Anteeksi tyhmä kysymys, mutta kertoisitteko mulle mitä PESTO on?
Kommentit (12)
basilikaa, oliiviöljyä, parmesaania, pinjansiemeniä ja varmaan jotain mausteita.
syödään pastan kanssa, maistuu lähinnä basilikalta. on aika hyvää ja kätevää pikaruokaa. kaupastasaa ihan hyviä, ei tarvi rupee itse sekoitteleen. tulee kyllä parempaa itse tehtynä.
Mies lappasi ennen pestoa ihan hervottomasti pastan kanssa, samaan tapaan kuin tomaattikastiketta, ja eipä mikään ihme ole että ei erityisesti tykkää. Minustakin maistuu pahalta kun pestoa on paljon. Mutta jos sitä laittaa vain vähän, tyyliin ruokalusikallisen lautaselliseen pastaa, niin hyvää on! Mieskin on nyt oppinut tykkäämään tämän myötä.
Pesto on ihanaa, käytän sitä pastan lisäksi esim. uunikalan kuorruttamiseen ja kananrintafileisiin (sisälle aurinkokuivattua tomaattia ja vuohenjuustoa).
Itse teen näin: paahdan pinjansiemenet ja ne laitetaan tehosekoittimeen basilikan kanssa, lisätään oliiviöljyä kunnes seos on tarpeeksi löysä, maustetaan sitruunamehulla, parmesaaniraasteella, suolalla ja mustapippurilla.
Pestoa ei tod. laiteta paljoa. Suomalaiset ovat tottuneet läträämään kastikkeiden kanssa. Toista on esim. Italiassa.
Mulla varmaan trauma jäänyt jostain lapsuudesta, kun syserit kiusasivat ruoalla " maista tällainen pippuri, se on yks uus karkki" jne... ja tuo pesto on yks sellanen mitä tuli tungettua suuhun, kun luulin joksikin tosi hyväksi ja yök.
Toisinaan tulee syötyä jotain missä sitä pestoa on ja se on ok (ei tulis mieleen kiljua, että tää on pahaa). Mutta ei se kyllä mun mitään suurta herkkua ole, se vaan maistuu pahalta.
2-vuotiaani muita herkkuja ovat oliivit ja sinihomejuusto - on tainnut tulla äitiinsä...
Miten joku ei voi pitää pestosta?
ei kaikesta tarvi tykätä, vaikka se olisikin " hienoa" ja ihan ulkomailta eli " italian keittiötä" .
vuohenjuustokin on pahaa.
Se pesto, aurinkokuivatut tomaatit, nauris, puolukat eivät ole mua varten :)
www. justfuckinggoogleit. com