Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te lapsiperheet kestätte sitä jatkuvaa mekastusta?

Vierailija
26.11.2021 |

Mulla menee hermot jo siinä, kun joudun muutamia kertoja päivässä kuuntelemaan sitä järjetöntä mekastusta porraskäytävässä, kun lapset huutaa ja koira haukuu ja mamma yrittää päästä eläin- ja lapsilaumansa kanssa pihalle tai takaisin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi eikä ollenkaan meteliä. Suosittelen muillekin. Ei tarvitse kuunnella mekastusta.

Vierailija
2/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki lapset mekasta. Meidän mussukat on melko hiljaisia. Mitä nyt nykyään pelatessaan omissa huoneissaan joskus innostuvat, mutta sekin on ihan hauskan kuuloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäkään ja lapseni sen tietää varsin hyvin koska olen sen hänelle tehnyt selväksi. Eli meillä on lähes aina hiljaista eikä kukaan mekasta tai huuda tai möykkää. Ihmettelen samaa kuin ap, että kuka sitä jaksaa kuunnella.

Vierailija
4/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista että mekastaminen olisi milloinkaan ollut jatkuvaa.

Vierailija
5/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hermoheikkojen ei kannata hankkia lapsia, eikä lemmikkieläimiä.

Ymmärrätkö yhtään millaisen kuvan annoit itsestäsi?

Vierailija
6/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin siskoni perhettä että aivan järkyttävä meteli, huutaminen, kiljuminen ja kysyin sitä niin siihen kuulemma tottuu kun se on joka päivästä. Eivät tainneet tottua sittenkään kun erosivat ja lapsia ei kumpikaan sietänyt niin että niitä palloteltiin isovanhemmille ja toiselta toiselle että saatiin vähän omaa rauhaa ja piti niistä päästä eroon niin paljon kuin pystyi. Mitään rajoja lapsille ei viitsitty asettaa alusta asti niin että olisi ollut vähän hiljaisempaa. Kaikki annettiin periksi. Lapset piti mennä vain siinä sivussa ja olla mahdollisimman helppoja eikä se niin onnistunutkaan. 

Vierailija
7/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, hermoheikkojen ei kannata hankkia lapsia

Meillä on lapsia ja silti en voi sietää joidenkin lasten jatkuvaa mekastusta, sitä älytöntä älämölyä.

T.2

Vierailija
8/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Professori Keltikangas-Järvinen on huolissaan hälyisistä päiväkodeista: Pienen lapsen stressi voi näkyä sairauksina aikuisena"

https://yle.fi/uutiset/3-12203259

Vierailija
9/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan yksin ollessa kaikenlaista mekastusta ja olen huomannut, että seurassa ollessa se sietokynnys jotenkin nousee. Ehkä se on se juttu tässä perheiden ja yksinelävien usein poikkeavissa äänistä häiriintymisen eroissa.

Vierailija
10/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kestä alituista mekastusta. Kestän kyllä ajoittaiset äänet, elämää ei voi elää äänettömästi aina. Elämässä on se ikävä puoli, että siinä on häriötekijöitä ja välillä vtuttaa. Lapset, naapurit, liikenne, kassajonot, ymmärtämättömät ihmiset jne. jne. 

Minulla on kaksi lasta, enimmäkseen elämä on ihan rauhaisaa. Välillä purkavat mielipahaansa ääneen, mikä on ihan sallittua. Riehuminen ja turhanpäiväinen huutaminen ei ole. 

Vierailija
11/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa tuskin kestäisi kukaan.

Lapsia 8 , 7-17v

Vierailija
12/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äänet on iloa ja riemua, sitä jaksaa hyvin kuunnella. Olen introvertti mutta silti ”jaksan” oikein loistavasti ihanien lasteni ääniä. Ja on monta lasta

Vierailija
13/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan hiljaisuutta ja siihen tottuneena on vaikeeta sopeutua meteliin. Ja kun saa itse valita koska sietää meteliä kuten musiikkia niin on parasta. Saa valita jaksamisen mukaan niin ettei ole mitään metelin pakkosyöttöä silloin kun ei pää kestä. 

Bussissa joku kuunteli sitä karjunta heviä niin että kuului kuulokkeiden läpi se oksennus karjunta ja kamala meteli niin ettei se ollut mitään musikkiakaan. Sanoin että täytyykö tuota paskaa meidän kaikkien kuunnella niin että laita vähän hiljaisemalle. Ei se sälli kuullut yhtään mitään vaan rääkkäsi kaikkia matkustajia sillä karjunnalla ja kun kappale loppui niin alkoi ihan sama karjunta. Tuollainen ei ole edes musiikkia vaan ihan jokainen voisi paukuttaa soittimia ja rääkyä samalla lailla. 

Vierailija
14/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapset mekasta 😯 ihan tavallisella äänellä puhuvat, kun leikkivät. Joskus kun suuttuvat, itkevät kovaa. Joskus leikki meinaa mennä riehumiseksi ja meteli yltyä, mutta se pysäytetään välittömästi.

Vierailija
15/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muita keinoja ei ole lasten kasvatukseen kuin väkivalta ja vähä-älyinen niin ei kannata tehdä niitä ollenkaan. Eikä ole mitään parisuhde taitoja antamaan perhe mallia. 

Vierailija
16/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme pidä ääntä emmekä mekasta. Me kuljemme hiljaa rapussa ja ulkona ja kotona. Mistä tämä yleistys? Meidän yläkerrassamme asuu avopari joka bilettää joka viikonloppu niin että jäljet ovat rapussa ja parkkipaikalla. Ovat aika nuoria ja korjaavat oksennukset ja muut jälkensä joten me muut emme ole vielä valittaneet. Olen ottanut kuvia ja videoita. Tulee YKSIKIN valitus meidän hiljaisista lapsista, niin bileporukka saa kenkää, sen takaan!

Vierailija
17/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut n lapset meluisia, mutta olemmekin varakkaita emmekä joudu asumaan kerrostaloläävässä niin kuin sinä. Minulla on nyt kolme lastenlasta, eivät ole meluisia hekään mutta hekin asuvat tilavasti omakotitaloissa, ei läävässä kuten sinä.

Vierailija
18/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset koko ajan mekasta.Tottakai siellä missä on enemmän ihmisiä,tulee enemmän ääntäkin välillä,mutta ei meteli ole kokoaikaista.

Vierailija
19/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi tehdä perhesuunnittelua sietokykynsä mukaan.

Vierailija
20/20 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jatkuvaa mekastusta meillä.