Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postnord paketin toimittajana

Niisku85
26.11.2021 |

Hei
Tein vaatetilauksen JD sportista. Valitettavasti vasta tilauksen tehtyä huomasin, että paketin toimittaa kotiovelle postnord. Toimitus tapahtuu täällä Oulussa ainoastaan arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Miten ihmeessä virka-aikana työssä käyvä ihminen voi olla paketin kotona vastaan tuolloin ottamassa. Onko kokemusta, että viekö se paketintoimittaja paketin sitten esim johonkin pakettiautomaattiin?? Oon ollu jo tonne postnordin aspaan yhteydessä, ja sieltä sanottiin, että paketti toimitetaan postnordin terminaaliin ja se täytyy hakea sieltä sitten itse. Netin mukaan näitä hemmetin postnordin terminaaleja on vain Etelä-Suomessa, eli ei Oulussa.. Huoh!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aspa osannut kertoa, missä terminaaleja on, miksi sinun piti katsoa se netistä? Ota sinne uudelleen yhteyttä, että toimittavat sen automaattiin. Joskus verkkokaupat laittavat toimituksen kotiin, koska turhaan vaativat signeerauksen kaikista lähetyksistä. Onko tilauksen arvo suuri? Voisiko lähettäjä muuttaa toimituksen statuksen, jos otat kontaktin sinne?

Vierailija
2/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postnord ei toimi. Ei millään tasolla, asiakaspalvelusta toimituksiin.

Ihmettelen miten lafka pysyy pystystä -1000:n pisteen asiakastyytyväisyydellään. Tukeeko sitä joku valtio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs aspa vaivaantunut sitä kertomaan, että missä Oulussa terminaali on vaikka kysyin. Sanoi että pakettia ei voi enään muuttaa toimituksen suhteen, koska se on jo matkalla. Ja joo paketin arvo vähän vajaa 200e. Saa nähdä miten käy.

Luin myös netistä keskustelupalstalta, että nää postnordin kuskit saattaa paketin jättää vaikka kerrostalon pihalle. Sekä väittävät että ovat yrittäneet tavoitella paketinvastaanottajaa, vaikka todellisuudessa eivät ole edes yrittäneet.

Vierailija
4/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tampereella toimittavat kello 16 jälkeen ja muistaakseni kysyvät tekstiviestillä viedäänkö paketti noutopisteeseen, tuodaanko koti-ovelle vai jätetäänkö terminaaliin.

Vierailija
5/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postnordin lähetysseurannassa luki, että asiakkaalle lähetetty sähhköposti ja vielä tekstiviestikin. Kumpaakaan ei tullut. Kuljettaja putkahti yht äkkiä ennakkoon ilmoittamatta soittelemaan ovikelloa, ihme kun olin kotona (useimmiten en ko. aikaan ole). Mutta DB Schenker on vielä enemmän perseestä, heillä paketit tyypillisesti seikkailevat monen viikon ajan sinne sun tänne. Suuret kuljetusfirmat ovat järjestään aivan surkeita esityksiä, pienemmät uudet yrittäjät (kuten Budbee) taas hoitavat homman suorastaan hämmästyttävän hyvin.

Vierailija
6/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tulossa paketti ja ainakin täällä toimii silleen, kun paketin toimittaja on postnord niin sieltä tuli viesti toimituksesta, että saa valita vaihtoehdoista, voi valita kotiinkuljetuksen ajankohdan 8-16 tai sen voi hakea terminaalista tai ne toimittavat sen lähikauppaan josta sen voi noutaa parin päivän ajan.

Vierailija
7/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Jess, jospa tää menee meidänki paletin kohalla nuin.

Vierailija
8/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku85 kirjoitti:

Toivottavasti :)

Vierailija
9/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi olla ettet näe pakettiasi.

Kerran kyseinen lafka "toimitti" minulle 4 rengasta.

Aika kauan kesti toimittaminen, sitten oli pakettiseurannassa viesti: Lähetys toimitettu asiakkaalle eilen kello jotain ja on otettu vastaankin.

Kun lopulta sain puhelinrumban jälkeen jonkun kiinni, niin olivat toimittaneet renkaani rengasliikkeeseen! 

No sieltä sitten Postnord toi ne oikeaan osoitteeseen, tuntui olevan vakiokäytäntö toimittaa paketit minne sattuu ja sitten toimitellaan oikeaan osoitteeseen jos asiakas kyselee.

Vierailija
10/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, voi olla ettet näe pakettiasi.

Kerran kyseinen lafka "toimitti" minulle 4 rengasta.

Aika kauan kesti toimittaminen, sitten oli pakettiseurannassa viesti: Lähetys toimitettu asiakkaalle eilen kello jotain ja on otettu vastaankin.

Kun lopulta sain puhelinrumban jälkeen jonkun kiinni, niin olivat toimittaneet renkaani rengasliikkeeseen! 

No sieltä sitten Postnord toi ne oikeaan osoitteeseen, tuntui olevan vakiokäytäntö toimittaa paketit minne sattuu ja sitten toimitellaan oikeaan osoitteeseen jos asiakas kyselee.

Joo, itsekin tilasin renkaita 4 ja ne menivät viereiseen kaupunkiin kun siellä oli samanlainen tiennimi, mutta muu ei täsmännyt, mun nimi, talon numero,postinumero ja puhelinnumero, sieltä sitten joku soitti että tälläisiä on ilmestynyt heidän pihalle sun tiedoilla....  Ja sitten seuraavalla viikolla toimittivat vielä 2 rengasta lisää, tälläkertaa oikeaan osoitteeseen, pihalle ne oli vaan ilmestynyt, vaikka en ollut tilannut niitä. No ei tullut laskuakaan onneksi. Että hyvin soittavat ja ilmoittavat että ollaanko  kotona, senkun vaan heittävät tavarat pihalle.

Vierailija
11/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku85 kirjoitti:

Onko sulla puhelimessa Postnordin appsi? Siitä ainakin näkisit missä pakettisi menee ja saisit ne viestit saman tien puhelimeen.

Vierailija
12/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo latasin "pienessä paniikissa" ton sovelluksen., kun luin netistä nuista epäonnistuneista toimituksista. Mut mitäpä toi appi auttaa, kun oon edelleenkin töissä 16-17 aina arkisin.

Vierailija
13/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku85 kirjoitti:

Eipäs aspa vaivaantunut sitä kertomaan, että missä Oulussa terminaali on vaikka kysyin. Sanoi että pakettia ei voi enään muuttaa toimituksen suhteen, koska se on jo matkalla. Ja joo paketin arvo vähän vajaa 200e. Saa nähdä miten käy.

Luin myös netistä keskustelupalstalta, että nää postnordin kuskit saattaa paketin jättää vaikka kerrostalon pihalle. Sekä väittävät että ovat yrittäneet tavoitella paketinvastaanottajaa, vaikka todellisuudessa eivät ole edes yrittäneet.

Minullakin meinasivat jättää kerrostalon pihalle, neljä rengasta. Oli sovittu toimituspäivä, soitti päivää ennen, että on pihassa. Olin sadan kilsan päässä, kuski sanoi vaan että jättää pihalle. Soitin naapuriin, se pelasti tilanteen.

Vierailija
14/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikamaista jättää vaan tavarat ulos. 

Vierailija
15/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikaisemmin vaikka kuinka monta peräkkäistä ikävää kokemusta PostNordin "palvelusta": joka aamu ilmestyi  seurantaan tieto, että lähetyksen toimitus on aloitettu, mutta illalla ilmestyi sitten tieto, että aikapulan vuoksi toimitus siirtyy seuraavaan päivään. Monena peräkkäisenä päivänä. Ilman, että minulle kertaakaan ilmoitettiin viivästyksestä - pysyin perillä tilanteesta vain seuraamalla seurantatietoja netistä. Kerran kävi myös niin, että ulkomailta tullut paketti saapui terminaaliin, mutta seurantatietojen mukaan se merkittiin väärin lajitelluksi ja pyöri sitten aikansa PostNordin eri terminaalien väliä, käyden välillä ulkomailla ja palaten takaisin Suomeen, kunnes palautui lähettäjälle. Asiakaspalvelu ei osannut selittää. Osoite siinä paketissa oli kuitenkin, tarkistin lähettäjältä. Luulen, että sieltä terminaalista ei vain viitsitty lähteä ajamaan 100 kilometriä tännepäin. Oli vielä talvikin silloin.

Mutta nykyisin kotiinkuljetus toimii paremmin - ilmeisesti sen ansiosta, että tänne harvaanasuttuun Itä-Suomeen on perustettu uusi terminaali tai sitten kotiseutuni on reititetty uudelleen, joten tännekin ehditään saman päivän aikana. Vierastan kuitenkin edelleen PostNordia. Minulla on kaikkein huonoimmat kokemukset juuri siitä firmasta. Jo ihan silloin, kun se aloitti ja minun piti ottaa yhteyttä, asiakaspalvelun tietoja ei meinannut löytyä mistään. Enkä tosiaankaan saanut apua, vaikka numeron viimein löysin. Suomen Postia parjataan paljon, mutta ainakin täälläpäin maata se palvelee kaikista luotettavimmin. 

Vierailija
16/21 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä pakettia kotiin päivä odoteltu.. Eikä mitään ole kuukunut. Apsin ja aspan mukaan nään klo 16 mennessä pitäisi perillä olla

Vierailija
17/21 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess. Paketti tuli just perille

Vierailija
18/21 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.postnord.fi/tietoa-postnordista/ajankohtaista/tiedotteet/po…

PostNordilla on muuten myös pakettiautomaatteja, saisitko vaihdettua toimitusosoitteeksi sellaisen?

Vierailija
19/21 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.postnord.fi/tyokalut/etsi-noutopiste

Ainakin itse löydän omalla postinumerollani useamman toimituspaikan Oulusta, jos saisit vaihdettua kotiinkuljetuksen johonkin noista.

Vierailija
20/21 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noissa kotiinkuljetuksissa (firmasta riippumatta) tulee viesti mihin voi vastata haluaako:

"toimituksen kotiin 1.12. klo 15-16" vai "toimitetaanko paketti noutopisteeseen osoitteeseen xxxx"

Onhan noilla toimittajillakin vastuu siitä, että asiakas tietää milloin/mihin paketti on menossa/noudettavissa.

Joskus yksi paketti tuli vähän outoon paikkaan (en muista mikä firma oli) teollisuusalueelle missä oli jonkun "taksifirman" tmv. halli. Ihmettelin alkuun, mutta oli ihan asiallinen paikka, ja avoinna aamuvarhaisesta iltamyöhään, niin oli helppo hakea kun ehti.

Postnordin kautta en enää tilaa (ellei ole AIVAN pakko!) vaikka kotini lähellä on kahdessa kaupassa Postnordin automaatit, mutta ani harva paketti tuli noihin, vaikka jomman kumman olisi valinnut. Paketit lähes aina menivät "lähimpään noutopisteeseen" mikä on hankalan matkan päässä (liian pitkä kävelymatka, ja piti aina hankkia kyyti jostain, bussilla olisi päässyt myös, mutta joutunut odottelemaan paluukyytiä =seuraavaa bussia suht pitkään). Ennen koronaa olisin voinut myös työpaikan läheltä noutaa paketit, nekin olisi ollut helpomman matkan päässä mitä tuo noutopiste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi