Milloin lähtisit sairaalaan? (synnytys)
Uudelleensynnyttäjä. Kivuliaita supistuksia menee noin 7-8min välein. Kesto yhdellä supistuksella noin puoli minuuttia. Matkaa sairaalaan noin tunti. Supistukset alkoi säännöllisinä ja kovempina noin 1,5 tuntia sitten. Sitä ennen supistellut aamusta asti epäsäännöllisesti.
Kommentit (20)
Lähde ihmeessä kun on matkaa :) Tsemiä ja onnea!
Hävettää jos menenkin liian aikasin... ap
Kyllä ne lähettää kotiin takaisin, jos mitään ei ole tapahtunut. Käy tarkistuttamassa. Ja soita eka, sehän se ohjeistus on ainakin täällä pk-seudulla.
Soita synnytysvastaanottoon/mikä ikinä se teidän kaupungissa onkaan.
Mun synnytys kesti 50min... Voi se mennä nopeestiki :/
Itse vitkuttelin toisen kohdalla, ja hädin tuskin ehdin saliin.
Soita ja kysy. Ja jos et tykkää vastauksesta , niin lähde silti jos siltä tuntuu.
Kätilö sanoi että ei osaa sanoa mitään. Käski seurailla jatkuuko ja tiheneekö supistukset. ap
Jos matkaa on niinkin paljon kuin tunti, en ehkä uskaltaisi enää odottaa kotona. Uudelleensynnyttäjällä voi asiat edetä nopeastikin. Kuinka nopea sun ensimmäinen synnytys oli? Seuraava on kai yleensä noin puolet ensimmäisen kestosta, tietysti vaihtelee paljon mutta jostain muistan noin lukeneeni.
Jos ei mitään erityistä syytä (esim. lastenhoito-ongelma), niin lähtisin ajelemaan. Jos ajaessa laantuu, niin tulipahan käytyä ajelulla, voi vaikka käydä kahvilla synnärin luona ja ajella takaisin kotio. Mulla oli saman kaltainen tilanne kun lähdin synnärille toista synnyttämän. Ajomatka sinne 10 minuuttia ja siitä 45 minuutin päästä vauva oli jo syntynyt.
Noin pitkällä matkalla lähtisin nyt! Itse kärvistelin 3h noilla supistusväleillä kotona ja sairaalaan oli 25min ajomatka... Sairaalassa ehdin kuitenkin olla 4,5 h.. Kesti aika pitkään synnytys vaikka olikin toinen.
Kylläpähän me lähdetään nyt kuitenkin hiljakseen ajelemaan. Tullaan sitten pois jos ei olekkaan synnytys käynnissä. Kävellessäkin tuntuu kipua ja painetta. ap
Toivottavasti olet jo lähtenyt ettei tule jälleen bussipysäkkivauvaa
Matkaa vielä noin puoli tuntia ja supistusten väli enää 4min. ap
Huih, toivottavasti ehdit! Tsemppiä!
Tuli etiäinen kun luin tätä: ehditte sairaalaan, kaikki menee hyvin ja kohta sylissä on ihana vauva!
Tsemppiä, kaasua vaan niin ehditte! :)
4cm oli auki kun tultiin. Supistuksia meni alle 3min välein. Vähän aikaa sitten sain spinaalin ja olo on mahtava. Ainakin toistaseks :D ap
Nyt