Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihomatoja!!!

Vierailija
21.02.2015 |

Ensinnäiatä kertaa lapselka 9v...miten hoidetaan?

Pitääkö kaikki hoiraa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ennen ruokaa käsienpesu. Tai mitään naposteltavaa. Jos lapsilla menee sormet herkästi suuhun on tartuntapaikkoja lukuisia esim.päivähoito, hoplopit, pallomeret..kavereiden sipsi/karkkipussit, kaverisynttärit. Jos on kylässä muistavatko pestä käsiä ym

Vierailija
22/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kihomatoja 3 kertaa. Eli 2 kertaa lapsuudessa jolloin ei ymmärretty että muutkin lapset täytyy hoitaa, varmaankin tuosta johtui että 1. kerran jälkeen tuli melko nopeasti uudestaan. Eli vain minä otin pillerit , mitään ei siivottu jne. 

Sitten 3. kerran niitä oli kun 1. lapsi sai niitä tarhasta. Silloin hoidettiin koko perhe mutta mitään ei siivottu. Lakanat vaihdettiin toki mutta en pessyt mitään leluja tms. Lähti kertalaakista ja ei ole ikinä uusinut. Siitä n25v. En sais "sydäriä" vaikka niitä vielä joskus tulisikin. Ei oo kauhee juttu. Sensijaan riisihäröjen kanssa tappelin kerran reilu 3kk:tta ja myrkyttäjäkin kävi 2 kertaa...SE oli ihan hirveää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän eri linjoilla kuin edellinen. Joihinkin perheisiin ei kaikesta yrittämisestä huolimatta saada rauhaa kihomadoilta. Meillä pestään käsiä, huolehditaan hygieniasta mutta perheessä on esim kolmessa eri koulussa päivittäin olevia henkilöitä, niin eipä olla onnistuttu matoja kokonaan ehkäisemään vaikka mitä tehtäis. Kun teet vaativaa työtä ja esim raskaan työrupeaman jälkeen perheestä löytyy matoja, tuntuu ettet yksinkertaisesti jaksa :(

24/24 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUTTAKAA!

ONKO kihomatoja edelleen jos otin pyrvinin 2.kuurin. Ja siitä viikko kulunut, ja edelleen ulosteen mukana tulee paljon matoja. Ne näyttävät veltoilta eivätkä kyllä eläviltä? mutta eivätkö ne poistu nopeammin kehosta?!