Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita vakavan atopian omaavia joille rokote vaikea asia?

Vierailija
26.11.2021 |

Rokotteestahan on raportoitu ihotulehduksia normaali-ihoisilla. Itse tässä läpikäynyt 12 vuoden maanpäällisen helvetin vakavan atopian takia. Myös kihlatun kanssa lopulta sukset ristiin tästä syystä. Nyt sitten valtavan työn seurauksena löytänyt vihdoin ne tavat millä pystyn elämään elämää atopian kanssa. Siis sellaista elämää mikä on kivaa ja jossa voi suunnitella juttuja ja olla mukava ja miellyttävä ihminen muille ihmisille.

Miten nyt sitten jos joku lääkärikin olisi sitä mieltä että rokote ei ole kaltaiselleni kannattava riski. Kai niitä passeja myönnetään tällaisissa tapauksissa? Kohtahan se passi vaaditaan joka paikassa ja kai minulla on oikeus elämään?

Nyt jos minulle puhkeaisi tuo atopia takaisin pahana päälle, niin ei oikeasti olisi enää järkeä elää.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun nostelemaan tätä aihetta. Toivottavasti osaatte kunnioittaa että nyt on tässä mulle elämän ja kuoleman kysymys. Ap

Vierailija
2/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ainakaan tullut mitään iho-oireita, vähän kuumetta vaan seuraavana päivänä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epätodennäköistä että nii kävisi...

Vierailija
4/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki atopiikot saaneet jo lapsena oireiata kaikista niistä pakollisista rokotteista joita heille on  pistetty?

Entä ne ihmiset, jotka ovat diabeetikkoja, jotka pistävät itseensä insuliinia eri tavoin,  Heilläkin on koko ajan tietty piikki, joka sitä insuliinia elimistöön juokstutaa.

Vierailija
5/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt vaikean atopian kanssa liki 60vuott, se on vaatinut opintojen suunnittelun osta sen mukaAn, työpaikan vaihtoa yms, mutta rokote oli ihan ok, hiukan oli väsynyt päivän pari.

Vierailija
6/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen atoopikko moi, en itse huomannut eroa piikkien jälkeen. Toki olemme yksilöitä, mutta tässä oma kokemukseni.

Vierailija
7/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Kaikista rokotteista tulee pistokohtaan pikku rupi ja joillekin hiukan kutinaa, mutta ihotulehduksen joudut ihan itse aiheuttamaan raapimalla sitä likaisilla käsilläsi.

Vierailija
8/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin minkäänlaista. En edes löytänyt pistokohtaa jälkeenpäin.

T. Atopiaa jo vuodesta 1965

Vierailija
9/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paha atopia ja vaikeat allergiat. Ei mitään oireita kummastakaan rokotteesta.

Rokotteelle nyt mars, atopia on tekosyy.

Vierailija
10/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allergikko, astmaatikko ja atoopikko. Kädet on välillä aivan järkyttävässä kunnossa, rakkuloilla, pienillä haavoilla ja hilseilevät. Kumpikaan koronarokote ei vaikuttanut iho-oireisiin suuntaan tai toiseen.

Vierailija
11/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän vakava pitäisi olla, jotta jättäis väliin.. Osastolla aiemmin hoidossa yms ja rokotteesta ei tullut mitään oireita.

Vierailija
12/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tohdi ottaa vaikka allergiani ei ole pahimmasta päästä. En jaksaisi sitä jos just mulle tulisi jotakin häikkää.

Mulla on muutenkin ollut niin raskas, syrjäytetty ja yksinäinen elämä.

Vierailija
13/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopia ja allergiat. Ei minkäänlaisia haittavaikutuksia näihin liittyen.  Onkohan tämä jotenkin keksitty...

Miten ajattelit selvitä sitten, kun elimistösi on ihan täynnä näitä piikkiproteiineja? Eli kun olet sairaana.

PS: Itselläni ihottumat tulevat lähinnä ruoka-aineista, vaikka atopia on todettukin. Myös kuravesi saa kädet halkeamaan.

Vierailija
14/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran asiavirhe. Koronapassin saa, vaikka ei olisi rokotettu. Silloin pitää vaan olla tuore testitulos. Rokote ei ole sama kuin koronapassi.

Vierailija
15/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rna rokotteet ovat muuten kaikista "puhtaimpia" rokotteita koskaan. Niissä ei ole kanan alkion molekyylejä jne. jotka aikaisemmissa rokotteissa olivat ongelma.

Vierailija
16/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää atopia nyt mitenkään vaikuttaa tohon rokotukseen? Itsellä paljon vaikeammmat  sairaudet esim.verenpaine ,diabetes,kolestroli ja on otettu jo 2 kertaa ja kolmas jo varattu.Ootko idiootti?

Vierailija
17/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen atoopikko ja vielä päälle psoriaatikko. En ole uskaltanut ottaa rokotetta koska nyt on iho kohtalaisessa kunnossa ja pelkään että rokote laittaa taas kaiken sekaisin.

Vierailija
18/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen atoopikko ja vielä päälle psoriaatikko. En ole uskaltanut ottaa rokotetta koska nyt on iho kohtalaisessa kunnossa ja pelkään että rokote laittaa taas kaiken sekaisin.

Mieheni on atoopikko ja hänellä on vaikea psoriasis. On ottanut 2 koronarokotetta eikä siitä seurannut mitään muutoksia psoriin.

Vierailija
19/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, ettei sairastuminen laita kaikkea sekaisin? Siinä niitä vieraita molekyylejä on kuitenkin miljardittain.

Vierailija
20/24 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut paha atopia kaksikymppisestä asti, nyt 45v. Varsinkin syksyt on pahoja. Mut on kahdesti rokotettu, en ole huomannut mitään uutta. Päivittäin Protopic käytössä, mutta niin se oli ennen rokotteitakin talvikaudella.

Pelkään sitä, että jos joskus joudun sairaalaan useammaksi päiväksi, niin sekoan. Jos joutuis letkuihin ja johtoihin, niin ettei pääsisi joka päivä suihkuun, ei omia vaatteita ja rasvoja, meniskö iho rakkuloille monitoripiuhojen tarroista ja hikoilisi haavoille koska patjassa on muovisuojus? Toivottavasti oon sitten taju kankaalla enkä tiedä mitä tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme