Miten narsistista eroon?
Onko mahdotonta. Käyttää henkistä väkivaltaa. Taas räjähti päin naamaa minulle lasten kuullen ja raivosi. Pelkäsin tilanteessa, olimme autolla liikkeellä. Kaikki oli kuulemma minun syytäni. Olin koko päivän ärsyttänyt.
En enää edes usko itseeni.
Kommentit (22)
Tarvitset tukea:
Narsistien uhrit: http://www.narsistienuhrientuki.fi/
Nettiturvakoti: https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=10
Miten laittaa kävelemään? Omasta kodistaan? Nytkin tapahtuman jälkeen ollut tosi kylmä ja suuttunut. Pienestäkin suuttuu. Vaikka pyysi anteeksi tapahtunutta.
Ei ole ketään joka tukisi tai auttaisi. Oma äitinikin vain kannustaa jatkamaan ja olemaan riitelemättä ja kaikki miehet samanlaisia jne.. :( Itkettää kun olen niin yksin. Kirjauduin tuonne narsistien uhrit sivulle. En vain tiedä onko mieheni varsinaisesti narsisti.
ap
Ihan sama onko narsisti vai muuten mulkku. Lähde ja pistä ero vireille, jollei muuten niin lasten takia!
Mä pelkään että romahdan täysin ja en jaksa huolehtia lapsista ja töistä.
ap
Juokse ja lujaa!!!
Paitsi et valitettavasti jos on oikea narsisti, kiristää sua sitten lapsilla.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:22"]
Juokse ja lujaa!!!
[/quote]
Tuota minä pelkään. Mustamaalaa todennäköisesti minut ja yrittää saada lasten huoltajuuden vedoten omaan sairaushistoriaani.
ap
Älä lähde ilman lapsia[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:22"]
Juokse ja lujaa!!!
[/quote]
Tuota minä pelkään. Mustamaalaa todennäköisesti minut ja yrittää saada lasten huoltajuuden vedoten omaan sairaushistoriaani.
ap
[/quote]
Älä lähde ilman lapsia. Miehestäsi tulee silloin automaattisesti lähihuoltaja ja hän on kaikissa tapaamisasioissa vahvoilla.
Nyt ensimmäisenä etsit sopivan tukihenkilön auttamaan käytännön järjestelyissä
Miten tukihenkilö etsitään? Käyn terapiassa mutta terapeutti on aika uusi. Ensi viikolla on aika. Voiko hän toimia tukihenkilönä. Oon ihan rikki. Koko elämä on palasina. Miten lapset selviää ja minä?
ap
Teenkö väärän päätöksen? Mies pyysi anteeksi? Jos ärsytin. Ehkä aktivoin käytöksen jotenkin. Ei näin usein satu.
ap
"itseäs saat katsoa peilistä" viestit ovat täysin hyödytöntä lannistamista tilanteessa jossa mies on jo lytännyt henkisesti.
Ap:lle: kun lähdet lasten kanssa, sulla olisi hyvä olla olemassa tukijoukkoja olemassa. Ne tulevat oikeasti tarpeeseen. Mikään ei tule käymään helposti, kaikesta saat vääntää vaikka nimet olisivat papereissa, pitkään. Mies, jonka luulit tietäväsi nyt, tulee olemaan täysin, siis _täysin_ tuntematon henkilö sulle eroa seuraavien kuukausien aikana. Se on toisaalta hyvä niin, mutta ennakoitavuus häviää.
Itselläni vei muutaman kuukauden huomata miehen käytöksen säännöllisyys: uhkailuviestit ja häirintä alkoi kuun loppua kohden -> palkkapäivään oli vielä aikaa ja rahat loppu. Tuon kun huomasin oli helpompaa nanometreillä mitattuna. Ja kun oli viikon verran hiljaista, tiesi odottaa paskamyrskyä seuraavalla viikolla, mutta se mistä aiheesta, jäi aina arvoitukseksi.
Oma äitini haukkui mut puhelimessa kun "jätän hyvän miehen", koska ei vaan yksinkertaisesti tiennyt millaista elämäni oli. Kun murruin totaalisesti haukkujen takia, kerroin mitä kaikkea mies tekee ja äitini alkoi vähän ymmärtämään. Vaikka häneltäkin meni pitkään täysin ymmärtää mistä oli kyse. Eikä sitä kukaan sellainen ymmärräkään joka ei ole tuota läpikäynyt. Mutta hänestä sain tuen jota tarvitsin, vaikka kaukana asuikin.
Mutta helppoa se ei tule olemaan, mutta se, miten paljon elämästä tulee ihanampaa kun mies ei enää asuntoa ankeuta on jotain käsittämättömän ihanaa. Pelkääminen loppuu ja elämästä tulee taas ihanaa. Aikaa se vie.
Tutustu noihin linkattuihin narsistien tuki-sivuihin.
Helppoa ei tule olemaan, mutta se on oikeasti kaiken sen paskan arvoista. SINÄ olet sen arvoinen ja sinua tarvitaan. Lapsesi tarvitsevat sinua, ja nyt sinulla on tilanne näyttää paras mahdollinen esimerkki heille että kaikkea ei tarvitse sietää.
Oletko varma? Mulla on myös tyhjästä räyhäävä mies, joka syyttää mua ihan hullusti kaikesta. Räyhää myös lapselle tyhjästä ja lapsi onkin jo alkanut varoa, milloin mies on pahalla päällä.
Toisaalta yh:n roolikin on kova. Kai olet huomannuyt miten heitä täälläkin haukutaan.
Olen käynyt miehen kanssa avioliittoneuvonnassa joskus. Se oli älytöntä, kun miehen asenne oli vaan se, että mun on muututtava ja hänessä ei ole missään mitään vikaa.
Ero ei kumminkaan enää näin vanhana ole hyvä ratkaisu sekään. Olisi pitänyt ennen lapsia tajuta asiat.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:33"]
Oletko varma? Mulla on myös tyhjästä räyhäävä mies, joka syyttää mua ihan hullusti kaikesta. Räyhää myös lapselle tyhjästä ja lapsi onkin jo alkanut varoa, milloin mies on pahalla päällä. Toisaalta yh:n roolikin on kova. Kai olet huomannuyt miten heitä täälläkin haukutaan. Olen käynyt miehen kanssa avioliittoneuvonnassa joskus. Se oli älytöntä, kun miehen asenne oli vaan se, että mun on muututtava ja hänessä ei ole missään mitään vikaa. Ero ei kumminkaan enää näin vanhana ole hyvä ratkaisu sekään. Olisi pitänyt ennen lapsia tajuta asiat.
[/quote]
Ero on AINA hyvä ratkaisu silloin kun itse kärsii. Ja ihmiset muuttuvat vuosien mittaan, ei kaikista näe ennen lapsia vuosienkaan aikana että siitä tulee alistava kusipää.
Sitä itsekin mietin. Ero ei ole helppo. On ensirakkaus. En halua olla se säälittävä eronnut luuseri yh, jonka lapsetkin huostaanotetaan. Palkkani on hyvin pieni. Täällä tosiaan huomaa ihmisten asenteen yh:ta kohtaan.
Tuo oli pitkään aikaan riita meillä.
Lapsista en halua luopua. En usko että mies itse haluaisi heistä huolehtia. Laittaisi äitinsä asialle.
Luulen kyllä että omat sukulaiset todennäköisesti tukisivat. Tai jos oma äiti ei ymmärtäisi niin olisi ääliö.
En tiedä. Ajatukset menee eron puolesta ja vastaan. Paraneeko elämä kuitenkaan?
ap
Tietysti elämäsi paranee. Ystäväni oli joskus samassa tilanteessa. Vuokrasi salaa asunnon ja miehen työpäivän aikana muutti itsensä ja lapsensa sinne. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Tilanne taas rauhoittunut riidan jälkeen ja ollut nyt hyvä. Milloin taas odotettavissa räjähtäminen?
Tunteet on ristiriitaiset ja en tiedä mitä tehdä.
ap
"Teenkö väärän päätöksen? Mies pyysi anteeksi? Jos ärsytin. Ehkä aktivoin käytöksen jotenkin. Ei näin usein satu. AP.
Kyllä teit väärän päätöksen. Ja olet myös narsistin uhri ja petät vain itseäsi, hokemalla "ehkä aktivoin... jos ärsytin...
Miehesi ei miksikään muutu, koska ei omasta mielestään ole avun tarpeessa, koska kaikki syy on hänen mielestään sinussa ja lapsissa, jota ympäristö ruokkiin, koska eivät tunne miestäsi.
Apua saat netistä esim. naistenlinja.fi
"Oletko varma? Mulla on myös tyhjästä räyhäävä mies, joka syyttää mua ihan hullusti kaikesta. Räyhää myös lapselle tyhjästä ja lapsi onkin jo alkanut varoa, milloin mies on pahalla päällä. Toisaalta yh:n roolikin on kova. Kai olet huomannuyt miten heitä täälläkin haukutaan. Olen käynyt miehen kanssa avioliittoneuvonnassa joskus. Se oli älytöntä, kun miehen asenne oli vaan se, että mun on muututtava ja hänessä ei ole missään mitään vikaa. Ero ei kumminkaan enää näin vanhana ole hyvä ratkaisu sekään. Olisi pitänyt ennen lapsia tajuta asiat.
[/quote]
Ero on AINA hyvä ratkaisu silloin kun itse kärsii. Ja ihmiset muuttuvat vuosien mittaan, ei kaikista näe ennen lapsia vuosienkaan aikana että siitä tulee alistava kusipää."
Narsistimiehen tavattuaan, moni nainen ajattelee, voiko näin ihanaa ihmistä olla edes olemassa (sama koskee tietysti naisnarsistiin) kun kumppani on täydellinen ja rakastava. Kun narsisti on saanut koukkuunsa, käytös muuttuu täydellisesti - empatian puutetta, kylmyyttä, halveksuntaa ja panettelua, huutamista, jos olet eri mieltä, pettämistä, henkistä- ja fyysistä väkivaltaa jne.
Ainoa ratkaisu on ero, koska narsisti ei koskaan tunne olevansa avun tarpeessa, siksi terapiat hyödyttömiä ja tilanne pahenee vuosi vuodelta.
No siis miksi ärsytit koko päivän? Totta kai mieheltäkin joskus pinna katkeaa.
Meillä sitä paitsi järjestetään perhekokous jos on jokin ongelma perheen protokollassa. Suosittelen teillekin sellaista.. ei tuollainen miehesi härnääminen ja huuto minkään johra!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 15:11"]
No siis miksi ärsytit koko päivän? Totta kai mieheltäkin joskus pinna katkeaa.
Meillä sitä paitsi järjestetään perhekokous jos on jokin ongelma perheen protokollassa. Suosittelen teillekin sellaista.. ei tuollainen miehesi härnääminen ja huuto minkään johra!
[/quote]
En muista että olisin huutanut miehelle. Saatoin olla kylmempi kuin normaalisti. En vain jaksanut silloin. Outoa syyttää minua miehen räjähtämisestä? Eikö jokainen ole vastuussa omista tunteistaan?
ap
Laita se äijä kävelemään. Itseäs saat peilistä katsoa. Tee asialle jotain!