Perheellisen lapsettomat sisarukset...miten suhtautuvat?
Onko teillä perheellisillä lapsettomia sisaruksia? Neuvovatko he kärkkäästi esim. lastenhoitoon liittyvissä asioissa ja kuinka he tietävät asiat (vaikka heillä itsellään ei siis ole lapsia)?
Mulla on lapseton sisarus ja välillä ärsyttää, kun se ei esim. voi käsittää univelkoja tai sitä, kuinka raskasta lasten hoito kotona on.
Kommentit (9)
Minä olen se lapseton sisarus. :) Kahdella veljelläni ja siskollani on kaikilla lapsia ja ihan yhtä paljon rakastamme toisiamme kuin ennen heidän lapsiaan. Mikä minä olen heitä lasten kasvatuksessa neuvomaan, toki kuuntelen heidän ongelmiaan ja yritän jotain apua antaa jos voin, mutta itse he lasensa osaavat hoitaa. Sisarukseni tiesivät että lapsiperhe-elämä tulee olemaan rankkaa, joten eivät he siitä kummemmin valita. Jos joskus huomaan vaikka siskoni olevan väsynyt, otan mielelläni lapsensa hoitoon muutamaksi tunniksi jotta äiti saa levätä.
Ei todellakaan neuvo! Mutta sisarus onkin miespuolinen, jos olisi vanhapiika-tyyppinen sisko, varmasti neuvoisi joka asiassa. Lapsettomat naisethan aina tietää kaiken lastenhoidosta siihen asti, kun oma esikoinen syntyy :)
Minä oon lapseton sisarus, jolle äidiksi tullut pikkusiskoni jätti 7,5kk ikäisen hoitoon just tuossa joululomalla (asuvat ulkomailla, joten oltiin nähty ristiäisissä kesällä viimeksi). Se oli vaan sitä mieltä, että kyllähän sä nyt vauvan kanssa pärjäät. :) No pärjäsinhän minä vaikka vähän jännitti, osasin mm. vaihtaa vaipan ja syöttää. :)
Olen lapseton sisko, enkä ole koskaan neuvonut missään. Ei ne minun lapsia ole. Jos kysyisivät apua, niin kai voisin ehdottaa jotain, mutta en sitä kyllä tiedä, auttaisiko vai ei, kun ei ole itse tullut kokeiltua.
Minulla on kolme lapsetonta siskoa. He tietävät kaiken lastenhoidosta, eivätkä jätä yhtään neuvoa jakamatta. Huoh.
Ei neuvo mut eivät tajua lasten vaikutusta elämääni
Mun mies on lapseton ja järkevin kasvattaja, jonka tunnen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:58"]
Mun mies on lapseton ja järkevin kasvattaja, jonka tunnen.
[/quote] Ja kuitenkin työskentelen kasvatusalalla.
Ei neuvo, tosin heille en valita lapsiperhe-elämän "kauheudesta", univeloista ym. En minäkään jaksaisi kuunnella valitusta tilanteesta johon on itse vapaaehtoisesti lähtenyt.