Montako 0-1 kertaa käytettyä vaatetta löytyy vastekaapistasi?
Törmäsin tuttuni myymiin vaatteisiin Torissa. Siellä oli yli 20 vaatetta, laukkua, lompakkoa, jne joita käytetty kerran tai jopa laput kiinni. Merkkeinä Michael Kors, Gant, Guess jne. Tuli mieleen, onkohan jossain maniassa noita ostellut, kuitenkin ihan tavallinen toimistotyöntekijä pikkukaupungissa.
Kommentit (22)
On mulla, ehkä 10 vaatetta joita en ole ehtinyt pitää. Mutta johtuu siitä, että sain juuri siis ison kassillisen käytettyjä vaatteita sukulaiseltani, enkä ole vielä _ehtinyt_ käyttää niitä kaikkia.
Käyttöön ne tulee kuitenkin kaikki, ajan myötä.
Kaikki vaatteeni ovat käytettynä hankittuja tai saatuja. Paitsi alusvaatteet ja sukat.
Vierailija kirjoitti:
On mulla, ehkä 10 vaatetta joita en ole ehtinyt pitää. Mutta johtuu siitä, että sain juuri siis ison kassillisen käytettyjä vaatteita sukulaiseltani, enkä ole vielä _ehtinyt_ käyttää niitä kaikkia.
Kaikki vaatteeni ovat käytettynä hankittuja tai saatuja. Paitsi alusvaatteet ja sukat.
Siis hetkinen, sori, ajatusvirhe. En siis _itse_ ole vielä käyttänyt näitä kymmentä vaatetta, mutta sukulaiseni käyttämiä nekin ovat!
Vierailija kirjoitti:
Niitä vaatteita on luultavasti ennen sinua käytetty enemmän kuin kerran...
Tällä hetkellä hyvinkin monta, koska ostelin juuri uusia talvivaatteita kulahtaneiden tilalle. Koskaan en osta vaatetta tai asustetta, jota en tule käyttämään useita kertoja.
Ehkä 5. Ja nekin on ostettu kierrätettyinä.
Yksi musta pusero on, jota olen käyttänyt vain kerran enkä todennäköisesti tule käyttämään enää koskaan. Ostin sen hyvin läheisen ihmisen hautajaisia varten enkä ainakaan toistaiseksi ole sen takia pystynyt laittamaan sitä uudelleen päälleni.
Saan ostaa uuden vaatteen aina, kun laihdun kilon. Ne jäävät usein käyttämättä, kun paino jatkaa putoamistaan.
1kpl. Hääpukuni. En ajatellut käyttää toiste :D:D:D
Mulla on kaksi käyttämätöntä yläosaa. Ne on hankittu tiettyjä tilanteita varten, jotka peruuntuivat koronan vuoksi. Tulevat varmasti vielä käyttöön. Jos ei juhliin niin alan pitää niitä ihan jokapäiväisessä käytössä.
Mulla on iso määrä, mutta johtuu siitä, että säästän aina uusia vaatteita erityistilanteisiin. Nyt korona-aikana vaatteet jäävät kaappiin ihan siksi, että käytän etätöissä kotivaatteita. Pitäisi lopettaa ostamasta mitään, koska tarvitsen muita kuin kotivaatteita vain pari kertaa kuussa talvella kun kauppaankin vedän vain pitkän takin päälle. Toisaalta kiva, että aina on iso valikoima, mistä valita, kun johonkin lähtee.
Mulla on yhdet avaamattomat sukkahousut talven juhliin kaapissa.
Kaikkia juhlamekkoja olen käyttänyt ainakin kahdesti, kengistäkin ne harvemmin käytetyt on vuosien saatossa osunut käyttöön useasti.
Muuten käytän kaikkia vaatteitani aika tasaisesti, muutamaa harvemmin käytettävää poikkeusta lukuun ottamatta. Mutta kyllä nekin vuosittain tulevat käyttöön.
Olin ehtinyt ostaa lomavaatteita kahta varaamaani ulkomaanmatkaa varten, jotka molemmat koronan takia peruuntuivat. En ole niitä missään käyttänyt, koska lomat kotona ovat menneet vanhoilla vaatteilla. Ehkä niille vielä joskus tulee käyttöä, tai sitten ei.
Miksi ette pidä kotona niitä toimistovaatteita ja muita vaatteita? Ei tule ainakaan salakavalasti lihottua ja itsellä ainakin piti pahimpaan sulkuaikaan jonkun järjen päässä kun käytin kauluspaitoja ja kynähameita sukkahousuineen myös kotona työskennellessä.
Mulla ei ole kaapissa yhtään vaatetta, jota en olisi käyttänyt tai olisi vain kerran ollut päällä.
Jos sukkahousut lasketaan niin uusia ostin juuri, vielä paketeissaan kahdet, ei muita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette pidä kotona niitä toimistovaatteita ja muita vaatteita? Ei tule ainakaan salakavalasti lihottua ja itsellä ainakin piti pahimpaan sulkuaikaan jonkun järjen päässä kun käytin kauluspaitoja ja kynähameita sukkahousuineen myös kotona työskennellessä.
Mulla ei ole kaapissa yhtään vaatetta, jota en olisi käyttänyt tai olisi vain kerran ollut päällä.
Ohhoh.
just ostin 18 paria sukkia, joten kaapissa on nyt 36 käyttämätöntä vaatetta
Vierailija kirjoitti:
1kpl. Hääpukuni. En ajatellut käyttää toiste :D:D:D
mikset? oletko lihonnut?
Hääpuku taitaa olla ainoa. Ja vain siksi, että en ole saanut aikaiseksi muokata siitä tavallista juhlapukua. Kun ei ole oikein juhliakaan pitkään aikaan ollut.
Mulla on aivan älyttömästi just tollasia. Myös kenkiä. Tapani on järjetön ja vastuuton shoppailun suhteen. Itsellä toi ostelu menee kausittain ja stressi vaikuttaa siten, että ostelen impulsiivisemmin.