Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonkohan on ihmisiä jotka tekevät paljon etätöitä

Vierailija
20.02.2015 |

mutta valehtevat silti käyvänsä fyysisesti työpaikallaan joka päivä? Etenkin pitkän työmatkan ihmiset tekevät mielellään paljon etätöitä ja se voidaan sopia työnantajan kanssa, mutta tieto tästä ei kulje verottajalle ja nämä ihmiset voivat saada tuhansia perusteettomia vähennyksiä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan kun olin isojen kansainvälisten yritysten palveluksessa tein etätöitä kun esimieheni oli matkoilla sekä esim joulun välipäivinä kun toimistolla ei ollut muitakaan. Nuo päivät oli paljon tuottavampia kuin varsinaiset toimistopäivät sillä aloitin työt klo 07 ja lopetin vasta iltahämärissä kun eri aikavyöhykkeellä oleva pomoni oli laittanut viestinsä. Toimistolla tein töitä 7.50-15.50. Etätyöpäivä oli firmalle siis edullisempi

Nyt olen täysin kotitoimistolla ja teen kaiken etänä. Enkä siis veloita matkakulujakaan kuin matkalaskujen mukaan. Läppäri, nettiyhteys ja puhelin aina tietty työnantajalta.

Vierailija
2/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis sun jutuilles.
Verovähennykset saa halvimman kulkuneuvon mukaan, ja yleensä halvin vaihtoehto on kuukausilippu. Sen mukaan se vähennys sitten tulee vaikka ei joka päivä konttorilla kävisikään.
Enkä usko että ollenkaan kaikki hoksaavat hakea työhuonevähennyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoo vittu kateellisuuteen. Mulla menee yli 3 tuntia päivästä työmatkoihin, että jos joskus pystyn pitämään etäpäivän, en todellakaan ala siitä verottajalle ilmoittelemaan, vaan otan täyden hyödyn itselleni, edes jotain tästä kivusta ja särystä.

Vierailija
4/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostat kateelliselta? Ei meillä töissä kukaan valvo koska olen työpaikalla ja koska en. En pidä itsekään kirjaa koska olen etätöissä ja koska en. Kuka muistaa yli ivuoden vuoden takaisia etätyöpäiviä? Mulla ei ole koskaan ollut kellokorttia 20 vuoteen paitsi joillakin asiakkaailla työskennellessäni.

Vierailija
5/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:12"]

kuulostat kateelliselta? Ei meillä töissä kukaan valvo koska olen työpaikalla ja koska en. En pidä itsekään kirjaa koska olen etätöissä ja koska en. Kuka muistaa yli ivuoden vuoden takaisia etätyöpäiviä? Mulla ei ole koskaan ollut kellokorttia 20 vuoteen paitsi joillakin asiakkaailla työskennellessäni.

[/quote]

Jaahas, eli on ihan ok ottaa perusteettomia vähennyksiä kun ei viitsi pitää kirjaa.

Vierailija
6/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari muutakin keinoa millä saa keinoteltua verotuksessa paremmat matkavähennykset, kuin mitä oikeasti käyttää rahaa matkoihin. ;) en tosin kerro niitä tässä.

t 4

Vierailija
7/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:16"]

[/quote]

Jaahas, eli on ihan ok ottaa perusteettomia vähennyksiä kun ei viitsi pitää kirjaa.

[/quote]

Ei missään määrätä pitämään kirjaa etätyöpäivistä. ;) Sun ongelma, jos olet valinnut ammatin missä ei voi tehdä etätöitä. sitä paitsi jos käyn kerran viikossa työpaikalla niin on siltikin halvempaa ottaa kuukausilippu kuin maksaa yksittäisinä lippuina käteisellä. 

Vierailija
8/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei etätyöpäivillä mitään verottajalta "tienaa". Enemmin kannattaa tehdä kuten me tehdään mun kolmen työkaverin kanssa kun ollaaan samalta suunnalta. Kuljetaan kaikki yhdessä kyydissä ja vuorotellen mennään jokaisen autolla. Kaikki merkitsee kuitenkin täydet matkavähennykset verotukseen. Tältä kylältä on kuitenkin tuonne työpaikkaan noin 25 km ja vaan kahta vuoroa tehdään joten lähes aina osuu vuorot kohdalleen ja paluumatkasta iltavuorosta saa laskuttaa oman auton km-korvauksen koska iltavuoron päättyessä ei enää julkista liikennettä ole. Eikä se bussin kulku aamullakaan ihan yksiin osu. Laskettiin että kyllä tuossa sellaisen 500 euroa vuodessa voittaa.

Vierailija
9/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

Ei missään määrätä pitämään kirjaa etätyöpäivistä. ;) Sun ongelma, jos olet valinnut ammatin missä ei voi tehdä etätöitä. sitä paitsi jos käyn kerran viikossa työpaikalla niin on siltikin halvempaa ottaa kuukausilippu kuin maksaa yksittäisinä lippuina käteisellä. 

