Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä puliakkamaisen ihon hoitoon...

Vierailija
27.11.2021 |

En oikeasti käytä alkoholia tai muutenkaan päihteitä. Sokeria menee suklaapatukan verran viikossa.
Iho on kauhea, punoittava ja katkenneita verisuonia, ihonalaisia näppyjä poskilla ja hilseilevä otsa. Aamulla suihkusta tullessani totesin näyttäväni ihan puliakalta tummanpunaisine poskineni. Jotain täytyisi tehdä.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoidat ihoasi? Tuotteet joita nyt käytät?

Vierailija
2/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua vaivaa kuvauksesi perusteella rosacea eli ruusufinni, kenties myös lievä akne.

Menepä ihotautilääkärille, niin saat avun. Minulla oli vielä kk sitten sama homma, nyt ollut tuon ajan lääkityksellä ja kahdessa viikossa iho alkoi parantua, nyt se on kuin lapsen peppu! En olisi kesällä uskaltanut mennä ilman meikkiä tai maskia ulos, mutta nyt kehtaan.

Älä turhaan kärsi, kun apuakin on saatavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couperosa.

Vierailija
4/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whamisan deep rich toner, frantsilan kasvovoide, garnierin laventeli-hoitoöljy. Meikin puhdistukseen kookosöljy ja sen jälkeen Avrilin puhdistusmaito.

-ap

Vierailija
5/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Couperosa.

Tiedän että on couperosaa, mutta miten sen saisi paremmaksi?

-ap

Vierailija
6/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whamisan deep rich toner, frantsilan kasvovoide, garnierin laventeli-hoitoöljy. Meikin puhdistukseen kookosöljy ja sen jälkeen Avrilin puhdistusmaito.

-ap

Kookosöljy on yksi kosmetiikan komedogeenisimmistä (finnejä aiheuttava) aineista mitä on.

Vierailija
7/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua vaivaa kuvauksesi perusteella rosacea eli ruusufinni, kenties myös lievä akne.

Menepä ihotautilääkärille, niin saat avun. Minulla oli vielä kk sitten sama homma, nyt ollut tuon ajan lääkityksellä ja kahdessa viikossa iho alkoi parantua, nyt se on kuin lapsen peppu! En olisi kesällä uskaltanut mennä ilman meikkiä tai maskia ulos, mutta nyt kehtaan.

Mikä lääkitys?

Vierailija
8/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ruusufinni? Niin mullakin, juoponnokka loistaa pitkälle ja naama on muutenkin tyyppiesimerkki iltalehtien paska-artikkeleiden viininaamasta. Paitsi etten minäkään käytä alkoholia. Skinorenilla olen saanut näppyjä vähemmälle. Mutta punakkuuss tulee ja menee ja on aina läsnä vähintään lievänä.

Vierailija
9/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luopua noista nyt käyttämistäsi tuotteista, koska ilmeisesti eivät sovi sulle. Kokeile vaikka Madaran SOS-sarjaa (auttoi mun couperosatyyppiseen ihoon aika hyvin) tai sitten ihan jotain apteekin perusvoidetta. Valitettavasti mitään ihmetuotetta ei ole, joka sopii kaikille.

Vierailija
10/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko lääkäriltä lääkettä, joka auttoi myös "katkenneisiin" (ts. laajenneisiin) verisuoniin? Tietääkö kukaan mikä muu kuin laser poistaisi noita?

Vierailija
11/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Couperosa.

Tiedän että on couperosaa, mutta miten sen saisi paremmaksi?

-ap

Itse olen löytänyt tietoa hoitokeinoista apteekkien sivuilta. Esim.https://www.suonenjoenapteekki.fi/fi/mika-on-couperosaiho-ja-miten-sita…

Olen testannut suunnilleen kaikki mahdolliset apteekissa myytävät hoitotuotteet. Osa ärsyttää, osa ei tuo mitään helpotusta, osa auttaa... Eli varmaan kokeilemalla löytää omalle iholle sopivat tuotteet. La Roche Posayn Rosaliac-sarjan ja

Isis Pharman Ruboril-sarjan tuotteet sopivat omalle iholleni.

Olen huomannut, että oma ihoni on vähemmän punoittava ja kutiseva, kun syön mahdollisimman vähän sokeria. Samoin auringolta hyvin suojautuminen vaikuttaa tosi paljon.

Vierailija
12/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja liha pois?

Vierailija
13/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri piilomuodossaan eli kaikissa kaupan eineksissä on paljon sokeria. Sokeri pilaa ihon kuvaamallasi tavalla.

Vierailija
14/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viimeinen oljenkorsi ei ole vielä tarpeen joten kokeiltavaa riittää yllinkyllin ja onhan se myös kivaa omalla tavallaan. 

Vierailija
15/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma. Ihotautilääkärille en haluaisi mennä, koska en halua pilata suolistoani antibioottikuurilla tai muulla lääkityksellä.

Vierailija
16/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri piilomuodossaan eli kaikissa kaupan eineksissä on paljon sokeria. Sokeri pilaa ihon kuvaamallasi tavalla.

Aurinko on pääsyyllinen: "Monet tutkijat pitävät ruusufinniä ensisijaisesti UV-säteilyn aiheuttamana vaskulopatiana."

En edes ole ikinä ottanut aurinkoa, mutta iho on vaan niin herkkä reagoimaan.

Vierailija
17/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätpä melko runsaasti tuotteita, ja tuo laventeli on hyvinkin ärsyttävää yhtään herkälle iholle. Karsisin tuotteet puhdistusaineeseen ja voiteeseen.

Olen ihotautilääkärillä laseroittanut verisuonia ja punaisuutta, mutta tulivat kahdessa päivässä takaisin. Sain sieltä myös voiteita, jotka vain pahensivat tilannetta. Paras apu itselleni ylimääräisten ihonhoitotuotteiden poisjättäminen ja meikkaamattomuus. Jos olisin ymmärtänyt jättää kosmetiikan ennen ihotautilääkärille menoa, olisi ihoni todennäköisesti vähemmän puliakkamainen nykyisin.

Vielä tärkein juttu, josta Suomessa viisveisataan: aurinkovoide. Aina eikä vain silloin kun otetaan aurinkoa. Ellei ympäri vuoden, niin viimeistään helmikuusta lähtien, kun aurinko alkaa näkyä.

Vierailija
18/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko on pääsyyllinen: "Monet tutkijat pitävät ruusufinniä ensisijaisesti UV-säteilyn aiheuttamana vaskulopatiana."

En edes ole ikinä ottanut aurinkoa, mutta iho on vaan niin herkkä reagoimaan.

Sama juttu täällä, en ole koskaan tarkoituksellisesti ottanut aurinkoa tai koittanut ruskettua, ja olen myös käyttänyt ahkerasti aurinkorasvaa koko ikäni. Iho on palanut silti varmaan joka kesä vähän, että siitäkö tämä sitten johtuu.

Vierailija
19/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oslo skin lab.

Vierailija
20/57 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Näistä herkälle iholle sopii korkeintaan tuo puhdistusmaito. Liikaa aktivoivia aineita ja eteerisiä öljyjä. Luonnonkosmetiikkaa saa myös hajusteettomana ja herkälle sopivana, suosittelen Laponie of Scandinaviaa. Niin ja toi kookosöljy pois ja tilalle vaikka Avrilin puhdistusöljy.