Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisitko alle tonnin autoa?

Vierailija
21.02.2015 |

Vai olisiko se sinusta liian romu?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:28"]

Ei kai tonnin autolla pysty edes ajamaan? Sellaiselle sopii joka osaa korjata. Ei oo autoa koska asun Hgissä ja on todella hyvät liikenneyhteydet ja mmaseudulle pääsen junalla ja ulkomaille lentokoneella.

[/quote]

Eli muutetaan kaikki Helsinkiin?

550 euron autolla syrjäkyliltä töihin kauppaan jne/tms kulkenut jo kolme vuotta, kerran vaihdettu pakoputki, kerran raidetangon nivelet ja laturin hihna.

Ihan kiinni siitä mitä ostaa, jos ei kulkinetta tarkista, niin voihan sitä paskaankin kätensä lyödä.

Vierailija
22/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla liikenteessä on aika paljon tuollaisia n. tonnin autoja. Eivät vain näytä sellaisilta. Esim. 10-15v pikku-pösön saat kevyesti tonnilla ja allekin eikä näytä miltään romulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 800e Auto. Auto on minulle pelkkä kulkuväline.

Huollan ja korjaan sen itse. Pari vuotta ollut eikä ole tielle jättänyt.

Jää mukavasti rahaa muuhun mukavaan kun ei tarvitse osamaksuja maksella ja Takuukorjauksia teettää.

Vierailija
24/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaisin ja olen ajanutkin. Minulle ja miehelleni auto on väline, jolla kuljetaan turvallisesti paikasta A paikkaan B. Meille auto ei ole näyttelyesine, jonka pitää kuvastaa perheemme sosioekonomista tilaa. T. Akateeminen, vakiviroissa oleva pariskunta.

Vierailija
25/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oma autoni maksoi alle tonnin (ostin sen 25-vuotiaana). Hyvä auto, paljon vaan ajettu. Mieheni onneksi osasi korjata kaikki viat, joita siihen tuli ja hyvin se palveli reilun vuoden, vaikka ajoin tosi paljon. Sitten työnkuvani vaihtui, ja joudun nykyään ajamaan vielä tosi paljon enemmän, joten päätin ostaa vähemmän ajetun, nuoremman ja luotettavamman auton. Niin, ja sain vaihdossa tuosta alle tonnin autostani jostain syystä 1500 euroa, vaikka olin mittarilukemaakin ehtinyt kasvattaa 30 000 kilometrillä. 

Vierailija
26/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muun hintaiseen ei olisi varaamaan.

Vierailija
27/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 20:24"]

No ei oikein kyllä iske, nykyinen on romuttamotavaraa enkä jaksais romujen kanssa enää, kun tuon nyt saa hilata kohta romuksi niin saa tosissaan miettiä selviäisikö ilman autoa jonkin aikaa. En halua minkään katsastuksesta katsastukseen pommien kanssa pelailla.

Haluaisin niin ihan uuden, oli se sitten mikä mopoauto hyvänsä.

[/quote]

Kuka käskee pommeja ostaa?

Nykyinen ollut käytössä kohta kolme vuotta ja maksoi 550eur, eikä ollut tutun kauppaa.

Kolmen vuoden aikana renkaiden lisäksi vaihdettu pakoputki, raidetangon päät ja laturin hihna.

[/quote]

No kaikilla nyt ei riitä asiantuntemusta siihen valintaan ettei ole pommi, ja tuurista se on tuossa hintaluokassa kiinni. Itse kun en osaa mitään tehdä niille myöskään, eikä ole ketään tuttuakaan joka jelppisi kun hätä tulee. Tuo omankin kanssa on ollut hyvä tuuri, mutta nyt se alkaa olla räjähdyspisteessä, eikä viitsisi enää kauheasti uusia renkaita/latureita/akkujakaan joka käänteessä noin iänikuisiin ostaa, kun ei tiedä kauanko pystyy ylipäänsä pitämään.

Nytkin olen päivän taistellut niin että itkettää enkä tiedä mitä tuon ongelmille taas pitäisi tehdä.

Se on sitten eri asia jos on terve ja kykenevä ihminen, eikä tarvitse autoa esim. joka kauppareissulle, ja jos on vaikka isä tai mies tai joku joka jotain osaa sille tehdä.

[/quote]

Ei tasan ole tuurista kiinni.

Otat jonkun autoista tietävän mukaan tarkistamaan ehdokkaan ennen ostoa.

Tosin jos renkaiden hankinta jo ongelma, niin sitten voisi miettiä muita vaihtoehtoja...

Ulkopuolisella itsekin joudun korjaukset teettämään kun ei itsellä tiloja, eikä viisikymppisenä enää viitsi mennä kuralammikkoon pihalle makaamaan.

[/quote]

No mutta katsos ku mulla ole ketään sellaista autoista tietävää jota ottaa edes mukaan. Ei ketään. Eikä mulla ole ketään jota pyytää käyttämään vaikka kaupassa silloin kun se romu ei lähde. Ja kyllä, en minä tiedä kannattaako tuollaiseen vanhaan romuun lähteä uusia juttuja ostelemaan, kun en todellakaan tiedä saako seuraavasta katsastuksesta läpi. Nytkään ei tiedä vihoitteleeko siinä akku vai laturi vai startti vai kaikki...

Ja kyllä minulla ainakin on ollut niin hemmetin huono tuuri vähän kalliimpienkin käytettyjen kanssa, kun monen "asiantuntevan" ihmisen voimin tarkastettu auto leviääkin ensimmäisellä matkalla kotiin...

Kuten sanoin, kyllähän se toisille voi olla kelpo peli, varsinkin jollei se ole vaikkapa perheen ainoa, mutta yksinäinen naisihminen korvessa ilman minkäänlaista turvaverkkoa...

Vierailija
28/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:54"]

No mutta katsos ku mulla ole ketään sellaista autoista tietävää jota ottaa edes mukaan. Ei ketään. Eikä mulla ole ketään jota pyytää käyttämään vaikka kaupassa silloin kun se romu ei lähde. Ja kyllä, en minä tiedä kannattaako tuollaiseen vanhaan romuun lähteä uusia juttuja ostelemaan, kun en todellakaan tiedä saako seuraavasta katsastuksesta läpi. Nytkään ei tiedä vihoitteleeko siinä akku vai laturi vai startti vai kaikki...

Ja kyllä minulla ainakin on ollut niin hemmetin huono tuuri vähän kalliimpienkin käytettyjen kanssa, kun monen "asiantuntevan" ihmisen voimin tarkastettu auto leviääkin ensimmäisellä matkalla kotiin...

Kuten sanoin, kyllähän se toisille voi olla kelpo peli, varsinkin jollei se ole vaikkapa perheen ainoa, mutta yksinäinen naisihminen korvessa ilman minkäänlaista turvaverkkoa...

[/quote]

Käytkö töissä?

Onko työpaikallasi miehiä?

Jos vastaus kumpaankin ylläolevaan on kyllä, niin ei tarvitse kuin heittäytyä avuttomaksi ja kyllä sieltä apuja löytyy.

Vierailija
29/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:54"]

[/quote]

Käytkö töissä?

Onko työpaikallasi miehiä?

Jos vastaus kumpaankin ylläolevaan on kyllä, niin ei tarvitse kuin heittäytyä avuttomaksi ja kyllä sieltä apuja löytyy.

[/quote]

En käy, eikä ole vieraat eikä työkaverimiehet meikäläistä auttaneet ennenkään, eikä aina ne omatkaan. Ne on kato eri naiset ne joille mielellään palveluksia tehdään.

Vierailija
30/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/31 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nykyään eläkkeellä oleva setä on autonasentaja, eikä juuri muuta ostakaan kuin halpoja autoja, laittaa ajokuntoon ja myy eteenpäin. Mun eka lada maksoi vuonna 1990 150 markkaa....Ajoin sillä kolme vuotta ja myin tuhannella markalla. Nykyinen Mazda on vuosimalli 98 ja sedän pajalta...ja maksoi mulle keväällä 800 euroa. Hyvin pelaa, siihen on vaihdettu ainoastaan peltiä kun meinaa lokarit ruostua