Kuinka nopeasti teidän paikkakunnalla pääsee verikokeisiin aamulla? Olen pöyristynyt
Olis pitäny päästä ens viikolla Raision labraan, mutta seuraava aika olikin vasta 16.12!!!!!!!!!!!!!!!! Mitäs helkkaria. Onko jokapuolella näin?
Kommentit (12)
Monilla paikkakunnilla pääsee julkiseen labraan vaan menemällä paikalle ja ottamalla jonotusnumeron. Niin varmaan Raisiossakin.
Meillä kaupungissa pääsee ainakin varmuudella keskussairaalan sisätautilabraan, jos kaikkialta muualta on ajat menneet. Mutta ajoissa sietää ajan varaamisen kanssa olla liikkeellä. Jos kokeet pitää ottaa pikimmiten, antaa mieluummin lähettävän hoitajan varata aika, mikä vaihtoehdoksi tarjotaan "vai varaatko itse".
Sinne pitää vaan mennä jonottamaan, ikävää jos pitää paastota sitä ennen. Pitää arpoa, missä paikassa olisi lyhyimmät jonot, jonottamispaikat ja ajat löytyy netistä, Raisioon voi jonottaa 13-14). T-sairaalaan eivät halua jonottajia lehtijuttujen perusteella.
Meidän terveysasemalle kyllä varataan noita labra-aikoja, mutta ei tulla paikalle (kun ei maksa mitään).
Oma kokemus viime kesältä: asiakkkaita alettiin kutsua sisään klo 7.30 kymmenen minuutin välein. Ensimmäinen ilmestyi paikalle klo 8.05 huohottaen, että on myöhässä. Hän oli se klo 7.50 puuttumaan jäänyt asiakas . Klo 7.30, 7.40 ja 8.00 ajan varanneet eivät saapuneet ollenkaan.
Netin kautta varaus, yleensä jos seuraavalle päivälle haluaa tai on pakko saada aika, silloin voi koittaa puhelimitsekin varata. Kyttäilen peruutusaikoja eli lataan sitä hemmetin nettisivua sitten ja yleensä sen ajan saa kyllä kun ihmiset peruu. Varailen omat aikani aina monta viikkoa aiemmin, kun joudun käymään säännöllisesti
Julkisella voit varata ajan tai mennä jonottamaan. Ajanvaraus lyhentää jonotusaikaa.
Labraan pääsee joko ajanvarauksella tai menemälä paikalle ja jonottamalla. Ajanvarausajat saattaa olla kauempana.
Aamulla tupa on usein täynnä mummuja ja pappoja ja iltapäivällä voi olla rauhallisempaa. Näin ennen koronaa.
Joko jonottaa tai sit varaan netistä ja yleensä saa seuraaval päivälle.
Toista viikkoa meni että pääsi labraan, yli sen että pääsi lääkäriin. Eikä saanut lääkkeitä ennen näitä. (verenpaine, olikin yli 200 vastaanotolla)
Ei meinaa päästä ja jos pääsee niin ajat ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Pahimmillaan olen paastonnut 17 tuntia! Ei siinä mitään, kyllä minä siihen pystyn, mutta verikokeen tuloksen puolesta lyhyempi aika olisi optimaalisempi.
Ainakin HUSlabiin voi mennä jonottamaan ja vapaita aikojakin on tarjolla heti maanantaista lähtien.
Omalla rahalla yksityiselle niin pääset heti. Esim. Synlab tms.