[/quote]

No periaatteesahan määrätään, koska voit hakea vaähennystä vain niistä päivistä joina olet ollut töissä, eli aiheutuneista työmatkakuluista.

Vierailija
10/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on ihan verottajan näkemys asiasta: Näin teet työhuonevähennyksen

Vierailija
11/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatetaanpa sun kateutta. Mulla ei ole esim omaa läppäriä moniin vuosiin vaan käytän kaikkeen työnantajan konetta. Siinä on kaikki tarvittavat perusohjelmat, virusturvat ja netit. Ei siis tarvitse maksaa niistäkään senttiäkään. Sama puhelimen kanssa. En ole koskaan omistanut omaa kännykkää. Maksan puhelimesta tietysti verotusarvon 20 euroa/kk. Ajattele olen joskus jopa käyttänyt asiakkaan kännykkkää josta en ole maksanut veroja senttiäkään. 

Vierailija
12/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:33"]

kasvatetaanpa sun kateutta. Mulla ei ole esim omaa läppäriä moniin vuosiin vaan käytän kaikkeen työnantajan konetta. Siinä on kaikki tarvittavat perusohjelmat, virusturvat ja netit. Ei siis tarvitse maksaa niistäkään senttiäkään. Sama puhelimen kanssa. En ole koskaan omistanut omaa kännykkää. Maksan puhelimesta tietysti verotusarvon 20 euroa/kk. Ajattele olen joskus jopa käyttänyt asiakkaan kännykkkää josta en ole maksanut veroja senttiäkään. 

[/quote]

Minä vieläpä nautin täydestä lounasedusta työpaikalla. Se siis maksaa minulle pelkän verotusarvon.

Vierailija
13/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hah, nyt en voi kun nauraa, todella oudoksi menee jutut. Miksi kuvittelet ette minulla ole työsuhdekännykää ja -läppäriä. Voi tsiisus, olen niin kade sulle :D

Vierailija
14/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No periaatteesahan määrätään, koska voit hakea vaähennystä vain niistä päivistä joina olet ollut töissä, eli aiheutuneista työmatkakuluista.

[/quote]

Periaate on periaate, mutta todellisuus on toista. Kai sinäkin vähennät KAIKKI sairaslomapäivät ja pidemmät lomat/saldovapaa pois?

Vierailija
15/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:37"]

[/quote]

Hah, nyt en voi kun nauraa, todella oudoksi menee jutut. Miksi kuvittelet ette minulla ole työsuhdekännykää ja -läppäriä. Voi tsiisus, olen niin kade sulle :D

[/quote]

Mä taas nauran kun sä luulet että etätyö on ainoa keino manipuloida matkavähenyksiä. olen käyttänyt surutta aiemmin niitä hyväkseni ja käytän vastakin. Maksan ihan tarpeeksi verojajoten en tunen edes huonoa omaatuntoa.

Vierailija
16/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:55"]

[/quote]

[/quote]

Mä taas nauran kun sä luulet että etätyö on ainoa keino manipuloida matkavähenyksiä. olen käyttänyt surutta aiemmin niitä hyväkseni ja käytän vastakin. Maksan ihan tarpeeksi verojajoten en tunen edes huonoa omaatuntoa.

[/quote]

Ihailtava asenne, sulla oli varmaan hyvä kotikasvatus.

Vierailija
17/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:27"]

Ei etätyöpäivillä mitään verottajalta "tienaa". Enemmin kannattaa tehdä kuten me tehdään mun kolmen työkaverin kanssa kun ollaaan samalta suunnalta. Kuljetaan kaikki yhdessä kyydissä ja vuorotellen mennään jokaisen autolla. Kaikki merkitsee kuitenkin täydet matkavähennykset verotukseen. Tältä kylältä on kuitenkin tuonne työpaikkaan noin 25 km ja vaan kahta vuoroa tehdään joten lähes aina osuu vuorot kohdalleen ja paluumatkasta iltavuorosta saa laskuttaa oman auton km-korvauksen koska iltavuoron päättyessä ei enää julkista liikennettä ole. Eikä se bussin kulku aamullakaan ihan yksiin osu. Laskettiin että kyllä tuossa sellaisen 500 euroa vuodessa voittaa.

[/quote]

Virallisestihan kukaan ei tienaa etätyöpäivillä. Voi tulla kateellisia, jos liikaa laskee omaan pussiin jääviä säästöjä julkisesti. Saldopäiviä, pekkasia ja normaalia pidempiä lomia ei myöskään ole kellään vaan kaikki tekevät sen 11 kuukautta töitä vuodessa. ;) Niin minäkin teen virallisesti. 

Vierailija
18/18 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ihailtava asenne, sulla oli varmaan hyvä kotikasvatus.

[/quote]

Ja sä maailman rehellisin ihminen. Enpä usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi