Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nivelreumaa sairastava työskenellä lääkärinä?

Vierailija
21.02.2015 |

Mietin vain kun lukio loppuu ja lääkärin ammatti kiinnostaa. Eikö lääkärit tee aika paljon erilaisia toimenpiteitä, joissa tarvitaan sorminäppäryyttä. Mitenköhän reumaa sairastavalta onnistuisi? Mitä muita vaihtoehtoja voisi miettiä ammatiksi, jos nivelreumaa sairastaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea vaikka psykiatriksi. Siinä tarvitaan enemmän mielen voimaa.

Vierailija
2/7 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Sillä maalaislääkäri Kiminkisellä on reuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Reumalääkkeet on nykyään niin hyviä, että useimmat reumaatikot säilyvät ihan työkykyisinä ja sorminäppäryys hyvänä. Ehkä en rupeaisi neuro- tai silmäkirurgiksi ym. pikkunäpertelyammattiin. jos on kroonisempaa ongelmaa sorminivelissä, mutta esim. sisätautilääkäri, psykiatri, työterveyslääkäri tms. enemmän muuta kuin toimenpiteitä tekevä lääkäri on ihan hyvä vaihtoehto. Tunnen lääkäreitä, joilla on nivelreuma ja yhden jolla on sen verran vaikea tauti, että on aloitettu biologinen lääkitys. Hän pärjää töissä ihan hyvin, ei ole sairaslomilla juuri koskaan.

Vierailija
4/7 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reumasairaus, joka hyvin pitkälti muistutta nivelreumaa, mutta nivelkipujen lisäksi siihen kuuluvat myös iho-oireet. Reumahoitajallani on sama sairaus, samoin psykiatrillani, ja kun saan taas oman lääkitykseni balanssiin, aion jatkaa työssäni pienkoneasentajana.

Vierailija
5/7 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lääkäri suuntautua tutkijaksikin.

Vierailija
6/7 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nivelreuma enää niin invalidisoi kun aiemmin. Itse olen sh ja minulla on nivelreuma. Harrastuksena minulla on käsityöt :)

Vierailija
7/7 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylääkityksillä tavoitteena on oireeton nivelreuma. Ainakin omalla kohdallani on toiminut niin, että ei ole mitään nivelkipuja ollut vuosiin, eikä tietenkään mitään nivelvaurioitakaan ole päässyt muodostumaan. Reuma ei kyllä rajoita mitään ammatinvalintaa minun kohdallani. Kaikki tietenkään eivät ole yhtä onnekkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä