Halla-ahon epäloogisuudet
Suora lainaus Perussuomalaisten Maahanmuuttopoliittisesta ohjelmasta 2015:
"...maahanmuuttajat tulee hajasijoittaa eri puolille Suomea sinne, missä heidän asumisensa voidaan edullisimmin järjestää. Tällainen asutuspolitiikka ehkäisee tulijoiden kasautumista ja siten edistää heidän integroitumistaan. Toimeentulo-ja asumistukien tulee olla sidottuja siihen, että tulija asuu siinä paikassa, joka hänelle on osoitettu. Omilla varoillaan hän luonnollisesti on oikeutettu valitsemaan itse asuinpaikkansa."
Mitä tämä "paikka, joka hänelle on osoitettu" oikein tarkoittaa?
Onko se esim. se kunta, johon maahanmuuttaja ensimmäiseksi kirjataan asukkaaksi?
Vai peräti joku katuosoite? Vieläkin tarkemmin joku tietty huoneisto?
Onko tämä osoitus elinikäinen ja kuka sitä valvoo? Koskeeko maahanmuuttajia sitten myös jotkut matkustusrajoitukset tai nukkumissäännöt? Voidaanko käyttää esim. jotain seurantalaitteitta, kuten esim. ehdonalaisvangeilla? Voiko käydä työnhaussa tai naisissa (ne tulee ja vie ne) toisessa osoitteessa tai peräti toisen kunnan alueella?
Ja mikä tärkeintä, kuka tuon "osoituksen suorittaa?
Ei kai vaan joku vihervasemmistolainen suvakkihyysäri?
Pikku huomautuksena vielä, että kuntalaissa on määritelty jokaiselle se perustuslaissakin oleva perusoikeus, että jokainen voi valita asuinpaikkansa ihan itse ja lain on oltava kaikille sama. Eli jos noita rajoituksia toimeentulo- ja asumistukiin kaavaillaan, niin ne sitten koskevat kaikkia, mös kantasuomalaisia.
Kommentit (78)
Jos Halla-aho olisi ollut Astrid Thorsin tilalla aikoinaan, meillä ei olisi muodostunut tällaista painajaista.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:39"]
Ihmeellistä saivartelua. Yleensä kun sosiaalitukia tarvitseva ulkomaalainen tulee Suomeen, niin kyllä, vastaanottokeskuksen jälkeen hänelle OSOITETAAN PAIKKA, jonne hän muuttaa. Sosiaalipalvelut järjestää hänelle kunnasta ihan asunnon.
Mutta käytännössä tuossa se rajoitus varmaan tarkoittaa sitä, että ei voisi muuttaa siitä kunnasta jonne on osoitettu minne vaan sosiaalitukea edelleen nauttien. Eihän suomalainenkaan niin voi tehdä. Jos minä olen työtön jostain kriisipaikkakunnalta, niin en voi vaatia että minun täytyy saada muuttaa Helsinkiin. Jos saan työtä ja palkkaa jolla voin elää Helsingissä, olen toki vapaa muuttamaan, samoin kuin on turvapaikanhakijataustainenkin. Mutta ei yhteiskunnan kustannuksella. Aika usein työttömän osa on joutua ottamaan jopa ihan se yksittäinen asunto, minkä kunta halvalla vuokralla tarjoaa, eli ei saa valita edes asuntoa, saati paikkakuntaa.
[/quote]
Jotkut köyhät pikkupaikkakunnat jopa kannustavat toimeentulotukiasiakkaita muuttamaan isompiin kaupunkeihin ja maksavat muuttokulut että pääsevät heistä eroon. En tiedä miten yleistä tämä Suomessa on mutta tästä on ollut ihan julkisesti puhettä ainakin Tampereella.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:41"]
Minun mielestä somalille joka ei ole ikinä maksanut eikä tule todennäköisesti maksamaankaan veroja, ei tulisi antaa asuntoa Helsingistä. Liian kallista hupia.
[/quote]
Mietipä kuinka monta lasta keskimääräisessä somaliperheessä on. Juuri suuria perheitä tähän maahan kaivataan koska Suomi harmaantuu. Vanhempiemme vaippojen vaihtajina tulevat olemaan nämä paljon parjatut pakolaiset ja heidän jälkeläisensä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:42"]
Mistä lähtien suomalainen ei saa muuttaa minne haluaa?
[/quote]
Mistä lähtien valtio on maksanut suomalaisen muuton ja asunnon hänen haluamalleen paikalle?
[/quote]
Minulle sossu on kyllä maksanut muuton ja vuokratakuutkin kun muutin toiselle paikkakunnalle työn perään.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:03"]
Minun mielestä somalille joka ei ole ikinä maksanut eikä tule todennäköisesti maksamaankaan veroja, ei tulisi antaa asuntoa Helsingistä. Liian kallista hupia.
[/quote]
Mietipä kuinka monta lasta keskimääräisessä somaliperheessä on. Juuri suuria perheitä tähän maahan kaivataan koska Suomi harmaantuu. Vanhempiemme vaippojen vaihtajina tulevat olemaan nämä paljon parjatut pakolaiset ja heidän jälkeläisensä.
