Ymmärtävätkö uskoontoonsa "hukkuneet" tosiasiaa, että kaikki muut ihmiset eivät ole kiinnostuneita heidän lahkouskostaan?
Itse olen nyt viime aikoina päässyt tutustumaan syvälle uponneeseen lahkouskovaiseen tuttuun henkilöön, jolle ei ole opetettu siellä lahkoonsa kuuluvassa klubissaan minkäänlaisia käytössääntöjä muun suuntauksen uskovia ihmisiä kohtaan.
Ihan piti itse opettaa ja tuoda esiin myös hänen uskontoaan harjoittavan lahkonsa vialliset kohdat, jotka meissä muihin srk:iin kuuluville jäsenille on ihan itsestään selkeitä hyväntavan käytössääntöjä muita ihmisiä kohtaan.
Oletteko törmänneet himokkaasti oman uskonsuuntaustaan markkinoiviin "uskontohulluihin"?
Kommentit (3)
Eri uskonnon harjoittamissa pienyhteisöissä on mukana paljon pedofiilejakin; ja kyttäävät vaan päästä käsiksi pikkulapsiin sairaanloisineen himoinensa, yäks.
Saastaista sakkia.
Usko ei ole yksityisasia ja jokaisella on oikeus tuoda esiin vakaumuksensa. Jos joku kieltäytyy, niin en väkisin tuputa. Pelastukseen on kuitenkin vain yksi tie, Jeesus. Hän on elävä persoona, ei uskonto. Oikea uskova on puhdistunut synneistään eikä elä synnissä.
Kaikki lahkouskontosuuntaukset pitäisi lailla kieltää Suomessa.
Tervepäinen ihminen ei tarvitse mitään tiukkasääntöistä lahkouskoa elämänsä sisällöksi.