äiti-myytti
Tällä palstalla näyttää elävän sitkeässä käsitys täydellisestä äidistä, joka ei ole koskaan väsynyt...pitääkö äidin olla täydellinen siis suorastaan epäinhimillinen?
Kommentit (5)
Ovatko teidän lapset aina nukkuneet hyvin, käytättekö efedriiniä vai eikö teille koskaan tule univajetta? Ja jos ei, niin kuinka se on mahdollista?
neljä lasta nukkuvat ihan hyvin. Ja itsekin saatan katsoa tv:tä pikkutunneille ja silti olen aamulla reipas.
ja kun olen tarpeeksi väsynyt, otan vaikka lapset kainaloon ja nukahdan hetkeksi. Yleensä onneksi rauhoittuvat niin, vaikka eivät nukkuisikaan. Jo 15 min torkut ovat tärkeät.
Toinen on se, että jos herään yöllä, nukahdan heti uudestaan.
nyt lapset ovat isompia (ja heitä on 5 kappaletta) - ja jaksan vaikka mitään. Olen töissä, teen kotityöt joka päivä (vähintään pyykit, imurointi, tiskit), hauskutelen lasten kanssa, teemme läksyt yhdessä, käymme harrastamassa. Lisäksi leivon melkein joka ilta (leipiä, sämpylöitä, pulla yms) ja teen kaikki ruuat alusta asti itse.
Toki, minulla on mies joka auttaa paljon - ja klo 21.00 menemme nukkumaan - näin jaksetaan taas aamulla uuteen päivään.
Mutta kyllä muistan kun eilistä ne päivät, jolloin olin niin väsynyt - että ruoaksi oli pelkästään valmisruokia (eläköön pinaatiletut!) ja pyykit pesin, silloin kun jaksoin.
kyllästynyt välillä kylläkin