[/quote]
Somaleista yli 80% on työttömänä. Se siitä työvoimapulan paikkauksesta.
[/quote]
[/quote]
Paitsi että somaleista, naisista on työttöminä on 9 kymmenestä ja miehistä 8 kymmenestä. Työvoimapulan aikana, miettikää vähän ketä pitää ottaa ja ketä ei.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:04"]
[/quote]
Mistä lähtien valtio on maksanut suomalaisen muuton ja asunnon hänen haluamalleen paikalle?
[/quote]
Minulle sossu on kyllä maksanut muuton ja vuokratakuutkin kun muutin toiselle paikkakunnalle työn perään.
[/quote]
Helvetin sosiaalipummi!
[/quote]
[/quote]
Tuli vahinko peukku. Anna sinulle kirjallisen alapeukun, tyhmyydestä.
[/quote]
[/quote]
Älä jaksa, melkein kaikki somalit on työttömiä. Osa ollut jo pari vuosikymmentä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:39"]
Ihmeellistä saivartelua. Yleensä kun sosiaalitukia tarvitseva ulkomaalainen tulee Suomeen, niin kyllä, vastaanottokeskuksen jälkeen hänelle OSOITETAAN PAIKKA, jonne hän muuttaa. Sosiaalipalvelut järjestää hänelle kunnasta ihan asunnon.
Mutta käytännössä tuossa se rajoitus varmaan tarkoittaa sitä, että ei voisi muuttaa siitä kunnasta jonne on osoitettu minne vaan sosiaalitukea edelleen nauttien. Eihän suomalainenkaan niin voi tehdä. Jos minä olen työtön jostain kriisipaikkakunnalta, niin en voi vaatia että minun täytyy saada muuttaa Helsinkiin. Jos saan työtä ja palkkaa jolla voin elää Helsingissä, olen toki vapaa muuttamaan, samoin kuin on turvapaikanhakijataustainenkin. Mutta ei yhteiskunnan kustannuksella. Aika usein työttömän osa on joutua ottamaan jopa ihan se yksittäinen asunto, minkä kunta halvalla vuokralla tarjoaa, eli ei saa valita edes asuntoa, saati paikkakuntaa.
[/quote]
Jotkut köyhät pikkupaikkakunnat jopa kannustavat toimeentulotukiasiakkaita muuttamaan isompiin kaupunkeihin ja maksavat muuttokulut että pääsevät heistä eroon. En tiedä miten yleistä tämä Suomessa on mutta tästä on ollut ihan julkisesti puhettä ainakin Tampereella.
[/quote]
Eikö Lieksaa päinvastoin ole syytetty mamushoppailusta ja tukien haalimisesta kuntaan?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tuollaisten sossupummien takia tänne ei ole varaa ottaa enää yhtään enempää ihmisiä valtion varoilla elämään. Kotimaisiakin liikaa.
Mun mielestäni, jos noi vaateet menevät läpi, niin kantasuomalaiset työttömät pakkomuuttamaan työn perässä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:41"]
[/quote]
[/quote]
Kulttuurinsa vuoksi somalit eivät voi työskennellä paskavaippojen vaihtajina. Sossutukia kulttuuri ei kiellä.
Ei suomalaisellekaan makseta sosiaalitukia kuin tietyn hintaiseen asuntoon. Helsingissä hintataso on karannut niin korkeaksi että käytännössä sosiaalituella asuvan on joko saatava poikkeuksellisen halpa asunto jostain, tai sitten muutettava halvemmalle paikkakunnalle.
omg, perustuslain vastaista sortoa, suoranaista rasismia!!!
[/quote]
Jos minä (työssäkäyvä) muuttaisin kalliimmalle paikalle, kalliimpaan asuntoon, niin käytettävissäni olevat tulot putoaisivat huomattavasti.
Jos yhteiskunnan elätti, vaikkapa pakoloinen, muuttaa pakolaiskeskuksen ryhmämajoituksesta, tai vaikkapa Tampereen reunalta, Helsingin keskustaan, niin hänen käytettävissä olevat tulonsa...
41v m
[quote author=" Tero" time="20.02.2015 klo 14:32"]
Ja mikä tärkeintä, kuka tuon "osoituksen suorittaa?
Ei kai vaan joku vihervasemmistolainen suvakkihyysäri?
[/quote]
Tässä on kyllä selkeä epäkohta, johon Jussi ei ole tajunnut puuttua tai sitten se on unohtunut tuosta paperista:
Osoituksen suorittaisi tietenkin Suomen Sisu, viikottaisissa saunailloissa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:37"]Miksi kaikki pakolaiset pitää änkeä juuri Suomen kalleimmalle alueelle eli Helsinkiin? Mikä järki tässä on?
[/quote]
Sehän on rasismia, jos somalit passitetaan Savukoskelle eikä saa asuntoa Helsingistä
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:16"]Halla-aho pääministeriksi!
[/quote]
http://media.tumblr.com/a335d9219e53f0d14c635de051050a5b/tumblr_inline_n75nctrB4n1razg08.jpg kyllä tämä on uskottavin ja parhain PM ikinä
[/quote]