Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö samaan firmaan töihin kuin sisaruksesi?

Vierailija
26.11.2021 |

Mulla on nyt tilanne, että firmassa, jossa veljeni on töissä, olis mun osaamiselle ja koulutukselle täydellisesti sopiva paikka. Mutta en halua töihin paikkaan jossa on sukulaisia. Ollaan ihan hyvissä väleissä, mutta silti. Olen jo töissä ja tämä nyt ei ole mikään ainutkertainen tilaisuus, mutta palkka varmaan nousisi. Työt veljen kanssa tuntuu jotenkin oudolta ja epämiellyttävältä ajatukselta...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Kun asuin lapsuuden kotikaupungissani vielä, olin parin vuoden ajan töissä samassa työpaikassa isäni ja kahden siskoni kanssa. Se oli minusta todella mukavaa!

Vierailija
2/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Puolisoni veli meni puolison työpaikkaan töihin ja siitä seurasi vain negatiivista. Aiemmin näkivät pari kertaa vuodessa ja nyt yhtäkkiä joka päivä. Heillä ei ainakaan toiminut. Toki joillain varmasti toimii ja riippuu työpaikasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi. Puolisoni veli meni puolison työpaikkaan töihin ja siitä seurasi vain negatiivista. Aiemmin näkivät pari kertaa vuodessa ja nyt yhtäkkiä joka päivä. Heillä ei ainakaan toiminut. Toki joillain varmasti toimii ja riippuu työpaikasta. 

Tätä mäkin pelkään. Veljeni on mua pari vuotta vanhempi ja kohtelee mua aina kuin olisin vähän häntä huonompi kaikessa ihan vain koska olen vähän nuorempi. En tiedä olisko näin töissä, mutta en kaipaa sellaista suhtautumista työkavereilta, varsinkaan kun naisena teknisellä alalla sitä kohtaa muutenkin. Mutta se vois antaa muille esimerkin, että mua voi kohdella huonosti tai he vaan alkaisivat pitää mua huonompana työssäni kuin olen.

ap

Vierailija
4/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi mitään estettä miksi en voisi olla samassa paikassa töissä kuin sisarukseni, mutta ammatillisesti olemme hyvin erilaisissa töissä, joten moinen ei olisi mitenkään mahdollista.

Vierailija
5/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä. Aika isosta ja laaja-alaisesta firmasta pitäisi olla kyse, että meidän molempien koulutuksella ylipäätään löytyisi samasta firmasta töitä. Tuskin oltaisiin samalla osastolla.

Vierailija
6/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Kun asuin lapsuuden kotikaupungissani vielä, olin parin vuoden ajan töissä samassa työpaikassa isäni ja kahden siskoni kanssa. Se oli minusta todella mukavaa!

Lisään vielä tähän kertomaani. Minulla on isääni ja siskoihini aina ollut hyvät välit. Kukaan ei ole dissannut ketään. Kun olimme samoissa töissä, minä olin isäni johtamassa yksikössä hänen alaisenaan, toinen siskoni oli toisessa yksikössä ja kolmas oli harjoittelijana kolmannessa. Meillä kuten sanottu sujui hienosti ja oli mukavaa työskennellä yhdessä, mutta tämä on varmasti riippuvaista perheenjäsenten väleistä. Aloittajan tapauksessa, jos veljellä on taipumus dissata, niin harkitsisin kyllä hyvin tarkasti, kannattaako mennä.

Vierailija
7/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä erilaisia sisarussuhteita, joten ihan omasta perspektiivistä kiinni koko homma. Voihan se alkaa rasittaa, kun perhe keskeiset jutut näyttäytyy töissäkin. Voi sekin alkaa ärsyttää, kun ei pääse toisen kasvoista eroon hetkeksikään, jos asutaan samassa taloudessa ja vielä töissäkin toista näkee.

Vierailija
8/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menisin, mutta olenkin yrittäjäperheestä eli tottunut tuohon, että perheenjäsenet tekee yhdessä töitä.

Ja sisarusten kesken erittäin hyvät välit.

Vierailija
9/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yrittänyt painostaa edes hakemaan, en helvtissä menisi! Riippuu paljonn välien laadusta varmaan, itse en mene mistään rahastakaan minihitlerin käskytettäväksi, alistettavaksi, kontrolloitavaksi ja kytättäväksi vielä samaan työpaikkaankin!

Vierailija
10/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi minkälaiset asetelmat töissä olisi.

Jos asemat ovat samanlaiset siskoni kanssa niin ei ongelmaa, mutta en luota siskooni niin paljon, että uskaltaisin antaa hänen harteilleen mitään.

Vierailija
11/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, siskoni on huipputyyppi. Tosin olemme ihan eri aloilla, eli aika hypoteettinen tilanne. Ihan työpariksi en ehkä haluaisi, niin että pitäisi viettää kaikki päivät yhdessä, muuten kyllä. Hyvin voisin mennä esim samaan yliopistoon töihin missä siskoni on, jos minut siis sinne huolittaisiin.

Vierailija
12/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollutkin, systeri oli pomoni eikä se ollut hyvä juttu, minun piti tehdä töitä enemmän kuin muut ettei olisi tullut sanomista ja tuli silti.

Vuosia myöhemmin menin työpaikkaan, jossa molemmat veljeni olivat. Ei siitä mitään haittaa ollut, olimme niin eri tehtävissä ja puolilla isoa firmaa, ettemme välillä edes tavanneet päiväkausiin.

Vierailija
13/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kohteli minua alentavasti, koska olen nuorempi. Lisäksi komenteli hirveästi vapaa-ajan asioista

Melkoinen uupumus tuosta seurasi, koska en vain kokenut osaavani enää mitään. Sen jälkeen ei taas nähtykään vuosiin.

Vierailija
14/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ja ihan hyvin mahdollistakin, ollaan samalla pienellä alalla. Sisko on taitava ja pidetty. Kuulemani mukaan samoin myös minä. En kuitenkaan menisi samaan tiimiin eikä missään tapauksessa esimies-alais-suhteeseen. Jälkimmäiseen ei mikään (fiksu) firma kyllä suostuisikaan.

Vierailija
15/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Tuhoaisi viimeisetkin ystävällisyyden rippeet.

16/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollutkin, minua pari vuotta vanhemman veljeni kanssa. Ei ollut mikään ongelma, vaikka en mitenkään veljeäni varauksettomasti ihailekaan, hän on tylsin ja kuivin ihminen jonka tunnen.

Vierailija
17/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin heti jos olisi mahdollisuus. Olisi tosi kivaa työskennellä isoveljeni kanssa samalla työpaikalla. Pääsisin varmaan veljen kyydilläkin joskus töihin/kotiin. 

Vierailija
18/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä kumman tahansa kanssa. Toinen on samalla alalla. Tosin kyseiseen firmaan en haluaisi.

Vierailija
19/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Pidän sisaruksistani, mutten pidä nepotismista.

Vierailija
20/21 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarukset ym kaveri suhteet pilaavat työympäristöä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän