Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raudan syönnistä...

11.04.2006 |

Heis

onko kellään mennyt vatsa ns. ruikulille raudasta? Olen enimmäkseen kuullut - että vaikuttaisi juurikin toiseen suuntaan - mutta minulla ei.

Kiitos kommenteistanne

Äippä ja viikko 33 menossa

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee maha ihan ruikulille " vatsaystävällisestä" Obsidanista. Otankin sitä korkeintaan joka toinen päivä, noin kolmena päivänä viikossa. Sain tuollakin annoksella hempan 105:stä 125:en vajaassa kahdessa kuukaudessa.

Vierailija
2/7 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee tosiaankin ja minäkin luulin että vatsa kovettuis. Obsidania nappailen joka päivä sillä seurauksella että herään lähes joka aamu klo 5.30 kun vatsa on ihan löysällä.

Mutta aika nopeesti sain kyllä HB:n nousemaan, kun rupesin syömään rautaa päivittäin. Nyt mietin uskaltaiskos jo vähentää..

-Tiziana rv 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltoferiä? Siinä rauta on +++ eikä ++ muodossa, ja on paremmin siedetty ja voi ottaa vaikka maidon kans ku ei reagoi kalsiumiin.

Mulla tuli maha kipeeks obsidanista mut maltoferin kans ei mitään ongelmia :)

Vierailija
4/7 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee kuvottava olo raudasta (vaikka olisi Obsidan) pari tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen. Seuraavana päivänä vatsa on löysällä. Niinpä en ole syönyt lisärautaa ollenkaan raskausaikana. Hemppa alhaisimmillaan ollut 110.

Ja viikkoja on kasassa 36+6.

Vierailija
5/7 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin aloittamaan lisäraudan syönnin viikolla 28. Jos rautaa syö

samaan aikaan maitotuotteiden, kahvin tai teen kanssa, menee vatsa varmasti löysäksi. Rauta itsessään kovettaa mahaa ja aiheuttaa tyhjässä mahassa helposti kipua. Kannattaa siis olla tosi tarkkana, vähintään tunti ennen ja jälkeen ei maitotuotteita tai kahvia/teetä ja rauta-annos aina ruuan kanssa. Ripuli on merkki siitä, että rauta ei ole imeytynyt, ja sitä on siis tullut syötyä turhaan. Huomasin kyllä, kuinka väsymys kaikkosi rauta-arvojen palaudutyua normaaliksi.

Jaksoin sinnitellä tänne asti (vko 36), nyt lopetin raudan syönnin. Torstaina neuvola, saa nähdä, ovatko arvot kohdallaan.

Vierailija
6/7 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama vika, eli vatsa aivan löysänä. Ekassa raskaudessa luulin sen johtuvan raudansyönnistä, mutta vaiva parani kuin taikaiskusta heti lapsen synnyttyä. Vaikka siis jatkoin raudan syömistä imetysaikana. Eli vaikka raskauden yleensä sanotaan aiheuttavan ummetusta, niin näköjään toisinkin päin voi mennä. Nyt odotan kuin kuuta nousevaa, että kakkonen syntyisi viimein, la meni jo...

Vierailija
7/7 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni tuosta obsidanista vatsa " löysälle" , mutta ei niin että haittaisi. Itse asiassa on parempi näin, ummetusta en kestä.

Asianhan voi korjata paketillisella mämmiä, sen jälkeen sai odottaa 2 päivää. Seuraavan paketillisen otan obsidanin kanssa.

S.C :)