Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehesi reagoisi jos

Vierailija
21.02.2015 |

Kertoisit sairastuneesi synnytyksen jälkeiseen masennukseen? Keräsin kauan rohkeutta ja kerroin sen itkien. Sanoin ettei mies tiedä yhtään miten voin. Raivostui tyypillisen tapaansa ja lähti nukkumaan :hän ei ala haukkumista kuunnella. Haukkuminen käsitti kaiketi tuon ettei hän tiedä miten voin.
Taas vahvistuu eroajatukset ja se ettei mies ole tukena kun pitäisi. Rakkaus vähenee kerta kerralta. Vai olenko väärässä, miten teillä olisi päättynyt keskustelu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan masennustaustaa, joten mies tuskin olisi huomaamatta masennuksen oireita eikä näin ollen asiaa varmaan tarvitsisi hänelle erikseen kertoa. Neuvolassa on myös paljon puhuttu raskauden jälkeisestä masennuksesta myös miehelle, joten osaisi kyllä hankkia minulle apua jos itse en sitä jaksaisi tai saisi aikaiseksi. Useille masennus on kuitenkin aikamoinen mörkö, jota ei ymmärretä ja miehesi voi kokea, että se on jotenkin hänen syytään ja siksi olla ärtynyt. Hae nyt ensin itsellesi apua, ehkä mies voi osallistua neuvolapsykologin käynneille tms...?

Vierailija
2/4 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi tulee sinua?
Olen ajatellut hakea apua nyt kun miestä ei kiinnosta. Tuntuu tosi pahalta ettei ole ketään sellaista johon voisin tukeutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:22"]

Miten miehesi tulee sinua? Olen ajatellut hakea apua nyt kun miestä ei kiinnosta. Tuntuu tosi pahalta ettei ole ketään sellaista johon voisin tukeutua.

[/quote]

No masennus on pysynyt nyt poissa kohtalaisen hyvin, vaikka raskaana en ole masennuslääkkeitä syönyt :) Esikoinen tosiaan syntyy pian ja vähän jännittää, miten masennus palaa vai palaako. Mies on kuitenkin tosi ymmärtäväinen ollut, osaan masentuneena olla todella hirveä: milloin raivoan, milloin itken sängyn pohjalla jne. Tärkeää on toki tehdä myös miehelle selväksi, ettei masennus johdu hänestä. Mutta tehtäväsi ei ole nyt tietenkään hyysätä miestä, vaan hankkia itsellesi apua, jotta jaksat :) <3

Vierailija
4/4 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että se yrittäisi ainakin tukea minua. Sillä on itsellä ollut masennusta. Se ei kyllä osaa oikeen suhtautua siihen. Välttelee apua ja purkaa olonsa hullun lailla töiden tekoon. Mutta kyllä se yrittäisi auttaa. Luulen ap, että miehesi vain pelästyi eikä osaa oikeen suhtautua tohon. Jostain syystä masennus ja muut mielenterveysongelmat on monille miehille tabu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan