on isäkin olemassa?? Syötte miehen kanssa eri aikaan, miksi? Lapset syötätte ensiksi ja sitten nautitte ateriasta keskenänne jutellen. Olet kyllä tehnyt vaikeaksi elämäsi ja turhan "kiireiseksi". Burn out kolkuttaa jo ovea...

Vierailija
27/31 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:35"]

Tässä kotiäidin peruspäivä : (noin aikataululla) 04.30 ylös, kahvi+aamupala 05.00 aamupalan valmistus lapsille 05.30 herää esikoinen joka syö aamupalan, imetän vauvan samalla 06.30 pyykkikone päälle, kuivat pyykit kaappiin Lasten kanssa seurustelua 08.00 lounaan valmistus valmiiksi, vauvan imetys 09.00 lapsien kanssa ulos 11.00 esikoinen syö lounaan, vauvan imetys, esikoisen jälkien siivous 12.30 kerkeän syömään itse 13.00 lapset päiväunille, vauvan imetys 14-15 siivoan jäljet, rupean tekemään päivällistä 16.00 mies tulee kotiin, syö esikoisen kanssa, minä imetän vauvan, syön itse 18.00 lähden kauppaan lapsien kanssa 19.00 iltapalaa 20.00 lapset nukkumaan, vauvan imetys 21.00 pesukone pyörimään ja lenkille koiran kanssa 22.00 aikaa miehen kanssa ennen nukkumaan menoa 23.30 pyykit kuivumaan

[/quote]

Tuossa ei ole kyllä mitään järkeä. Minkä hemmetin takia esikoinen (jonka ikää et mainitse) herää noin aikaisin? Minä sanoisin sille, että nyt on yö, et kyllä herää. Nousta saisi 7 aikoihin aikaisintaan. Ja miksi itse heräät 4.30? Ei mitään perusteita, kun et edes ole iltauninen, jolloin menisit itsekin nukkumaan n. klo 21. Sori mutta mä en usko tähän päivän kulkuun. Saat niin vähän unta, ettet voi millään pärjätä sillä. Ja miksi raahaat muksut kauppaan? Sehän olisi sun päivän ainoa lapsivapaahetki ennen heidän nukkumaanmenoaan. Jos tää juttu on totta, tulet uuvahtamaan totaalisesti ennen "lyhyen vauvavuoden" päättymistä.
[/quote]

Kyllä minä uskon tähän rutiiniin. Minullakin unen määrä sunnilleen sama koska lapset herättää aikaisin. Olen 2 lapsen yh, käyn kokopäivätöissä ja opiskelen.

Vierailija
28/31 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi olla niin tehokas. Mä olen nyt puol vuotta ollut niin tehokas kun vaan pystyn ja yöt olen saanut pääosin kohtalaisesti nukkua. Mulla lapset 2v ja 5 kk ja miehen 11-v. olen burn outin partaalla. Siis olen hoitanut 200 neliön talon siisteyden 5- henkisen perheen pyykit, ruuat teen aina itse, hoidan koiran, juoksen 3-4 kertaa viikossa tunnin lenkin, hoidan 3000 neliön pihan nurmikon leikkuun ja haravoimisen.. Mies tekee 12-15 tunnin työpäiviä, on yrittäjä. Nyt ei enää pysty, olen aivan romuna ja räjähdän pienimmästäkin ja mun 5kk vauva oli tosi helppo ja nukkuu melko hyvin. En suosittele kenellekään olemaan ahkera!

Vierailija
29/31 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kotiäidin peruspäivä : (noin aikataululla)

04.30 ylös, kahvi+aamupala
05.00 aamupalan valmistus lapsille
05.30 herää esikoinen joka syö aamupalan, imetän vauvan samalla
06.30 pyykkikone päälle, kuivat pyykit kaappiin
Lasten kanssa seurustelua
08.00 lounaan valmistus valmiiksi, vauvan imetys
09.00 lapsien kanssa ulos
11.00 esikoinen syö lounaan, vauvan imetys, esikoisen jälkien siivous
12.30 kerkeän syömään itse
13.00 lapset päiväunille, vauvan imetys
14-15 siivoan jäljet, rupean tekemään päivällistä
16.00 mies tulee kotiin, syö esikoisen kanssa, minä imetän vauvan, syön itse
18.00 lähden kauppaan lapsien kanssa
19.00 iltapalaa
20.00 lapset nukkumaan, vauvan imetys
21.00 pesukone pyörimään ja lenkille koiran kanssa
22.00 aikaa miehen kanssa ennen nukkumaan menoa
23.30 pyykit kuivumaan

Aika vahvaa liioittelun makua. Hoidin miehenä vähän yli puolivuotta yksin kolmea alle kouluikäistä. Kone pesi pyykkiä joka päivä. Sitä kun viidellä ihmisellä joista kolme on pieniä lapsia tulee paljon. Kerkesin kaikki siivoamiset, ruuanlaitot, lasten ulkoiluttamiset jne ja aikaa jäi vielä itsellekkkin.

Tuo heräämisen aika on jo epäilyttävän aikainen. Pienet lapset nukkuu kuitenkin aika paljon. Töihin verrattuna helppoa mutta onhan se siitä kiinni miten osaa hommat organisoida.

Vierailija
30/31 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin herääminen auttaa minulla saamaan aikaiseksi enemmän kuin muulloin. 5-5:30 ylös ennemmin kuin 6:30-7:30. Mieluummin nukkumaan 21-22 kuin 23-23:30, sillä aamulla teen hyödyllisempää kuin illalla eli illan pari ylimääräistä tuntia menee hukkaan. Toisaalta vapaalla on sitten helpompaa päästä irti arkirutiineista valvomalla ja nukkumalla pari tuntia myöhempään.

Vierailija
31/31 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun joka päiväinen lista:

Lapsen herätys, tarhaan vienti, koirien ulkoilutus, töihin, imurointi, pyykinpesua, astiat koneeseen/ pois,  pyykit naruilta kaappeihin. 2-3 krt viikossa lattian pesu, wc pesu. Kylppärin pesen kerran viikossa. Akvaarion hoito kerran viikossa. Ruuan laitto 1-2 krt päivä. Pölyjen pyhintä 1 krt viikko. Roskien vienti joka päivä. Kaupassa käynti joka päivä. Jne jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän