Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vyöhyketerapiasta apua synnytyksen itsestään käynnistymisessä?

11.09.2006 |

Onko kellään kokemusta vyöhyketerapiahoidosta ennen synnytystä? Mulla on menny jokainen raskaus käynnistykseen, 16pv yli. Ajattelin kokeilla seuraavaksi syöhyketerapiaa josko auttaisi käynnistämään synnytyksen itsekseen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se oli se viimeinen " potku" joka käynnisti synnytyksen rv:lla 42+2. Ensin antoivat homeopaattista lääkettä (10pvää yli) ja sitten seuraavalla käynnilla (12pvää yli) vyöhyketerapiaa, joka aiheutti seuraavaksi yöksi lievää supistelua, mutta se hiipui harmikseni aamuun mennessä. 15pvänä yli käynnisteltiin geelillä kuuden tunnin välein ja ei mitään. Illalla ennen kotiin lähtöä sain taas mukavalta kätilötä vyöhyketerapiaa ja avot kaksi tuntia sen jälkeen alkoi tapahtua. Yöllä lähdettiin takaisin ja synnytys etetni hyvin ja kesti 4.5t. (ensimmäinen 7t).

Menen ihmeessä vyöhyketerapiaan,shiatsukin ajaa varman asian. Suosittelen lämpimästi ja vaikka ei käynnistäisikän synnytystä-tuntuuhan se niin ihanalta ja rentouttaa. Nuo luontaishoidot ei ehkä toimi niin nopeaan kuin " kemiallinen lääke käynnistys" , mutta kun ajoissa menee nin hyvä.

Onnea vaan ja toivottavasti lapsi tulee ajallaan...

Vierailija
2/5 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat syntyivät viikoilla 39+0,40+2,40+4 ja 39+0

Jalkapohjien hieronta selvästi aktivoi supistuksia mutta yhdenkään kerran jälkeen ei synnytys suoranaisesti alkanut.Kolme viimeistä joissa ehdin käydä hoidossa jo ihan alkuviikoilta säännöllisesti,olivat nopeita synnytyksiä(3,5h/1,5h/55 min!).Kakkosesta kävin hoidossa vain muutaman kerran viimeisillä viikoilla.

Vyöhyketerapia auttoi myös ummetukseen ja turvotukseen kiitettävästi.Olen nyt ajatellut myös aloittaa hoidot mutten vaan ole saanut aikaiseksi.

Leanna ja lapset ja rv n.12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa kiva lukea tuo viestisi. Itse varasin nimittäin tänään juuri ajan tutulle vyöhyketerapeutille, lähinnä lonkka- ja selkäsäryn vuoksi, mutta ajattelin kyllä ottaa häneltä muutaman hoitokerran myös lähempänä synnytystä juuri käynnistysmielessä, ettei menisi kauheasti yli.

äitikuu

Vierailija
4/5 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä lämpimästi!Selkäsärkyihin auttaa myös!

Oma aikatauluni hoidoissa oli että ensin viikolle 30 kerran kuussa ja sitten siitä rv35 2 kertaa kuussa ja lopuksi kerran viikossa.Tuttu vyöhykehoitaja sitten kahden viimeisen viikon aikana hoisi jopa joka toinen päivä.

Siinä pedillä oli ihana maata vaikka välillä kieltämättä hoito hieman sattuukin,varsinkin " käynnistämis" mielessä...

Olen sitä mieltä vaikkei hoidot tosiaan mulla suoranaisesti käynnistäneet synnytyksiä niin ainakin jouduttivat avautumista ja luulempa että palautumistakin.Sama henkilö sitten auttanut myös vauvan vatsavaivoissa.

Leanna

Vierailija
5/5 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksia oli tullut viikon ajan, enemmän ja vähemmän ja olin aivan jumissa. Kohdunsuu oli alkanut avautua, mutta pysähtyi sekin.

Vyöhyketrapian lopussa alkoi tikuttaan supistukset 10min välein ja samana iltana tuli lähtö. Jos supistuksen meinasi loppua, niin hieroin itse jalkapohjia samoista kohdista, mistä v-terapeutti, niin johan sai uutta potkua. :)

Kaikkein parasta oli jännitysten laukeaminen ja täydellinen paikkojen rentoutuminen. Avautumisvaihe ja synnytys sujuivat aika sutjakkaasti. Ja supistukset pystyi ottamaan paljon rennommin vastaan ja niiden kanssa pärjäsi kotona paljon paremmin, kuin esikoiselta. Suosittelen!