Miten lausutaan Vreya?
Ajattelin kysyä lääkäriltä, jos voisin aloittaa Vreya-nimisten e-pillereiden käytön, mutta en osaa lausua tuota nimeä. Onko se "vreja" vai "vreija", vai joku muu?
Kommentit (11)
En ole kuullut tuon nimisistä e-pillereistä, mutta sanoisin "vreija". Varmaan tulet ymmärretyksi noilla kaikilla kolmella ehdottamallasi sanomistavalla. t lääkäri
Käytän niitä itse, sanotaan ihan vaan vreia tai vreija. Ovat siis samaa tavaraa kuin diane nova ja cypretyl.
Saako noita enää? Minulle ei lääkäri suostunut uusimaan Cypretyl-reseptiä (rinnakkaisvalmiste), koska veritulppatapauksia on alkanut ilmetä niin paljon. Sanoi, ettei niitä saa määrätä enää kenellekään, katsotaan kuulemma hoitovirheeksi, jos vielä uusii/kirjoittaa kokonaan uusia reseptejä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:03"]
Saako noita enää? Minulle ei lääkäri suostunut uusimaan Cypretyl-reseptiä (rinnakkaisvalmiste), koska veritulppatapauksia on alkanut ilmetä niin paljon. Sanoi, ettei niitä saa määrätä enää kenellekään, katsotaan kuulemma hoitovirheeksi, jos vielä uusii/kirjoittaa kokonaan uusia reseptejä.
[/quote]
Oho! Enpä tiennytkään tuota! Näyttäisi niitä ainakin myynnissä olevan vielä. Minulla oli vielä joskus 6 vuotta sitten käytössä Diane Nova ja ajattelin kysyä tuota halvempaa versiota. Pitää katsoa mitä lääkäri on mieltä asiasta sitten.
Minulla oli välillä käytössä myös Yaz ja Yasmin, mutta ovat aika hinnalla paiskattuja.
Ap, ja ap myös viesti 10
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:03"]
[/quote]
Oho! Enpä tiennytkään tuota! Näyttäisi niitä ainakin myynnissä olevan vielä. Minulla oli vielä joskus 6 vuotta sitten käytössä Diane Nova ja ajattelin kysyä tuota halvempaa versiota. Pitää katsoa mitä lääkäri on mieltä asiasta sitten.
[/quote]
Juu ja tuo on tosiaan vain yhdeltä lääkäriltä kuultu. En tiedä pitääkö paikkaansa oikeasti, kun en ole kuullut muiden törmänneen tuohon.
Vai pitäisikö se lausua ihan niin kuin kirjoitetaankin "vreya"?