Pitkittynyt flunssa?
Onko kellään muulla jatkunut flunssa pitkään, varsinkin lämpöily? Olen kohta kolme viikkoa ollut flunssainen ja lähes joka päivä lämpöä yli 37. Koronatesti negatiivinen ja lääkäri ei löytänyt mitään tulehdusta. Silti vain jatkuu. Verikokeita ei kylläkään ole otettu.
Nyt muut oireet alkaa olemaan lähes poissa, mutta tuo lämpöily vaan jatkuu.
Kommentit (8)
Sinulla on kyllä joku bakteeritulehdus. Surkea lääkäri ollut, jos ei ole määrännyt enempää tutkimuksia. Voi olla vaikka poskiontelontulehdus.
Joskus on kestänyt oireilu 3kk. Kaikki tutkimukset tehtiin ja mitään ei koskaan löytynyt. Oireet hävisi kuitenkin lopulta. Koronaa välttelen kuin ruttoa. Olen aivan varma, että saisin long covidin.
Vierailija kirjoitti:
Influenssa on myös liikkeellä
Influenssassa on paljon kovempi kuume.
Nyt on kaikenlaisia flunssaviruksia liikkeellä. Täällä ottavat akuuttivastaanotolla (oma terveysasema) aina pika crp:n tuollaisessa tapauksessa, päivystyksessä eivät samaan malliin.
Toivon, että tämän hetkinen ei viikoiksi jäisi. Koululainen kävi koronatestissä, negatiivinen tulos. Itse en ole käynyt, häneltä sain oman yskäni. En tiedä, huolisivatko edes testiin, kun kahdesti rokotettu koronan aikaisemmin sairastanut olen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuules ihan influenssalta vaikuta. Kolme viikkoa influenssan kourissa taistellut ei roiku netissä vaan teho-osaston letkuissa.
Sitkeetä voimakasta flunssaa on liikkeellä. Minulla kuumeeton ja tulehdusarvot normaalit mutta muuten oli kuin junan alle olisi jäänyt. Ensin kovaa kuivaa, sen jälkeen limaista yskää kolme viikkoa voimakkaalla nenä vuodolla. Lopuksi kurkkukipu. Neljäs viikko jo vähän helpompaa. Rokotettuna ei testattu koronaa.
Kaksi kertaa olen käynyt työterveydessä tsekkaamassa, verikokeita ei vain ole otettu. Poskiontelot ja keuhkot siistit niin sen takia varmaan eivät epäile bakteeria.
En tiedä tuliko sitten palattua välissä töihin vähän liian kunnolla, vaikka sitä ennen kerkesin reilun viikon sairaslomalla sairastamaan.
Ei vaan ikuisesti saa saikkua pelkän lämpöilyn takia, vaikka olo olisikin jyrän alle jäänyt sen vuoksi. Toivottavasti pian alkaisi helpottamaan!
-aloittaja